news-background
news-background

باکس آفیس: فروش ۸۲ میلیون دلاری Indiana Jones and the Dial of Destiny در پنج روز اول

افتتاحیه داخلی «ایندیانا جونز ۵»‌ (Indiana Jones and the Dial of Destiny) استودیوی پارامونت و اسکای‌دنس در پنج روز اول با ۸۲ میلیون دلار به بدی «نابودگر: جنسیس» (Terminator Genisys) نبود که در آخر هفته «روز استقلال» سال ۲۰۱۵ از چهارشنبه تا یکشنبه ۴۲.۴ میلیون دلار فروخت. آن فیلم با بازی «آرنولد شوارتزنگر» در پایان اکران به فروش داخلی ۸۹.۷ میلیون دلاری نزدیک شد اما «ایندیانا جونز ۵» در هفته اول از این رقم عبور می‌کند.

«چهارم ژوئیه» آخرین بار در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۷ با یک سه‌شنبه مصادف شده بود. در سال ۲۰۱۷، فیلم انیمیشن «من نفرت‌انگیز ۳» (Despicable Me 3) استودیوی یونیورسال و دریم‌ورکس اکران شد و ۹۹ میلیون دلار فروخت. در سال ۲۰۰۶، فیلم «سوپرمن بازمی‌گردد» (Superman Returns) برادران وارنر به کارگردانی «برایان سینگر» اکران شد و مانند قسمت پنجم «ایندیانا جونز»‌ مخاطبین نمره B+ «سینمااسکور» دریافت کرد. آن فیلم با بودجه ۲۲۰ میلیون دلاری ساخته شد و در پنج روز اول ۷۶ میلیون دلار فروخت.

«سوپرمن بازمی‌گردد» که با «شیطان پرادا می‌پوشد» (The Devil Wears Prada) رقابت می‌کرد در هفت روز اول به ۱۰۸ میلیون دلاری رسید و در پایان فروش ۲۰۰ میلیون دلاری را ثبت کرد. از سوی دیگر، «سوپرمن بازمی‌گردد» اولین دنباله برای ابرقهرمان دی‌سی پس از ۱۹۰ سال بود در حالی که «ایندیانا جونز ۵» ۱۵ سال پس از قسمت چهارم اکران شده است.

«ایندیانا جونز ۵» با بودجه بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری تولید شده و با این افتتاحیه امید چندانی به بازگشت سرمایه ندارد. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۹ درصد منتقدین و امتیاز ۸۸ درصد مخاطبین دریافت کرده است.

فیلم «موذی: در قرمز» (Insidious: The Red Door) استودیوی سونی هفته آینده به دنبال افتتاحیه بیش از ۲۲ میلیون دلاری است و ممکن است رتبه اول را از «ایندیانا جونز ۵»‌ برباید. تنها برتری «ایندیانا جونز» این است که در هفته دوم تمامی سینماهای آیمکس و پی‌ال‌اف را در اختیار دارد.

انیمیشن «بنیادین» (Elemental) در سومین هفته اکران از فروش داخلی ۹۵ میلیون دلاری عبور کرده در حالی که انیمیشن «مرد-عنکبوتی: سراسر دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Across the Spider-Verse) سونی در هفته پنجم به ۳۴۶ میلیون دلاری رسیده است. «دلخور نیستم» (No Hard Feelings) سونی با بازی «جنیفر لارنس» با فروش ۱۱.۱ میلیون دلاری در دومین هفته اکران از ۳۲.۹ میلیون دلار در آمریکای شمالی عبور کرده و بالاتر از «تبدیل‌شوندگان: ظهور غول‌ها»‌ (Transformers: Rise of the Beasts) قرار گرفته که در هفته چهارم فروش آخر هفته ۱۰.۷ میلوین دلاری را ثبت کرده و به ۱۳۹ میلیون دلار نزدیک شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید