news-background
news-background

حمایت سازندگان Star Wars از بازیگر سریال Obi-Wan Kenobi در مقابل توهین‌های نژادی

صفحه رسمی «جنگ ستارگان» (Star Wars) در توییتر به توهین‌های نژادی بعضی از هواداران به «موزس اینگرام» بازیگر رنگین‌پوست «اوبی-وان کنوبی» (Obi-Wan Kenobi) واکنش نشان داد.

اینگرام که نقش شخصیت شرور «مفتش ریوا» را بازی می‌کند، در شبکه‌های اجتماعی فاش کرده است که «صدها» پیام نژادستیزانه از هواداران «جنگ ستارگان» و سریال «اوبی-وان کنوبی» دریافت کرده است. این سریال جمعه گذشته از دیزنی+ پخش شد.

اینگرام با انتشار ویدیویی در اینستاگرام می‌گوید: «در مورد این قضیه هیچ‌کس هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. هیچ‌کس به هیچ شکلی نمی‌تواند مانع این اتفاق شود. حتی هدف خودم از اینکه مقابل شما قرار گرفته‌ام و این اتفاق را به شما می‌گویم را زیر سؤال می‌برم. واقعاً نمی‌دانم.»

به دنبال انتشار این ویدیو، صفحه توییتر «جنگ ستارگان» با انتشار بیانیه‌ای از اینگرام حمایت کرد و نوشت:‌ «افتخار می‌کنیم که «موزس اینگرام» به خانواده «جنگ ستارگان» اضافه شده و برای بازگویی داستان «ریوا» هیجان‌زده‌ایم. اگر کسی بخواهد کاری کند که او به هر شکلی احساس کند مورد استقبال قرار نگرفته، فقط یک حرف برای گفتن به آن‌ها داریم: مقاومت می‌کنیم. بیش از ۲۰ میلیون گونه جانوری دارای درک در دنیای «جنگ ستارگان» وجود دارد، نژادستیز نباشید.»

اینگرام پیش از پخش سریال به «ایندیپندنت» گفته بود که مدیران استودیوی لوکاس‌فیلم به او هشدار داده بودند که با حملات نژادستیزانه در شبکه‌های اجتماعی مواجه خواهد شد. «جان بویه‌گا» دیگر بازیگر رنگین‌پوست «جنگ ستارگان» است که پیش‌تر حملات مشابهی را تجربه کرده بود.

اینگرام می‌گوید:‌ «موضوعی بود که لوکاس‌فیلم واقعاً مطرح کرد و گفت: «اتفاقی است که متأسفانه رخ می‌دهد. ولی ما از تو حمایت خواهیم کرد؛ وقتی اتفاق افتاد ما را در جریان قرار بده.»» او اضافه می‌کند:‌ «سریال «اوبی-وان کنوبی» قرار است بیشترین تنوع نژادی را در دنیای [«جنگ ستارگان»] نشان دهد. به نظر من مدت‌ها قبل باید چنین می‌شد. اگر ربات‌های سخنگو و بیگانگان فضایی را دارید اما افراد رنگین‌پوست را نه، منطقی نخواهد بود. سال ۲۰۲۲ است، می‌دانید. بنابراین در ابتدای این مسیر این تغییر هستیم. اما به نظر من شروع این تغییر بهتر از این است که هیچ‌وقت شروع نشود.»

قسمت‌های بعدی سریال «اوبی-وان کنوبی» جمعه هر هفته از دیزنی+ پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰

حالا خوبه نقش شرور قصه رو بازی کرده اگه نقش اصلی و نقش مثبت داشت چیکار می کردن؟

نمایش اسپویل
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۲۲

میرن میگردن بی عرضه ترین بازیگر های سیاه پوست رو میارن برای بازی با داستان ضعیف و کاراکتر ضعیف تا هرکی نقدشون کرد بحث رو بکشونن سمت نژادپرستی، اون بنده خدا بویه‌گا رو خودشون برای پخش تو چین سانسور کردن بعد میگن مردم نقدش کردن!

نمایش اسپویل
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۴۴

ایشون تعریف جدیدی از بازی بد رو ارائه داد . جوری یوبس ، تو ...ون نرو و نابازیگر هست که فکر میکنی فیلم رو محمد امین کریم پور تو پارک سر کوچه شون ساخته

نمایش اسپویل