news-background
news-background

کارگردان سریال Succession از پایان ثانویه «۱۱ یار اوشن»-وار قسمت سوم از فصل چهارم می‌گوید

[حاوی اسپویلر برای قسمت سوم از فصل چهارم سریال «جانشینی»]

اپیزود سوم از فصل چهارم سریال «جانشینی» (Succession) با مرگی به پایان رسید که بینندگان را شگفت‌زده و احساساتی کرد. «مارک مایلود» تهیه‌کننده و کارگردان سریال در مصاحبه با «ورایتی» فاش کرده است که چه پایان دیگری برای این اپیزود متصور بوده‌اند.

این قسمت نشان داده شد که «لوگان روی» با بازی «برایان کاکس» در مراسم عروسی پسرش کانر با بازی «آلن راک» حضور پیدا نمی‌کند تا به سفری تجاری برود. با این حال او در حین پرواز و در هواپیما می‌میرد. در صحنه پایانی دوربین روی فرزند او کندال با بازی «جرمی استرانگ» تمرکز می‌کند که پریشان است.

مایلود توضیح می‌دهد که «خیلی بیشتر از آن [لحظه]» فیلمبرداری کرده‌اند: «[کندال] به سمت ماشین خود می‌رود، به سمت راننده‌اش، در حالی که رومن از هواپیما برمی‌گردد، و نگاهی به یکدیگر می‌اندازند پیش از آنکه سوار ماشین‌های خودشان شوند، و ماشین‌ها دور می‌شوند.»

او ادامه می‌دهد: «وقتی ماشین‌ها دور می‌شوند، دوربین روی آمبولانس می‌رود که سپس آن هم دور می‌شود. و همه خودروها به شکلی – مانند پایان «۱۱ یار اوشن» (Ocean’s Eleven) – همه بازیگران از صحنه خارج می‌شوند، و ما را با یک فرودگاه خالی تنها می‌گذارند که بسیار تأثیرگذار بود.»

مایلود می‌گوید استرانگ چندین نسخه از این صحنه را اجرا می‌کند تا تهیه‌کنندگان بهترین آن را در سریال قرار دهند: «شخصیت جرمی در بعضی از برداشت‌ها واقعاً از نظر روانی به فروپاشی می‌رسد، و در برخی دیگر رواقی‌گراتر است. ما برداشت رواقی‌گراتر را انتخاب کردیم. احساس کردیم که توازن درستی دارد.»

کاکس در مصاحبه دیگری با «نیویورک تایمز» می‌گوید وقتی از «جسی آرمسترانگ» نویسنده سریال شنیده که شخصیت لوگان در ابتدای فصل چهارم می‌میرد غافلگیر شده است: «او با من تماس گرفت و گفت: «لوگان قرار است بمیرد.» و من فکر کردم: «ایرادی ندارد.» تصور می‌کردم که در قسمت هفتم یا هشتم می‌میرد، اما قسمت سوم، به نظرم... «کمی زود است.» نه اینکه ناراحت شده باشم.»

کاکس توضیح می‌دهد: «پیش‌تر گفته‌ام و دوباره می‌گویم، مشکل بسیاری از سریال‌های تلویزیونی، به‌خصوص سریال‌های آمریکایی این است که از تاریخ انقضای خود فراتر می‌روند. اما خوبی جسی و نویسندگان این سریال این است که آن‌ها چنین نمی‌کنند... همیشه وقتی مهمانی را ترک کنید که در اوج است، نه وقتی فروکش می‌کند.»

کاکس سپس این قسمت را با فصل پایانی «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) مقایسه می‌کند و می‌گوید: «سریال «بازی تاج‌وتخت» به ذهن می‌آید وقتی که در پایان نمی‌دانستند چه می‌کنند، و پایانی داشتند که خیلی راضی‌کننده نبود. و مخاطب خشمگین شد. مخاطب [«جانشینی»] ممکن است خشمگین شود؛ شاید دلتنگ لوگان شود و بگوید: «چرا جذاب‌ترین شخصیت‌های سریال را به کشتن می‌دهید؟» اما از نظر من ایرادی ندارد. کارهای خیلی زیاد دیگری دارم.»

کاکس در مصاحبه دیگری با «ددلاین» می‌گوید به رغم مرگ لوگان با قسمت سوم، در محل فیلمبرداری قسمت‌های بعدی حضور پیدا کرده است: «اتفاقاً برای خاکسپاری حضور پیدا کردم. در روز خاکسپاری‌ام، می‌خواستند صحنه‌ای با من فیلمبرداری کنند، صحنه‌ای ساختگی با من در کلیسا، تا مردم را گیج کنند.»

کاکس ادامه می‌دهد: «اما وقت آن‌ها به پایان رسید، فیلمبرداری در آن کلیسا بسیار سخت بود و باید مسائل خیلی زیادی را پوشش می‌دادند. و نیازی نبود که یک صحنه ساختگی با «لوگان روی» که حتی قرار نبود در سریال باشد را ضبط کنند. این بود که در راه رفتن به کلیسا بودم، به یاد نمی‌آورم چه کلیسایی بود، بالای شهر، و اتفاقی که افتاد این بود که با من تماس گرفتند و گفتند: «نیازی نیست الان بیایی.» گفتم می‌آیم. گفتند: «چه؟» گفتم: «می‌آیم.» گفتند: «بسیار خوب ولی آن صحنه را ضبط نمی‌کنیم.» گفتم: «ببینید، می‌آیم چون می‌دانم پاپاراتزی‌های زیادی آن‌جا هستند و این سؤال برایشان پیش می‌آید که این خاکسپاری کیست. می‌آیم.»»

کاکس می‌گوید در عوض در صحنه مرگش در هواپیما در واقع حضور نداشته است. او در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید به خودش افتخار می‌کند که مرگ خودش را فاش نکرده: «فکر کردم، عجیب، برایان برای اولین بار یک راز را فاش نکردی. راز خیلی بزرگی است.»

پس از پخش این سریال هواداران از مقاله «لس‌آنجلس تایمز» که مرگ لوگان را به شکل یک آگهی درگذشت تمسخرآمیز اسپویل می‌کرد به‌شدت انتقاد کردند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۰۹

چقدر این سریال خوب بود کاش تا سال ها تمدیدش کنن

نمایش اسپویل