news-background
news-background

مایکل داگلاس نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند

داگلاس برای دریافت «نخل طلا» به کن سفر خواهد کرد.

«مایکل داگلاس» از طرف جشنواره کن هفتاد و ششم «نخل طلا» افتخاری دریافت می‌کند. این جایزه در روز افتتاحیه این دوره در تاریخ ۱۶ مه به داگلاس اهدا می‌شود. کن همزمان با تجلیل از داگلاس یک مستند منتشر نشده (Michael Douglas, The Prodigal Son) به مدت دو روز از ۱۴ تا ۱۶ مه اکران می‌کند.

داگلاس با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید:‌ «حضور در کن همیشه دمی از هوای تازه است، جشنواره‌ای که از مدت‌ها قبل پلتفرمی عالی برای پدیدآورندگان و هنرمندان جسور، و داستان‌سرایی متعالی بوده است.»

داگلاس اولین بار در دوره سی و دوم جشنواره برای اکران فیلم «سندرم چین» (The China Syndrome) به کن سفر کرد. او سیزده سال بعد و در سال ۱۹۹۲ به همراه «شارون استون» فیلم «غریزه اصلی» (Basic Instinct) را در بخش مسابقه داشت و در سال ۱۹۹۳ برای «فروپاشی» (Falling Down) «جوئل شوخامر» سومین سفرش به کن را تجربه کرد. داگلاس آخرین بار در سال ۲۰۱۳ برای اکران فیلم «پشت چلچراغ» (Behind the Candelabra) «استیون سودربرگ» با بازی «مت دیمون» به کن رفته بود.

«جودی فاستر»، «برناردو برتولوچی»، «فورست ویتاکر» و «اینگمار برگمان» از جمله دریافت‌کنندگان پیشین این جایزه در سال‌های گذشته بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید