news-background
news-background

اسکار ۲۰۲۳: شوخی جیمی کیمل با سیلی ویل اسمیت، شکست تجاری Babylon و عداوت دیرینه‌اش با مت دیمون؛ خر کمدین خر فیلم Banshees of Inisherin نبود

کیمل برای سومین بار مجری اسکار بود.

«جیمی کیمل» در مراسم اسکار نود و پنجم (Academy Awards 2023) با سیلی «ویل اسمیت» در دوره قبل، «جیمز کامرون» و خصومت دیرینه‌اش با «مت دیمون» شوخی کرد.

لحن شوخی‌های کیمل که سومین اجرای خود در اسکار را تجربه می‌کرد ملایم و بی‌خطر بود. او گفت: ««پنج بازیگر ایرلندی امشب نامزد شده‌اند که یعنی احتمال وقوع دعوا بالاتر رفته است.»

مجری در ادامه گفت:‌ «دوست داریم به شما خوش بگذرد، احساس امنیت کنید و مهم‌تر از همه، خودم احساس امنیت کنم. بنابراین، سیاست‌های سفت و سختی اجرا می‌کنیم. اگر کسی در این سالن و در هر مقطعی از مراسم عمل خشونت‌آمیز مرتکب شود، [مانند «ویل اسمیت»] جایزه بهترین بازیگر به او اهدا خواهد شد و ۱۹ دقیقه سخنرانی خواهد کرد. اما جدا از شوخی، آکادمی یک گروه بحران تشکیل داده. اگر اتفاق غیرمنتظره یا خشونت‌آمیزی پیش بیاید، همان‌جا بنشینید و مطلقاً هیچ کاری نکنید. شاید حتی بهتر باشد که حمله‌کننده را در آغوش بکشید.»

کیمل در پایان با اسکار اسمیت برای «شاه ریچارد» (King Richard) شوخی می‌کند و می‌گوید: «و اگر از یک شوخی ناراحت شدید و دیدید که «باید سیاهانه برخورد کنید» [ارجاعی به ترانه رپ «ویل اسمیت» (Gettin' Jiggy wit It)] – بدانید که آسان نخواهد بود.»

مجری در بخش‌های دیگری از مراسم اضافه کرد: «در این مقطع از برنامه، آدم احساس می‌کند کمی دلش برای سیلی تنگ شده، نه؟» او مراسم را با شوخی دیگری با سیلی اسمیت به پایان برد و پشت صحنه در کنار تابلویی دیده شد که روی آن نوشته شده بود: «شمار مراسم اسکاری که از تلویزیون پخش شده و هیچ اتفاقی در آن‌ها روی نداده.» او عدد صفر این تابلو را به یک تغییر می‌دهد.

کیمل با حواشی مراسم اسکار بیگانه نیست و لحظه بحث‌برانگیز معرفی اشتباه برنده اسکار بهترین فیلم در سال ۲۰۱۷ را مدیریت کرد. در آن سال فیلم «لالالند» (La La Land) به اشتباه به عنوان برنده اعلام شد در حالی که «مهتاب» (Moonlight) باید این جایره را می‌برد.

اسمیت در مراسم اسکار سال ۲۰۲۲ با شنیدن شوخی «کریس راک» با سر تراشیده همسرش «جیدا پینکت اسمیت» خشمگین شد و پس از آنکه روی صحنه رفت به کمدین سیلی زد. او پس از مراسم به مدت ۱۰ سال از حضور در تمامی رویدادهای مرتبط با آکادمی محروم شد اما چند روز پیش از آن از عضویت در آکادمی استعفاء داده بود.

کیمل در بخش دیگری از مونولوگ خود با غیبت «جیمز کامرون» در بخش بهترین کارگردانی برای فیلم «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) شوخی کرد: «آخر چطور ممکن است که آکادمی کارگردان «آواتار» را نامزد اسکار نکرده باشد؟ فکر می‌کنند او کیست، یک زن؟»

کیمل سپس به مصاحبه جنجالی «استیون اسپیلبرگ» با «ورایتی» ارجاع می‌دهد. این فیلمساز در این گفت‌وگو ادعا کرده بود که هرگز ماریجوانا نکشیده است: «استیون ادعا می‌کند که هرگز ماریجوانا نکشیده است. یعنی می‌گویید وقتی فیلمی در مورد بیگانگان فضایی که شکلات می‌خوردند و نمی‌دانستند چگونه با خانه تماس بگیرند می‌ساختید نشئه نبوده‌اید؟»

کیمل در بخش دیگری از مونولگ با شکست تجاری فیلم «بابل» (Babylon) شوخی می‌کند و می‌گوید: «بعضی چیزها را نمی‌توان به فیلم یا سریال تبدیل کرد. برای مثال، یک سریال نمی‌تواند زیان ۱۰۰ میلیون دلاری به بار آورد. دار و دسته «بابل» اینجا نیستند؟ آن‌ها می‌دانند.»

کیمل از فرصت اجرا در این مراسم استفاده کرد تا «عداوت» دیرینه‌اش با «مت دیون» را زنده کند. او در قسمتی از برنامه از «جسیکا چستین» پرسید: «فیلمبرداری «مریخی» (The Martian) سخت نبود؟ چون «مت دیمون» همبازی شما سواد خواندن ندارد و بوی داروی سگ می‌دهد.» چستین پاسخ می‌دهد: «صحنه‌های مشترک ما زیاد نبود، بنابراین مشکلی وجود نداشت.»

دشمنی کیمل و دیمون در سال ۲۰۰۵ آغاز شد، وقتی که مجری در پایان یکی از قسمت‌های برنامه «جیمی کیمل زنده» (Jimmy Kimmel Live) اعلام کرد برای مصاحبه با دیمون وقت نیست. دیری نگذشت که آن شوخی به بخشی جدانشدنی از این برنامه تبدیل شد و مجری بعضی وقت‌ها اعلام می‌کند: «می‌خواهم از «مت دیمون» عذرخواهی کنم، وقت ما به پایان رسیده.»

دیمون در سال ۲۰۰۶ به برنامه بازگشت و وقتی تیتراژ پایانی در حال پخش بود فریاد می‌زد: «می‌دانستم این کار لعنتی را می‌کنی!» این دشمنی در سال ۲۰۰۸ وارد فاز جدیدی شد وقتی که «سارا سیلورمن» دوست دختر آن زمان کیمل با همکاری دیمون یک موزیک ویدیوی مستهجن ساخت. کیمل در واکنش رفیق صمیمی دیمون یعنی «بن افلک» را هدف گرفت و موزیک ویدیوی دیگری ساخت. او و دیمون از آن پس با توهین‌های مختلف این عداوت تمسخرآمیز را ادامه دادند.

کیمل در بخشی دیگر از مراسم با خری روی صحنه آمد که به «جنی» از «بنشی‌های اینیشرین» (Banshees of Inisherin) شباهت داشت اما خر آن فیلم نبود.

کیمل گفت: «این جنی است، یکی از ستارگان فیلم «بنشی‌های اینیشرین». جنی نه تنها بازیگر است، بلکه گواهی «حمایت عاطفی» (ESA) دارد، یا دست کم این چیزی است که به ایرلاین گفتیم تا او را از ایرلند سوار هواپیما کنیم. بنابراین اگر احساس ناخوشی کردید، یا برنده نشدید یا مضطرب شدید و یا فقط به الاغ‌ها عشق می‌ورزید، این بالا بیایید و او را بغل کنید.» کمدین ادامه داد: «راستی جنی، دوستت کالین [فارل] آن‌جاست.»

«مارتین مک‌دونا»‌ کارگردان «بنشی‌های اینیشرین» در پشت صحنه مراسم گفته است: «این جنی نیست. هرگز اجازه نمی‌دادیم چنین اتفاقی بیفتد.»

«کری کاندن» بازیگر نامزد اسکار «بنشی‌ها»‌ اضافه می‌کند:‌ «نه! این همه راه از ایرلند؟ البته که نه!»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ۲۰:۰۷

فرانکلین روزولت: در سیاست، هیچ پدیده‌ای «اتفاقی» نیست؛ هراتفاقی، «برنامه‌ریزی» شده است!

نمایش اسپویل
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳:۱۹

به اینا شوخی نمیگن، میگن عقده گشایی، توهین با شوخی تفاوت بسیار داره، اون سیلی هم بدون شک بین خودشون از پیش تعیین شده بود، چون بعد اون کتاب ویل اسمیت شد پرفروش‌ترین کتاب موجود تو زمان خودش، استند‌آپ های راک هم مرتب تمدید میشد حتی توآخرین استند آپش هم راک تبلیغ خوبی کرد واسه فیلم emancipation ویل اسمیت که آمار بازدیدش بره بالا، وقتی شباهت کشتی کج و هالیوود یکی بشه آمار بیننده بالا میره و سودم بیشتر میشه و ضررای چندسالشو اسکار جبران کرد با این سیرک بازیاش

نمایش اسپویل