news-background
news-background

دلجویی به روش دیزنی؛ بازگشت صداپیشه مغضوب «جار جار بینکس» به دنیای «جنگ ستارگان» پس از ۲۴ سال با فصل سوم The Mandalorian

صداپیشه مغضوب «جار جار بینکس» به صورت لایو-اکشن به دنیای «جنگ ستارگان» بازگشت.

[حاوی اسپویلر از فصل سوم «مندلوری»]

صداپیشه «جار جار بینکس» با فصل سوم «مندلوری» (The Mandalorian) به دنیای «جنگ ستارگان» بازگشت. اپیزود چهارم از فصل سوم این سریال که چهارشنبه این هفته (۲۲ مارس) منتشر شد فاش می‌کند که شخصیت «گروگو» چگونه از «فرمان ۶۶» نجات پیدا می‌کند. با صحنه‌های فلش‌بک نشان داده شد که این شخصیت مرموز استاد جدای «کلران بک» با صداپیشگی «احمد بست» است.

بست در فیلم «جنگ ستارگان اپیزود اول: تهدید شبح» (The Phantom Menace) که در سال ۱۹۹۹ اکران شد در نقش «جار جار بینکس» صداپیشگی کرده بود اما هواداران بسیاری از این شخصیت انتقاد کردند و به او را هدف حملات نژادستیزانه قرار دادند.

این اولین بار نیست که بست در نقش «کلران بک» صداپیشگی می‌کند. او در مسابقه تلویزیونی «چالش جدای» (Star Wars: Jedi Challenge) این نقش را برای کودکان بازی کرده بود. انتقادها از شخصیت «جار جار بینکس» باعث شده بود که بست به خودکشی فکر کند.

هواداران این بار از بازگشت بست استقبال کردند. یکی از بینندگان سریال می‌نویسد: «چقدر خوشایند بود که دوستمان احمد بست را در این قسمت دیدیم. واقعاً خوشحال شدم، و امیدوارم که همه این پیام‌های مثبت را بخواند.» دیگری می‌نویسد: «بازگشت احمد بست به «جنگ ستارگان» پس از آنکه هواداران آن‌گونه با او رفتار کردند و تبدیل شدنش به مردی که «گروگو» را نجات می‌دهد رفتاری شاهانه بود. دیزنی باید بخشی از فروش اسباب بازی‌های «گروگو» را به او بدهد، جدی می‌گویم، استحقاقش را دارد.»

تاکنون چندین بازیگر «جنگ ستارگان» قربانی بدرفتاری هواداران چندگانه در شبکه‌های اجتماعی شده‌اند. «کلی ماری ترن» پس از «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) چاره‌ای جز ترک این پلتفرم‌ها نداشت، در حالی که «جان بویه‌گا» از تبعیض نژادی سیستمی گفته و «موزس اینگرام» نیز چنین واکنش‌هایی را با سریال «اوبی-وان کنوبی» (Obi-Wan Kenobi) دیزنی+ تجربه کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۴ فروردین ۱۴۰۲ ۰۷:۵۲

جارجار فوق العاده ترین کاراکتر دنیای استاروارزه، کسی که همه فکر میکنن یه احمق دست و پا چلفتیه در حالی که همه رو یه زیبایی داره بازی میده و یه sith وحشتناک قدرتمنده، شایعات تا جایی پیش رفت که این داستان تایید رسمی شد. (فقط یه ثانیه فکر کنید کی پالپتین رو امپراتور کرد ....؟)

نمایش اسپویل