news-background
news-background

شرح صحنه پایانی John Wick: Chapter 4

[حاوی اسپویلر برای فیلم «جان ویک ۴»]

فیلم «جان ویک ۴» (John Wick: Chapter 4) در مقطعی قرار بود همزمان با «ماتریکس ۴» اکران شود و روز «کیانو ریوز» را در تقویم‌ها خلق کند، اما پاندمی اجازه نداد پخش آن را به تأخیر انداخت. نمایش «جان ویک ۴» به تازگی در سراسر دنیا آغاز شده و در روز اول با رکوردشکنی همراه بوده است. منتقدین از سوی دیگر گاهی این فیلم به کارگردانی «چاد استاهلسکی» را «شاهکار» نامیده‌اند.

در فیلم سه ساعته «جان ویک ۴»‌ اتفاقات زیادی می‌افتد اما جان با بازی «کیانو ریوز» در پایان فیلم شخصیت «مارکی ونسان دو گرامون» با بازی «بیل اسکارزگارد»‌ را با یک دوئل به مبارزه می‌طلبد. در صورتی که پیروز شود، آزادی‌اش را به دست می‌آورد و در صورت شکست جانش را از دست می‌دهد. در این دوئل هر دو حالت تحقق پیدا می‌کند: جان پیروز دوئل می‌شود اما با تیراندازی کین با بازی «دانی ین» که نماینده مارکی بود می‌میرد.

 

«جان ویک» تمام می‌شود؟

کاملاً نه. اوایل فیلم شخصیت «کوجی»‌ با بازی «هیرویوکی سانادا»، مدیر هتل کانتیننتال اوزاکا توسط کین کشته می‌شود و دخترش «آکیرا» با بازی «رینا ساوایاما» وعده انتقام می‌دهد. او تا صحنه تیتراژ‌ پایانی، وقتی به کین نزدیک شد تا او را به قتل برساند دیده نشد. بنابراین احتمال تولید اسپین‌آفی ویژه «آکیرا» وجود دارد.

در قسمت چهارم مرگ «جان ویک» به واسطه مجروحیت و یا خاکسپاری او نشان داده نمی‌شود. او در قسمت‌های قبلی چندگانه از چندین جراحت جدی جان سالم به در برده و در پایان «جان ویک ۳» مرگ خود را جعل کرده بود. بنابراین احتمال بازگشت «جان ویک» در فیلم دیگری وجود دارد.

آگست سال ۲۰۲۰ و حتی پیش از فیلمبرداری «جان ویک ۴»، «جان فلتهایمر» مدیر عامل استودیوی لاینزگیت فاش کرد که «جان ویک ۵»‌ در دست ساخت است. این استودیو در ابتدا قصد داشت این دو فیلم را بدون وقفه فیلمبرداری کند اما چنین نشد. استاهلسکی هفته پیش به «هالیوود ریپورتر» گفت: «در ذهن من و کیانو فعلاً کارمان تمام است. مدتی به «جان ویک» استراحت می‌دهیم. تردیدی ندارم که استودیو برنامه‌هایی دارد.» او اضافه می‌کند:‌ «من و کیانو سفری دراز به توکیو خواهیم داشت، در بار اسکاچ هتل شاهنشاهی خواهیم نشست و می‌گوییم: «نظرت چیست؟» چند ویسکی ۲۰ ساله می‌نوشیم و چند ایده را روی دستمال می‌نویسیم. اگر آن ایده‌ها باقی ماندند، شاید فیلمی بسازیم.»

هرچند «جان ویک ۵» ممکن است تا چند سال آینده ساخته نشود، اما حضور ریوز در فیلم اسپین‌آف «بالرینا» (Ballerina) با بازی «آنا د آرماس» در نقش قاتلی به نام «رونی» تأیید شده است. «رونی» جوان‌تر در فیلم «جان ویک ۳» دیده شده است، جایی که زیر نظر «مدیر» با بازی «انجلیکا هیوستون» آموزش می‌دید. شخصیت هیوستون رهبر سندیکای جنایتکار «روسکا رما» است که ویک زمانی یکی از اعضای آن بوده.

تاریخ اکران «بالرینا» در حال حاضر نامشخص است اما علاوه بر ریوز، «لنس ردیک» فقید، «ایان مک‌شین»، «انجلیکا هیوستون»، «نورمن ریداس»، «گابرین بیرن» و «کاتالینا سندینو مورنو» در آن ایفای نقش می‌کنند.

برای چندگانه «جان ویک» یک سریال پیش‌درآمد به نام «کانتیننتال» (The Continental) نیز در دست ساخت است که داستانی در دهه ۱۹۷۰ با تمرکز بر وینستون جوان روایت خواهد کرد و از شبکه پیکاک پخش خواهد شد. «کالین وودل» بازیگر نقش اول سریال است و «مل گیبسون» نقش شخصیتی به نام «کورمک» را بازی می‌کند.

استاهلسکی در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» گفته بود: «من از تولید این فیلم‌ها لذت می‌برم زیرا محدودیتی وجود ندارد. ما داستان خودمان را خلق می‌کنیم و استودیویی با ما همکاری می‌کند که هم از تصمیمات احمقانه ما حمایت می‌کند و هم در کار ما دخالتی نمی‌کند. در صورتی که مردم بروند و فیلم را ببینند و سرمایه ما بازگردد، من و کیانو برای مدت‌ها ایده‌هایی در سر داریم. می‌توانم تا پایان دوران فیلمسازی به همین کار ادامه دهم… ما با صنعت سرگرمی سر و کار داریم. باید اجازه دهیم مخاطب تصمیم بگیرد.»

ریوز سپتامبر سال ۲۰۲۰ در مصاحبه با مجله «اوکی» به این پرسش پاسخ داده بود که تا چه زمانی حاضر است نقش «جان ویک» را بازی کند: «تا وقتی که پاهایم توان حرکت داشته باشند. تا وقتی که مخاطبین بخواهند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ فروردین ۱۴۰۲ ۰۹:۰۸

این قسمت متاسفانه اشتباست در قسمت چهارم مرگ «جان ویک» به واسطه مجروحیت و یا خاکسپاری او نشان داده نمی‌شود

نمایش اسپویل