news-background
news-background

فقط ۳۷ درصد از مخاطبین آمریکایی سریال Lord of the Rings: The Rings of Power را تا پایان دیده‌اند

آمازون پیش‌تر ادعا کرده بود که «حلقه‌های قدرت» بیش از ۱۰۰ میلیون بیننده در سراسر دنیا داشته است.

سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» (Lord of the Rings: The Rings of Power) از زمان پخش در آمازون پرایم ویدیو عنوانی پربیننده نامیده می‌شد. پلتفرم استریم پرایم ویدیو اعلام کرده بود که قسمت اول این سریال را ۲۵ میلیون بیننده در روز اول دیده‌اند. در ماه مارس آمازون مدعی شد که «حلقه‌های قدرت» بیش از ۱۰۰ میلیون بیننده در سراسر دنیا داشته و پربیننده‌ترین سریال اریجینال تاریخ پرایم ویدیو بوده است.

با این حال «هالیوود ریپورتر» گزارش داده است که فقط ۳۷ از مخاطبین آمریکایی تمامی هشت اپیزود «حلقه‌های قدرت» را دیده‌اند. عملکرد سریال در خارج از ایالات متحده بهتر بوده اما در این مناطق هم ۴۵ درصد از مخاطبین تمامی قسمت را تماشا کرده‌اند.

در مورد آمار بینندگان پلتفرم‌های استریم و نحوه محاسبه آن‌ها هنوز ابهاماتی وجود دارد. نتفلیکس میزان مخاطبین را بر اساس هر ساعت تماشا در چند روز اول پخش و چهار هفته اول محاصبه می‌کند. در گزارش «هالیوود ریپورتر» آمده است که نرخ ۵۰ درصد برای «حلقه‌های قدرت» نتیجه‌ای «قوی اما نه تحسین‌برانگیز» به شمار می‌آید. آمازون در سال ۲۰۲۱ گزارش داده بود که بیش از ۲۰۰ میلیون مشترک پرایم ویدیو در سراسر دنیا دارد.

این سریال به نویسندگی «جی‌دی پین» و «پاتریک مک‌کی» بر اساس آثار «جی‌آر‌آر تالکین» ساخته شد و پاییز گذشته نقدهای اغلب مثبتی دریافت کرد. مخاطبین از سوی دیگر به دلیل تغییر نژاد بعضی از شخصیت‌ها نقدهای منفی بسیاری در «آی‌ام‌دی‌بی» ثبت کردند تا جایی که امکان امتیازدهی به سریال به مدت ۷۲ ساعت غیرفعال شد. در آن زمان امتیاز منتقدین در «راتن تومیتوز» به ۸۳ درصد و امتیاز مخاطبین به ۳۷ درصد رسیده بود.

«حلقه‌های قدرت» در رده پانزدهم پربیننده‌ترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ در فهرست «نیلسن» قرار گرفت و کاملاً زیر سایه «خاندان اژدها» (House of the Dragon) اچ‌بی‌او بود که جایزه گلدن گلوب بهترین درام را به خانه برد.

این درام حماسی هزاران سال پیش از «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» تالکین روی می‌دهد و بینندگان را به دورانی می‌برد که قدرت‌های بزرگ شکل گرفتند، حکومت‌هایی ظهور و سقوط کردند، قهرمانان غیرمنتظره آزموده شدند، امید در آستانه فروپاشی بود و بزرگ‌ترین شخصیت شروری که بر قلم تالکین جاری شده دنیا را تهدید به فروغلتیدن در ظلمت می‌کرد. «موروید کلارک»، «سینتیا ادای-رابینسون»، «لنی هنری»، «پیتر مولان» و «نازنین بنیادی» از جمله بازیگران این سریال در فصل اول بودند.

آمازون فصل اول «حلقه‌های قدرت» را با بودجه ۴۶۵ میلیون دلاری تولید کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ۲۰:۴۱

با این فن فیکشن سمی که درست کرده بودن، باید کمتر ازین هم میشد :))

نمایش اسپویل