news-background
news-background

علت غیبت فیلم Coup de Chance وودی آلن در کن: «جنجال غلبه پیدا می‌کرد»

دبیر جشنواره کن از علت پذیرفته نشدن فیلم جدید «وودی آلن» در دوره هفتاد و ششم می‌گوید.

«تی‌یری فرمو» دبیر جشنواره کن توضیح داده است که چرا فیلم جدید «وودی آلن» به دوره هفتاد و ششم راه پیدا نکرده است. فهرست فیلم‌های پذیرفته شده این دوره هفته پیش رونمایی شد.

تصمیم جشنواره برای اکران «ژان دو باری» (Jeanne du Barry) به کارگردانی «مایون» و بازی «جانی دپ» در نقش «لویی پانزدهم» به عنوان فیلم افتتاحیه بحث‌برانگیز شده بود. پیش‌بینی می‌شد که اکران اولین فیلم دپ پس از غلبه بر همسر سابقش «امبر هرد» در دادگاه افترازنی با انتقادهایی مواجه شود، اما این انتخاب پس از شکایت یک ژورنالیست فرانسوی از «مایون» جنجال بیشتری به پا کرد.

فرمو در مصابه با «ورایتی» از انتخاب «ژان دو باری» دفاع کرده و می‌گوید مجرم بودن دپ و مایون ثابت نشده است: «فیلم مایون را به هیچ وجه انتخابی جنجالی نمی‌دانم. چون اگر «جانی دپ» تحریم شده بود و اجازه کار نداشت متفاوت می‌شد، اما این‌گونه نبوده است.»

دبیر جشنواره در مصاحبه دیگری با «فیگارو» به این پرسش پاسخ داده است که چرا فیلم‌های جدید «رومن پولانسکی» و «وودی آلن» به دوره هفتاد و ششم راه پیدا نکرده‌اند. هر دوی این کارگردانان پس از متهم شدن به آزار جنسی در اروپا به فیلمسازی ادامه دادند. پولانسکی در سال ۱۹۷۷ به اتهام تجاوز به دختری ۱۳ ساله بازداشت شد در حالی که آلن از سوی دخترخوانده‌اش «دیلن فارو» به آزار جنسی متهم است.

فرمو می‌گوید فیلم «کاخ» (The Palace) پولانسکی برای هیئت انتخاب این دوره به نمایش درنیامده اما فرصت دیدن فیلم «دست سرنوشت» (Coup de Chance) آلن را داشته است. او می‌گوید حواشی پیرامون آلن باعث شده به شکل جدی فیلم آلن بررسی نشود: «فیلم پولانسکی را ندیدیم. وودی آلن کمی ویژه است، آن را دیده‌ام بدون اینکه دیده باشم. این فیلم نامزد نشد. علاوه بر این می‌دانیم که اگر فیلم او در کن به نمایش درمی‌آمد، جنجال بر اثر غلبه پیدا می‌کرد، و بر فیلم‌های دیگر.»

آلن فیلم جدیدش را با بازیگران فرانسوی و در پاریس فیلمبرداری کرده است. «لو دو لاژ»، «ملویل پوپو»، «والری لمرسیه»، «نیلس اشنایدر»، «السا زیلبرستین»، «باربارا گوئناگا»، «گرگوری گادبوا»، «آن لواره»، «سارا مارتینز»، «گیوم دو تونکدک»، و «آرنو ویار» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود. «کافه سوسایتی» (Café Society) آخرین فیلم اکران شده آلن در جشنواره کن است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید