news-background
news-background

دیمین شزل رئیس هیئت داوران جشنواره ونیز هشتادم شد

کارگردان «اولین انسان» بر کرسی ریاست جشنواره ونیز تکیه می‌زند.

«دیمین شزل»‌ کارگردان «شلاق» (Whiplash) و «بابل» (Babylon) رئیس هیئت داوران بخش مسابقه اصلی هشتادمین دوره جشنواره ونیز شد. این دوره از جشنواره از ۳۰ آگست تا ۹ سپتامبر برگزار می‌شود.

شزل با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «هر سال به مدت ده روز این شهر هنری، از تینتورتو و تیسین و ورونزه [نقاشان ایتالیایی]، تبدیل به شهری سینمایی می‌شود، و من افتخار می‌کنم و خوشحالم که رهبر هیئت داوران امسال خواهم بود. مشتاقم که فیلم‌های جدید فاخری در جشنواره ونیز هشتادم کشف کنم.»

فیلم‌های شزل دو مرتبه جشنواره فیلم ونیز را افتتاح کرده‌اند. «لالالند» (La La Land) او در سال ۲۰۱۶ و «اولین انسان» (First Man) در سال ۲۰۱۸ اولین بار در این جشنواره به نمایش درآمدند. «لالالند» در ادامه نامزد دریافت ۱۴ جایزه اسکار شد و در بخش بهترین کارگردانی برده بود و شزل را به جوان‌ترین برنده اسکار بهترین کارگردانی تبدیل کرد. «اولین انسان» با بازی «رایان گاسلینگ» و «کلر فوی» نامزد چهار اسکار شد.

«آلیس دیوپ» جایزه بهترین فیلم اول (Luigi De Laurentiis) را به کارگردانان تازه‌کار اهدا می‌کند. دیوپ سال گذشته با فیلم «سن عمر» (Saint Omer) برنده این جایزه شده بود و در ماه‌های بعد برنده «سزار» بهترین فیلم اول شد. «جوناس کارپینانو» کارگردان ایتالیایی رئیس هیئت داوران بخش «افق‌ها» (Orizzonti) جشنواره ونیز امسال خواهد بود.

شزل و دیگر اعضای هیئت داوران جوایز «شیر طلایی» بهترین فیلم و «شیر نقره‌ای»، «جایزه بزرگ هیئت داوران»، «شیر نقره‌ای» بهترین کارگردانی، «وولپی کاپس» بهترین بازیگر زن و مرد، «جایزه ویژه هیئت داوران»، جایزه بهترین فیلمنامه، و جایزه «مارچلو ماسترویانی» برای بهترین بازیگر زن یا مرد جوان را اهدا خواهند کرد.

سال گذشته جایزه «شیر طلایی» به فیلم مستند «همه زیبایی و خون‌ریزی» (All the Beauty and the Bloodshed) اهدا شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید