news-background
news-background

افشاگری عوامل Spider-Man: Across the Spider-Verse: تهیه‌کنندگان بیش از ۱۰۰ طراح را فراری داده‌اند؛ اکران چند نسخه از فیلم در سالن‌های سینما

سازندگان انیمیشن «مرد-عنکبوتی: سراسر دنیای عنکبوتی» اکران چند نسخه مختلف را تأیید کرده‌اند.

طراحان و هنرمندانی که روی فیلم انیمیشن پرفروش «مرد-عنکبوتی: سراسر دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Across the Spider-Verse) سونی کار کرده‌اند در مصاحبه با «والچر» فاش کرده‌اند که فشار زیادی متحمل شده‌اند.

در این گزارش می‌آید: «چندین عضو از گروه تولید «سراسر دنیای عنکبوتی» – از هنرمندان گرفته تا تهیه‌کنندگان اجرایی که دست کم پنج تا ده سال در صنعت انیمیشن‌سازی کار کرده‌اند – فرایند تولید این پروژه ۱۵۰ میلیون دلاری سونی را به شکل منحصربه‌فردی پرالتهاب توصیف کرده‌اند و می‌گویند تجدیدنظرهای بی‌رحمانه‌ای به وجود آمده که باعث شده حدود ۱۰۰ هنرمند پیش از تکمیل پروژه فراری شوند.»

بسیاری از این انتقادات متوجه «فیل لرد» نویسنده و تهیه‌کننده چندگانه و سبک مدیریتی او «ناتوانی» او در تجسم انیمیشن و ترجیح او بر تدوین نسخه‌ای از فیلم است که به صورت کامل رندر شده باشد.

«سراسر دنیای عنکبوتی» قرار بود آوریل سال ۲۰۲۲ اکران شود اما به اکتبر آن سال و سپس ژوئن امسال موکول شد. در آن زمان گزارش شد که این تأخیر‌ها به پاندمی مرتبط است اما در گزارش «والچر» آمده است: «چهار عضو از گروه تولید می‌گویند انیماتورهایی که بهار سال ۲۰۲۱ استخدام شده بودند آن سال به مدت سه تا شش ماه معطل مانده بودند در حالی که [فیل] لرد در مرحله طرح‌بندی با فیلم ور می‌رفت، وقتی اولین ارائه سه بعدی استوری‌بوردها خلق شدند.»

بر این اساس به نظر می‌رسد که لرد و همکارانش نسبت به «سراسر دنیای عنکبوتی» رویکردی شبیه به یک فیلم لایو-اکشن داشته‌اند. یکی از انیماتورها می‌گوید لرد هیچ‌یک از ایده‌هایش را نهایی نمی‌کرده و حتی تا دقایق آخر مشغول بازنویسی و کشمکش با استودیوی سونی بوده است.

در نتیجه این طرز عمل، عوامل باید ۱۱ ساعت در روز و هفت روز هفته به مدت یک سال به کار ادامه می‌داده‌اند تا زمان از دست رفته را جبران کنند. آن‌ها در مرحله رندر نهایی پنج مرتبه به مرحله طراحی استوری‌بورد بازگشته‌اند تا در فیلم تغییر ایجاد کنند.

از سوی دیگر «اندرو لویتون» دستیار تدوین «سراسر دنیای عنکبوتی» تأیید کرده است که چند نسخه مختلف از در حال اکران در سالن‌های سینما است و بعضی از دیالوگ‌ها و جزئیات معین در این نسخه‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. او در توییتر می‌نویسد: «فکر می‌کردم مردم چه زمانی متوجه خواهند شد...»

«فیل لرد» و «کریس میلر» زمانی قرار بود فیلم «سولو» (Solo) را برای چندگانه «جنگ ستارگان» بسازند. در آن زمان بسیاری «کتلین کندی» تهیه‌کننده لوکاس‌فیلم را به خاطر جدایی آن‌ها از پروژه سرزنش می‌کردند اما این گزارش اخیر نشان می‌دهد که ممکن است روایت دیگری وجود داشته باشد.

«سراسر دنیای عنکبوتی» که به تازگی از فروش ۵۰۰ میلیون دلاری عبور کرده، دومین قسمت از سه‌گانه «دنیای عنبکوتی» است و با «فراسوی دنیای عنکبوتی» (Beyond the Spider-Verse) که قرار است سال آینده اکران شود به پایان می‌رسد. «هیلی استاینفلد» اعتراف کرده است که هنوز برای قسمت سوم صداپیشگی نکرده است.

یکی از عوامل تولید «سراسر دنیای عنکبوتی» در مورد اکران به موقع قسمت سوم اظهار تردید کرده و به «والچر» می‌گوید: «امکان ندارد که فیلم تا [سال ۲۰۲۴] بیرون بیاید. در بخش پیش‌تولید پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما در مورد مرحله تولید، تنها پیشرفت به وجود آمده بررسی‌ها و آزمایش‌هایی است که پیش از تقسیم شدن فیلم به دو قسمت صورت گرفت. همه به‌شدت روی «سراسر دنیای عنکبوتی» تمرکز کردند و به سختی به خط پایان رسیدند. و حالا فکر می‌کنند که بله قرار است فیلم دیگری هم ساخته شود.»

«ایمی پاسکال» در این هرج‌ومرج به گزارش «والچر» واکنش نشان داده و می‌گوید: «واقعاً در تمامی فیلم‌ها اتفاق می‌افتد. اگر داستان درست نباشد، باید ادامه دهید تا درست شود... به گمانم باید گفت به فیلمسازی خوش‌آمدید.»

به نظر می‌رسد بعضی از تغییراتی که در لحظات آخر روی فیلم ایجاد شده از لس‌آنجلس به بعضی از بازارهای بین‌المللی نرسیده باشد. هفته پیش گزارش شده بود که بعضی از سینماروها از کیفیت صدای «سراسر دنیای عنکبوتی» راضی نیستند. لرد در آن زمان با یک توییت واکنش نشان داد: «صدای چندین سالن سینما را این آخر هفته در ساعت ۷ شنیدم و همگی عالی بودند. همه دیالوگ‌ها واضح بودند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید