news-background
news-background

مایکل جی. فاکس: زندگی با پارکینسون سخت‌تر شده است؛ ۸۰ سالگی را نخواهم دید

فاکس از زندگی با پارکینسون می‌گوید.

«مایکل جی. فاکس» از پارکینسون گفته و در مصاحبه‌ای جدید فاش کرده است که زندگی با این بیماری با گذر زمان «سخت‌تر» می‌شود. فاکس در سال ۱۹۹۱وقتی که ۲۹ سال داشت به بیماری پارکینسون مبتلا شد. او در سال ۲۰۰۰ «بنیاد مایکل جی فاکس» را برای کمک به تحقیقات برای یافتن درمان بیماری تأسیس کرد و تا سال ۲۰۲۱ که به دلیل کاهش سطح سلامتی خود بازنشسته شد و به فعالیت خود ادامه نداد.

فاکس در یک مصاحبه جدید با شبکه سی‌بی‌اس (CBS Sunday Morning) می‌گوید پارکینسون «در خانه من را می‌زد. نمی‌توانم دروغ بگویم. سخت‌تر می‌شود. هر روز سخت‌تر می‌شود، اما همین‌گونه است. من جراحی ستون فقرات کرده‌ام. یک تومور در ستون فقراتم داشتم، خوش‌خیم بود، اما راه رفتنم را به هم زد و بعد شروع به شکستن وسایل کردم. این دست و آن دست و این آرنجم را شکستم. صورتم شکست. دستم شکست.»

او ادامه می‌دهد: «زمین خوردن یک قاتل بزرگ برای پارکینسون است، [همین‌طور] بلعیدن غذا و ابتلا به ذات‌الریه... شما از پارکینسون نمی‌میرید. با پارکینسون می‌میرید. من به مرگ با آن فکر کرده‌ام. به ۸۰ سالگی نمی‌رسم.»

مستندی زندگی فاکس به نام «بی‌حرکت: فیلمی از مایکل جی. فاکس» (Still: A Michael J. Fox Movie) قرار است ۱۲ مه از اپل تی‌وی+ پخش شود. این فیلم به بررسی بازیگری فاکس از جمله نقش‌آفرینی او در «بازگشت به آینده» (Back To The Future) می‌پردازد و شامل مصاحبه‌ها و کلیپ‌های نادری است که به اوج شهرت او در دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد. این فیلم علاوه بر این تشخیص پارکینسون و نحوه مقاومت او و جمع‌آوری بیش از ۲ میلیارد دلار برای تحقیق در مورد این بیماری را پوشش می‌دهد.

فاکس پیش‌تر گفته بود اینکه هنوز درمانی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد او را «آزار» می‌دهد اما ابراز امیدواری کرده بود که در آینده راهی پیدا شود: «مردم می‌گویند: «اما بعد از زندگی شما خواهد بود، آیا مشکلی ندارید؟» نه. عالی است. فقط درمانش کنید برایم مهم نیست که در راه رفتن باشم یا نه.»

مصاحبه کامل فاکس با سی‌بی‌اس قرار است ۳۰ آوریل پخش شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید