news-background
news-background

بهترین سریال‌هایی که در ماه مه ۲۰۲۳ پخش می‌شوند

سریال‌های جدیدی با بازی «برایان تایری هنری»، «آرنولد شوارتزنگر»، «ربکا فرگوسن»، «سث روگن» و حتی «جو پشی» در طول یک ماه آینده از شبکه‌های تلویزیونی ایالات متحده پخش خواهند شد. در این ماه معمولاً چند سریال مدعی امی ظهور می‌کنند و تا پایان سال از ذهن مخاطبین و منتقدین پاک نمی‌شوند.

در ادامه نگاهی انداخته شده به بهترین سریال‌هایی که در ماه مه پخش می‌شوند.

 

لوله‌کش‌های کاخ سفید (White House Plumbers)

تاریخ پخش: ۱ مه از اچ‌بی‌او

«لوله‌کش‌های کاخ سفید» از کتاب «امانت» نوشته «ایجل کرو» و «متیو کرو» اقتباس خواهد شد و داستانی واقعی در مورد ورود مأمورین اف‌بی‌آی به ساختمان واترگیت و ستاد انتخاباتی حزب دمکرات و کار گذاشتن دستگاه‌های شنود روایت می‌کند. این مأموریت به دنبال پیدا شدن تصادفی نواری توسط مأمور هراست واترگیت و رسیدنش به واشینگتن پست فاش شد و در نهایت به کناره‌گیری نیکسون انجامید. بازیگران سریال «جاستین ترو» در نقش «جی. گوردن لیدی»، «وودی هارلسون» در نقش «ای. ادوارد هانت»، «جودی گریر» در نقش «فرن لیدی»، «دامنال گلیسون» در نقش «جان دین»، «لینا هیدی» در نقش «دوروتی هانت»، «کیرنان شیپکا» در نقش «کیوان هانت»، «یول وازکز» در نقش «برنارد بارکر»، «دیوید کرومهلتس» در نقش «ویلیام او. بیتمن»، «ریچ سومر» در نقش «ایجل کرو»، «کیم کوتس» در نقش «فرانک استورگیس»، «لیام جیمز» در نقش «سنت جان هانت»، «زویی لوین» در نقش «لیسا هانت»، «تونی پلانا» در نقش «یوجینو مارتینز»، «زک اورث» در نقش «آلفرد بالدوین» خواهند بود.

 

ملکه شارلوت: داستانی از بریجرتون (Queen Charlotte: A Bridgerton Story)

تاریخ پخش: ۴ مه از نتفلیکس

پیش‌درآمد «ملکه شارلوت» بر روز ظهور و روابط عاشقه «ملکه شارلوت» جوان تمرکز خواهد کرد. این شخصیت در رمان‌های «جولیا کویین» وجود ندارد و توسط نویسندگان سریال به «بریجرتون» اضافه شده است. «ملکه شارلوت» با بازی «گلدا راشول» یکی از شخصیت‌های محبوب فصل اول «بریجرتون» بود. سریال اسپین‌آف داستان‌هایی نیز در مورد «وایولت برجرتون» با بازی «روث گمل» و «لیدی دنبری» با بازی «آجوا آندو» روایت می‌کند. «شاندا رایمز» نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی سریال در کنار «بتسی بیرز» و «تام وریکا» خواهد بود. دیگر بازیگران سریال «ایندیا امارتیفیو»، «میشل فرلی»، «کوری میلکریست»، «آرسما توماس»، «فردی دنیس»، «سم کملنت»، «ریچارد کانینگهام»، «راب مالونی»، و «هیو سکس» خواهند بود.

 

باپکیس (Bupkis)

تاریخ پخش: ۴ مه از پیکاک

«جو پشی» در این سریال نقش پدربزرگ «پیت دیویدسون» و «ادی فالکو» ستاره سریال «سوپرانوها» (The Sopranos) نقش مادر او را بازی می‌کنند. این کمدی نیم-ساعته به «زیاد ذوق‌زده نشو» (Curb Your Enthusiasm) «لری دیوید» تشبیه شده و زندگی خیالی دیویدسون را به تصویر می‌کشد. دیگر بازیگران سریال «استیو بوشمی»، «بابی کاناواله»، «پل والتر هاوزر»، «جان مولانی»، «سایمون رکس»، «ری رومانو»، «برد گرت»، «چارلی دی» و «کنان تامپسون» خواهند بود. «ماشین گان کلی»، «جان استوارت»، «کریس اودانل»، «ال گور»، «لا لا آنتونی» و بیسیاری دیگر در این سریال نقش‌های کوتاهی بازی کرده‌اند.

 

آن دوی دیگر (The Other Two) – فصل سوم

تاریخ پخش: ۴ مه از اچ‌بی‌او مکس

فصل سوم و پایانی سریال تحسین‌شده «آن دوی دیگر» شخصیت‌های کری با بازی «درو تارور» که بازیگری جویای نام است و بروک با بازی «هلن یورک» را دنبال می‌کند که در آستانه موفقیت‌های فردی و حرفه‌ای با موانعی روبرو می‌شوند. «کس واکر» و «مالی شنان» دیگر بازیگران این سریال خواهند بود.

 

جنگ ستارگان: الهامات (Star Wars: Visions)

تاریخ پخش: ۴ مه از دیزنی+

این سریال متشکل از انیمه‌های کوتاهی است که «جنگ ستارگان» را با سبک‌های متفاوت انیمیشن به تصویر کشیده‌اند. فصل اول این سریال به تهیه‌کنندگی «جیمز واو» سپتامبر سال ۲۰۲۱ پخش شده بود. فصل دوم مانند فصل اول از ۹ اپیزود تشکیل شده و اگرچه بیشتر آن‌ها در استودیوهای ژاپنی به تولید رسیده، اما استودیوهایی از کشورهای هند، فرانسه، کره جنوبی، ایرلند، اسپانیا، شیلی، بریتانیا، آفریقای جنوبی و ایالات متحده در تولید آن مشارکت کرده‌اند.

 

سیلو (Silo)

تاریخ پخش: ۵ مه از اپل تی‌وی+

«سیلو» با بازی «ربکا فرگوسن» داستانی در مورد ده هزار انسان باقی مانده روی زمین را روایت می‌کند که برای بقا در دنیایی مرگبار سیلوهایی عظیم در زیر زمین احداث کرده‌اند اما هیچ‌کس نمی‌داند که چرا و چه زمانی این سیلوها ساخته شده‌اند. این سریال بر اساس رمان علمی-تخیلی محبوب «پشم» (Wool) اقتباس شده است. «هریت والتر»، «کامن»، «اوی نش»، «دیوید اویلوو»، «رشیدا جونز» و «تیم رابینز» از جمله بازیگران سریال به نویسندگی «گراهام یوست» خواهند بود. یوست شهرتش را مدیون «گروه برادران» (Band of Brothers) و «موجه» (Justified) است. سه اپیزود اول این سریال را «مورتن تیلدام» کارگردانی کرده که «بازی تقلید» (Imitation Game) را در کارنامه دارد.

 

کلاس ۰۹ (Class of ’09)

تاریخ پخش: ۱۰ مه از اف‌ایکس

«برایان تایری هنری» نامزد اخیر اسکار در این مینی‌سریال به نویسندگی «تام راب اسمیت» خالق «جاسوس لندن» مقابل «کیت مارا» نقش‌آفرینی کرده است. داستان سریال در مورد گروهی از ماموران اف‌بی‌آی است که باید با تغییرات ناشی از هوش مصنوعی در نظام قضایی ایالات متحده کنار بیایند. «رائول کاستیلو»، «جیک مک‌دورمن»، «سپیده معافی» و «برایان جی اسمیت» دیگر بازیگران سریال خواهند بود.

 

مولیگان (Mulligan)

تاریخ پخش: ۱۲ مه از نتفلیکس

«مولیگان» سریال کمدی انیمیشن بزرگسالانه دیگری است که از نتفلیکس پخش خواهد شد. «دنیل ردکلیف»، «تینا فی»، «سم ریچاردسون»، «دانا کاروی»، «آیو ادبیری» و بسیاری دیگر در این سریال صداپیشگی می‌کنند. فی در کنار «رابرت کارلاک» و «سم مینزفرام» نویسندگان «۳۰ راک» و «کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر» تهیه‌کننده اجرایی سریال است. «مولیگان» درباره گروهی از انسان‌ها است که پس از حمله بیگانگان باید جوامع را احیا کنند.

 

کبیر (The Great) – فصل سوم

تاریخ پخش: ۱۲ مه از هولو

«کبیر» به نویسندگی «تونی مک‌نامارا» که سابقه نگارش فیلمنامه‌ «سوگلی» (The Favourite) را دارد، داستانی در مورد «کاترین کبیر» با بازی فنینگ روایت می‌کند که طولانی‌ترین دوران سلطنت را به عنوان یک زن در تاریخ روسیه داشت. دیگر بازیگران سریال «نیکلاس هولت» در نقش «امپراطور پیتر سوم» همسر کاترین، «فیبی فاکس»، «آدام گادلی»، «چریتی ویکفیلد»، «داگلاس هاج»، «ساشا داوان»، «سباستین دسوزا»، و «بلیندا برومیلوو» خواهند بود.

های دیزرت (High Desert)

تاریخ پخش: ۱۷ مه از اپل تی‌وی+

«های دیزرت» با بازی «پاتریشا آرکت» و کارگردانی «بن استیلر» در مورد شخصیتی به نام پگی با بازی آرکت است که پس از مرگ مادرش مواد مخدر را ترک می‌کند تا زندگی تازه‌ای از سر بگیرد. او در یک شهر کوچک صحرایی در کالیفرنیا به همراه مادرش زندگی می‌کرده است. پگی تصمیم می‌گیرد زندگی خود را با تبدیل شدن به یک کارآگاه خصوصی متحول کند. «مت دیلون»، «روپرت فرند»، «برد گرت»، «برنادت پیترز» و «کی‌یر اودانل» دیگر بازیگران سریال خواهند بود. این سریال سومین پروژه تلویزیونی مشترک آرکت و استیلر و دومین آن‌ها برای اپل است.

ایکس‌او کیتی (XO, Kitty)

تاریخ پخش: ۱۸ مه از نتفلیکس

«ایکس‌او کیتی» اسپین‌آفی است برای «به همه پسرانی که قبلاً دوست داشتم» (To All the Boys I’ve Loved Before) نتفلیکس و بر روی کیتی که یکی از خواهران کاوی با بازی «آنا کاثکارت» بود تمرکز می‌کند. این سریال به نویسندگی «جنی هان» کیتی را در سفری برای ارتباط دوباره با دوست پسری که فاصله زیادی با او دارد دنبال می‌کند. «چوی مین یونگ»، «آنتونی کیوان»، «جیا کیم»، و «سانگ هیون» دیگر بازیگران سریال خواهند بود.

ارواح بیروت (Ghosts of Beirut)

تاریخ پخش: ۲۱ مه از شوتایم

پدیدآورندگان سریال «فوضی» (Fauda) در این مینی‌سریال چهار اپیزودی جست‌وجوی «عماد مغنیه» یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان را روایت می‌کنند. «دینا الشهابی»، «گرت دیلاهانت»، «درمو مالرونی»، «هشام سلیمان»، «امیر خوری» و «رافی گاورون» از جمله بازیگران این سریال خواهند بود.

چینی متولد آمریکا (American Born Chinese)

تاریخ پخش: ۲۴ مه از دیزنی+

«چینی متولد آمریکا» با بازی «میشل یئو»، «کیو هوی کوان» و «استفانی شو» سرگذشت «جیم وانگ» با بازی «بن وانگ» را دنبال می‌کند، پسر یک خانواده مهاجر چینی که می‌کوشد خود را با زندگی در ایالات متحده وفق دهد. جیم به قلمروهای خیالی می‌گریزد تا احساسات خود را مهار کند اما با مخلوقاتی چون گوانیین، الهه بخشش با بازی یو برخورد می‌کند. دیگر بازیگران سریال «بن وانگ»، «یو یان یان»، «چین هان»، «دنیل وو»، «جیم لیو» و «سیدنی تیلور» خواهند بود. این سریال اقتباسی خواهد بود از رمان مصوری نوشته «جین لوئن یانگ» با کارگردانی «دستین دنیل کرتون» که فیلم «شانگ-چی» (Shang-Chi) را برای مارول ساخته است.

باشگاه موتورسواران مایان (Mayans M.C) – فصل پنجم

تاریخ پخش: ۲۴ از اف‌ایکس

سریال حوادثی را روایت می‌کند که برای «ای‌زی» با بازی «جی‌دی پاردو» در مرز مکزیک و کالیفرنیا روی می‌دهد. او سعی دارد با برادرش «آنخل» با بازی «کلیتون کاردناس» دوباره پیوندی برقرار کند و حقیقت را در مورد مرگ مادرش کشف کند. از طرف دیگر پدر او با بازی «ادوارد جیمز اولموس» می‌خواهد فرزندش را به مسیر درست براند. «سارا بولگر»، «مایکل اربی»، «کارلا باراتا»، «آنتونیو خارامیو»، «رائول مکس تورخیو»، «ریچارد کابرال»، «دنی پینو» و «امیلیو ریورا» دیگر بازیگران این سریال در فصل‌های پیشین سریال «باشگاه موتورسواران مایان» بودند.

افلاطونی (Platonic)

تاریخ پخش: ۲۴ مه از اپل تی‌وی+

«سث روگن» و «رز بیرن» در این سریال نقش دوستان صمیمی سابق به نام‌های ویل و سیلویا را بازی می‌کنند که در حال نزدیک شدن به میان‌سالی‌اند و سعی می‌کنند رابطه قطع شده خود را احیا کنند. «تونی هیل»، «کارلا گالو» و «اندرو لوپز» دیگر بازیگران این سریال خواهند بود. «نیک استولر» و همسرش «فرانچسکا دلبانکو» نویسنده و کارگردانان «افلاطونی» برای استودیوی سونی خواهند بود.

فوبار (FUBAR)

تاریخ پخش: ۲۵ مه از نتفلیکس

این مجموعه تلویزیونی که در قالب هشت اپیزود ساخته شده، اولین سریال متن-محور کارنامه بازیگر «نابودگر» (Terminator) خواهد بود و با همکاری استودیوی اسکای‌دنس ساخته شده است. «نیک سانتورا» نویسنده‌ این سریال در مورد یک پدر با بازی شوارزنگر و دختر با بازی باربارو است که متوجه می‌شوند سال‌هاست به صورت مخفیانه برای سازمان سیا کار می‌کنند و سراسر رابطه‌شان از دروغ و نیرنگ تشکیل شده. «مانیکا باربارو»، «جر باروکل»، «فورچن فایمستر»، «گابریل لونا»، «اندی باکلی»، «باربارا ایو هریس»، «تراویس ون وینکل» و «فابیانا اودنیو» دیگر بازیگران سریال خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۹:۴۳

سلام ممنون از معرفی سریال‌های خوب

نمایش اسپویل
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۰۵

دنبال یه همچین لیستی بودم. مرسیی

نمایش اسپویل