news-background
news-background

آرنولد شوارتزنگر به خاطر جمله «برمی‌گردم» فیلم Terminator با جیمز کامرون درگیر شده است؛ اعتراف آرنولد به دشمنی با سیلوستر استالونه: نمی‌توانستیم در یک اتاق یکدیگر را تحمل کنیم

شوارتزنگر به خاطر یکی از جملات معروف «نابودگر» با «جیمز کامرون» مشاجره کرده است.

«آرنولد شوارتزنگر» در سریال مستند «آرنولد» (Arnold) نتفلیکس که چهارشنبه این هفته منتشر شد فاش کرده است که به خاطر یک جمله با «جیمز کامرون» نویسنده و کارگردان «نابودگر» (The Terminator) درگیر شده است. یکی از جملات معروف آرنولد در این فیلم خطاب به مأموران پلیس است: «برمی‌گردم.»

شوارتزنگر در همه دنباله‌های «نابودگر» این جمله را گفته است. کامرون در مستند «آرنولد» به یاد می‌آورد که شوارتزنگر از این جمله بیزار بوده و تمایل داشته حرف دیگری به زبان بیاورد.

کامرون می‌گوید: «در میانه فیلمبرداری، داشتیم صحنه اداره پلیس را ضبط می‌کردیم. جمله این بود: «برخواهم گشت.» قرار نبود لحظه خیلی مهمی باشد. به معنای واقعی کلمه قرار بود در ظاهر بگوید: «مشکلی نیست، برخواهم گشت.» بنا به دلایلی، آرنولد نگفت: «برخواهم گشت.» به او گفتم: «خوب، بگو: «برمی‌گردم.» ساده‌اش کن.»

شوارتزنگر در مستند می‌گوید معتقد بوده که «برمی‌گردم» به نظر «مضحک» می‌رسد و تمایل داشته جمله‌ای «ماشین-گونه» بگوید مثل «من برخواهم گشت.» آرنولد به یاد می‌آورد: «[کامرون] گفت: «شما نویسنده‌اید؟» گفتم: «نه.» گفت: «خوب، پس به من نگو چطور بنویسم.»»

شوارتزنگر معترف است که در آن زمان اشتباه می‌کرده و اضافه می‌کند که جمله کامرون «کاملاً درست» بوده است: «فکر می‌کنم به جمله‌ای شد که بیش از همه در تاریخ سینما تکرارش کردند. یعنی همین موضوع نشان می‌دهد که حق با چه کسی بوده و چه کسی اشتباه می‌کرده است.»

قسمت اول «نابودگر» در سال ۱۹۸۴ بیش از ۷۸ میلیون دلار فروخت در حالی که با بودجه ۶.۴ میلیون دلاری ساخته شده بود. کامرون می‌گوید از استقبال منتقدین شگفت‌زده شده است.

شوارتزنگر اضافه می‌کند: «موفقیت در گیشه به معنای این نیست که منتقدین از آن استقبال می‌کنند، بنابراین اتفاق نادری است وقتی منتقد مجله «تایم» بگوید یکی از ۱۰ فیلم برتر است. حتی جیم کامرون را وحشت‌زده کرده بود. ناگهان، بخت به من رو کرده بود.»

شوارتزنگر در بخش دیگری از مستند دشمنی و رقابت خود با «سیلوستر استالونه» در دهه ۱۹۸۰ را به یاد آورده است. او اعتراف می‌کند که استالونه قهرمان اکشن برتری بوده است: «دائماً از او شکست می‌خوردم. به‌شدت با هم خصومت‌آمیز بودیم. حتی نمی‌توانستیم در یک اتاق یکدیگر را تحمل کنیم. مردم باید ما را جدا می‌کردند.»

او ادامه می‌دهد: «برای همه‌چیز رقابت می‌کردیم. بدن‌های ورزیده و روغن مالیده. چه کسی شرورتر است. چه کسی سرسخت‌تر است. چه کسی چاقوی بزرگتری استفاده می‌کند. اسلحه چه کسی بزرگتر است. من سیلوستر در جنگ بودیم. بدون استالونه، شاید انگیزه پیدا نمی‌کردم در دهه ۱۹۸۰ آن فیلم‌ها را بازی کنم و تا آن حد سخت کار کنم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۳۶

آلمانی جماعت متکبرانند…

نمایش اسپویل