news-background
news-background

جولیا لویی-درایفس: اصطلاح «طلسم ساینفلد» جعلی و احمقانه است

بازیگر «ساینفلد» می‌گوید اصطلاح «طلسم ساینفلد» را رسانه‌ها جعل کرده‌اند.

«جولیا لویی-درایفس» در مصاحبه جدیدی با «رولینگ استون» می‌گوید رسانه اصطلاح «طلسم ساینفلد» را جعل کرده‌اند. از این اصطلاح برای توصیف کارنامه ناموفق بازیگران سریال «ساینفلد» (Seinfeld) از «جری ساینفلد» گرفته تا لویی-درایفس، «مایکل ریچاردز» و «جیسون الکساندر» پس از پایان این سیت‌کام در شبکه ان‌بی‌سی استفاده شده است.

لویی-درایفس معتقد است: «هر وقت پروژه‌ای تمام می‌شود، برای من ناراحت‌کننده است. و این در مورد پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی صدق می‌کند. وقتی روی پروژه‌ای که به آن باور دارید سخت کار می‌کنید یک نوع تمرکز و همدلی وجود دارد که به‌شدت نمایان می‌شود، و وقتی سیرک شهر را ترک می‌کند، تحولی عظیم به نظر می‌رسد. برای من یک حس اندوه واقعی است. «دوستان من کجا رفتند؟»»

وقتی مجله بحث اصطلاح «طلسم ساینفلد» را پیش می‌کشد،‌ لویی-درایفس می‌گوید: «توسط رسانه‌ها جعل شد. فکر کردند که زیرکانه است. نیازی نیست که من ثابت کنم اشتباه بوده، مسخره بود! منطقی نبود. شگفت‌زده شدم که ادامه پیدا کرد، چون خیلی احمقانه بود. نمی‌دانم جز این چه بگویم!»

این اصطلاح وقتی شکل گرفت که چند سیت‌کام بازیگران سریال پس از «ساینفلد» با شکست مواجه شد. «برنامه مایکل ریچاردز» (The Michael Richards Show) با بازی ریچاردز فقط هشت اپیزود دوام پیدا کرد در حالی که سیت‌کام «باب پترسون» (Bob Patterson) الکساندردر ای‌بی‌سی و «گوش کنید!» (Listen Up) در سی‌بی‌اس پس از یک فصل کنسل شدند. کمدی «تماشای الی» (Watching Ellie) درایفس در ان‌بی‌سی فقط کمی بهتر عمل کرد و پس از دو فصل لغو شد.

لویی-درایفس تا سریال «ماجراجویی‌های جدید کریستین پیر» (New Adventures of Old Christine) موفقیت بزرگی در تلویزیون نداشت. این سریال تا پنج فصل در سی‌بی‌اس ادامه پیدا کرد و یک جایزه امی برای بازیگرش به ارمغان آورد. لویی-درایفس روی صحنه مراسم اهدای جوایز امی گفت: «من کسی نیستم که به طلسم اعتقاد داشته باشد، اما این [جایزه] را طلسم کن عزیزم!» او پس از آن سریال شش جایزه امی دیگر برای سریال «ویپ» (Veep) شبکه اچ‌بی‌او دریافت کرد.

«لری دیوید» یکی از پدیدآورندگان سریال «ساینفلد» پیش‌تر از این اصطلاح انتقاد کرده و به «اسکوایر» گفته بود: «دیوانه شده‌اید؟ شنیدن چنین حرفی خیلی آزاردهنده است. طلسمی وجود ندارد. باورنکردنی است. یعنی دو سریال ساخته شدند که موفق نبودند؟ چه مسئله مهمی. چند سریال موفق ساخته شده؟ طلسم؟ خیلی بی‌معنی است. ابلهانه‌ترین مفهوم است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید