news-background
news-background

تام هنکس می‌گوید به کمک هوش مصنوعی می‌تواند پس از مرگ به بازیگری ادامه دهد

هنکس می‌گوید با هوش مصنوعی «هر کسی می‌تواند خودش را در هر سنی بازآفرینی کند.»

«تام هنکس» می‌گوید با وجود هوش مصنوعی و دی‌پفیک‌ها مرگ به معنای پایان یک دوران بازیگری نیست. او در مصاحبه با پادکست «آدام باکستون» می‌گوید قدرت هوش مصنوعی در جشنواره کن با اکران «ایندیانا جونز ۵» (Indiana Jones and the Dial of Destiny) به نمایش گذاشته خواهد شد. در این فیلم «هریسون فورد» برای دقایقی به چند دهه قبل برمی‌گردد و با کمک هوش مصنوعی به جوانی فیلم «مهاجمان کشتی گمشده» (Raiders of the Lost Ark) سال ۱۹۸۱ به نظر می‌رسد.

بازیگر «فورست گامپ» (Forest Gump) و «الویس» (Elvis) می‌گوید: «اولین باری که با یک فیلم حجم عظیمی از داده‌های خودمان را درون رایانه حبس کردیم – به معنای واقعی کلمه این‌گونه به نظر می‌رسید – برای فیلمی به نام «قطار سریع‌السیر قطبی» (The Polar Express) بود. انتظار ظهور چنین پدیده‌ای را داشتیم، انتظار داشتیم که روزی بتوانیم صفرها و یک‌ها را از درون یک رایانه برداریم و آن را به یک چهره یا شخصیت تبدیل کنیم. از آن زمان میلیاردها برابر پیشرفته‌تر شده و همه‌جا آن را می‌بینیم.»

هنکس می‌گوید با هوش مصنوعی و فناوری دیپ‌فیک امروز می‌تواند ۳۲ ساله به نظر برسد و وقتی از دنیا برود این فرصت از بین نخواهد رفت: «امروز هر کسی می‌تواند با هوش مصنوعی یا فناوری دیپ‌فیک خودش را در هر سنی بازآفرینی کند. ممکن است فردا اتوبوسی مرا زیر بگیرد و تمام شود، اما بازیگری می‌تواند ادامه پیدا کند و ادامه پیدا کند. جدا از درک هوش مصنوعی و دیپ‌فیک، به هیچ وجه نمی‌توان تشخیص داد که آن بازیگر من و فقط من نیستم. و تا حدی کیفیت واقعی خواهد داشت. این بدون شک نه فقط یک چالش هنری بلکه از طرفی یک چالش حقوقی خواهد بود.»

این بازیگر برنده اسکار اضافه می‌کند که «همه اتحادیه‌ها، همه آژانس‌ها و همه مؤسسات حقوقی» در حال حاضر پیرامون تبدیل شدن «چهره و صدای من و دیگر بازیگران به مالکیت فکری» بحث می‌کنند. هنکس ادامه می‌دهد: «بدون تردید مردم می‌توانند تشخیص دهند [که هوش مصنوعی است]، اما پرسش این است که آیا اهمیت می‌دهند؟»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید