news-background
news-background

«به این دلیل اعتصاب کرده‌ایم»؛ بازیگر سریال Lizzie McGuire از چک ۰ دلاری تهیه‌کنندگان رونمایی کرد؛ شان ویلیام اسکات: برای American Pie هشت هزار دلار گرفتم

تهیه‌کنندگان هالیوود برای بعضی از بازیگران چک‌های ۰ دلاری ارسال کرده‌اند.

اعتصاب بیش از ۱۶۰ هزار عضو اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) و ۲۰ هزار عضو اتحادیه نویسندگان (WGA) تولید پروژه‌ها در هالیوود را به صفر رسانده‌اند. اما آن‌ها یکی پس از دیگری در شبکه‌های اجتماعی چک‌هایی را به اشتراک گذاشته‌اند که علت این تصمیم را توضیح می‌دهد: درآمد بعضی از بازیگران از پخش مجدد فیلم‌ها و سریال‌ها گاهی از صفر دلار بالاتر نرفته است.

«رابرت کارادین» بازیگر «لیزی مک‌گوایر» (Lizzie McGuire) یکی از این بازیگران است که فاش کرده یک چک «صفر دلاری» از تهیه‌کنندگان برای پخش مجدد سریال دریافت کرده است. او می‌نویسد: «به این دلیل اعتصاب کرده‌ایم.»

چند روز پیش «مندی مور» بازیگر سریال «ما همین‌گونه‌ایم» (This Is Us) ان‌بی‌سی فاش کرد که چک‌های دریافتی او به ندرت از ۱ دلار بالاتر می‌روند. «ویلیام استنفورد دیویس» بازیگر سریال «ابتدایی ابت» (Abbot Elementary) نیز فاش کرده است که یک چک سه سنتی دریافت کرده است. در مورد عجیب کارادین تهیه‌کنندگان برای ارسال این چک بی‌ارزش حاضر شده‌اند مبالغی برای کاغذ و پست هزینه کنند اما حتی یک دلار به دست او نرسانند.

«شان ویلیام اسکات» از سوی دیگر در مصاحبه با «ریک السن» فاش می‌کند که برای بازی در کمدی پرفروش «پای آمریکایی» (American Pie) ۸ هزار دلار دریافت کرده است. این فیلم در سال ۱۹۹۹ اکران شد و ۲۳۵ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. اسکات می‌گوید این مبلغ برای او در آن زمان «پول خیلی زیادی» بوده است: «به یاد می‌آورم که از ۵ یا ۶ هزار دلار این پول برای خریدن یک [خودروی فورد] تاندربرد دست دوم استفاده کردم و فکر می‌کردم: «ای جان.» نمی‌دانم ۲ هزار دلار دیگر چه شد چون سر از باغ وحش لس‌آنجلس درآوردم و چورو فروختم، بنابراین شاید حتی کمتر از ۸ هزار دلار بوده باشد.»

اسکات در قسمت‌های بعدی چندگانه «پای آمریکایی» ظاهر شد و بر اساس گزارش‌های غیررسمی برای «تجدید دیدار آمریکایی» (American Reunion)  ۵ میلیون دلار دریافت کرد.

اعتصاب همزمان بازیگران و نویسندگان برای اولین بار از سال ۱۹۶۰ اتفاق افتاده و ممکن است ماه‌ها ادامه داشته باشد. نشانه طولانی شدن اعتصاب این است که استودیوهایی چون سونی و دیزنی بسیاری از فیلم‌های خود را تا یک سال به تعویق انداخته‌اند و شایعه موکول شدن مراسم اهدای جوایز امی از ماه سپتامبر به زمان دیگری شنیده می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید