news-background
news-background

مایکل لرنر بازیگر نامزد اسکار Elf و Barton Fink درگذشت

بازیگر فیلم «الف» در ۸۱ سالگی از دنیا رفت.

«مایکل لرنر» بازیگر فیلم «الف» (Elf) در ۸۱ سالگی درگذشت. این بازیگر نامزد اسکار با فیلم‌هایی چون «گودزیلا» (Godzilla) و «بارتون فینک» (Barton Fink) شناخته می‌شد.

«سم لرنر» یکی از خویشاوندان لرنر تصاویری در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و می‌نویسد خانواده آن‌ها «یک اسطوره را دیشب از دست داد.» او اضافه می‌کند:‌ «داستان‌های او همیشه برای من الهام‌بخش بود و باعث می‌شد عاشق بازیگری شوم. او جذاب‌ترین، مصمم‌ترین و بااستعدادترین مرد بود و این نسبت خانوادگی باعث می‌شد احساس ویژه‌ای داشته باشم.»

لرنر در سال ۱۹۴۱ در نیویورک متولد شد و وقتی ۱۳ ساله بود به تلویزیون راه پیدا کرد. او تمایل داشت انگلیسی تدریس کند اما شیفته بازیگری شد و در «آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن» تحصیل کرد. او در سال ۱۹۶۹ به لس‌آنجلس نقل مکان کرد و در چند سریال تلویزیونی پربیننده دیده شد.

لرنر پس از فیلم «شب‌های هارلم» (Harlem Nights) در سال ۱۹۹۱ برای فیلم «بارتون فینک» به کارگردانی برادران کوئن نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد. او در قرن بیست و یکم در فیلم‌های «الف» و «مردان-ایکس: روزهای گذشته آینده» (X-Men: Days of Future Past) نقش‌آفرینی کرد و در سال ۲۰۰۲ مقابل مدونا نمایش «در دسترس» (Up For Grabs) را در وست اند داشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید