news-background
news-background

سم ریمی: عنوان Evil Dead را احمقانه می‌دانستم

ریمی می‌گوید در ابتدا عنوان فیلم «مرده شریر» را احمقانه می‌دانسته است.

«سم ریمی» در مصاحبه با «امپایر» توضیح می‌دهد که عنوان فیلم «مرده شریر» (Evil Dead) را در ابتدا «احمقانه» تصور می‌کرده است. او فاش می‌کند که این عنوان را «اروین شپیرو» مدیر فروش فیلم پیشنهاد کرده است.

ریمی می‌گوید: «عنوان اصلی فیلم «کتاب مردگان» (The Book of the Dead) بود. اما شپیرو با من و «راب [تاپرت]»، و «بروس [کمبل]» جلسه‌ای تشکیل داد و من گفتم: «بچه‌ها، عنوان را تغییر می‌دهیم. در روزنامه‌ها بر اساس هر اینچ هزینه تبلیغات می‌گیرند. عنوان فیلم پنج کلمه نباید باشد. «مرده» می‌تواند باقی بماند. سایر کلماتش با شما. می‌توانید اسمش را بگذارید «۱۰۱ درصد مرده» یا «مرده شریر».»

ریمی از میان دو نام پیشنهادی بیشتر به «۱۰۱ درصد مرده» تمایل بیشتری نشان می‌دهد: «فکر کردم: «چگونه یک موجود می‌تواند شریر و مرده باشد؟ فکر کردم خیلی احمقانه است.»

«مرده شریر» نه تنها به یک چندگانه سینمای بدل شد، بلکه بازی‌های ویدیویی، کتاب‌های مصور و حتی یک نمایش موزیکال بر اساس آن به تولید رسید. ریمی با گذر زمان به این نام علاقه بیشتری پیدا می‌کند: «حالا به تدریج از آن خوشم آمده. عنوان خیلی خوبی است.»

آخرین قسمت چندگانه تحت عنوان «رستاخیز مرده شریر» (Evil Dead Rise) با استقبال منتقدین مواجه شده و از «راتن تومیتوز» امتیاز کامل ۱۰۰ درصد دریافت کرده است.

کارگردان «مرد-عنکبوتی» (Spider-Man) در این مصاحبه می‌گوید تمایل دارد در آینده یک فیلم «بتمن» (Batman) بسازد: «همیشه عاشق «بتمن» بوده‌ام. اگر «بت‌سیگنال» را در آسمان ببینم، مشتاقانه می‌آیم.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید