news-background
news-background

ریچارد درایفس: قوانین جدید تنوع نژادی اسکار حالم را به هم می‌زند؛ دیوانه شده‌ایم؟

درایفس قوانین جدید تنوع نژادی اسکار را تهوع‌آور می‌داند.

«ریچارد درایفس» بازیگر آمریکایی فیلم‌هایی چون «برخورد نزدیک از نوع سوم» (Close Encounters of the Third Kind)، «گرافیتی آمریکایی» (American Graffiti) و «آرواره‌ها» (Jaws) از قوانین جدید تنوع نژادی اسکار انتقاد کرده است.

فیلم‌هایی که برای اسکار «بهترین فیلم» رقابت می‌کنند از سال ۲۰۲۴ باید چند قانون جدید تنوع نژادی را رعایت و یا داستانی «دربرگیرنده» روایت کنند.

درایفس در مصاحبه با «مارگارت هوور» از شبکه پی‌بی‌اس از این قوانین انتقاد می‌کند و می‌گوید: «باعث می‌شوند استفراغ کنم. این یک فرم هنری است... به عنوان یک هنرمند هیچ‌کس نباید به من بگوید مجبورم در برابر آخرین، و جدیدترین مفاهیمی که اخلاق نامیده می‌شود تسلیم شوم.»

درایفس حتی فراتر می‌رود و در بخش دیگری از مصاحبه از نمایش «لورنس الیویه» بازیگر انگلیسی در نقش اقتباس از «اوتلو» (Othello) در سال ۱۹۶۵ با گریم بلک‌فیس ستایش می‌کند: «آیا به من می‌گویند هرگز نمی‌توانم نقش مردی سیاه را بازی کنم؟ دیوانه شده‌ایم؟ آیا نمی‌دانیم که هنر هنر است؟»

وقتی مجری سعی می‌کند از تاریخچه گریم بلک‌فیس در آمریکا بگوید، درایفس این بحث را «خودبینانه» می‌خواند و می‌گوید هر بازیگری باید بتواند نقش هر نژادی را بازی کند.

براساس این قوانین، دست کم یک بازیگر اصلی یا یک بازیگر نقش مکمل باید، آسیایی تبار، لاتین تبار، آفریقایی تبار، بومی (سرخ‌پوست)/آلاسکایی، خاور میانه/شمال آفریقا، هاوایی، و یا دیگر جزایر اقیانوس آرام و سایر نژادهای اقلیت باشند و در تولید یا بازاریابی فیلم مشارکت کنند. علاوه بر این، ممکن است نامزدهای بخش بهترین فیلم سال اسکار، در استخدام زنان، اعضای دگرباشان، گروه‌های اقلیت نژادی، و افراد دارای معلولیت جسمی و ناشنوایان و کم‌شنوایان تا ۳۰ درصد برای نقش‌های مکمل و ثانویه از این جمله افراد انتخاب شوند و یا داستان در مورد یک گروه اقلیت باشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۹:۴۶

مارکس آسوده بخواب هالیوود بیدار است... از ۲۰۲۴ اعتبار اسکار از جشنواره عمار هم پایین‌تر میاد. خوب شد سه‌گانه ارباب حلقه‌ها بیست سال پیش ۱۷ تا اسکار گرفت و تموم شد وگرنه الان حتی نامزد یه بخش هم نمیشد 😂

نمایش اسپویل