news-background
news-background

سث روگن: نقدهای منفی ویرانگرند؛ افرادی را می‌شناسم که احیا نشده‌اند

روگن می‌گوید نقدهای منفی گاهی آسیب‌زننده‌اند.

«سث روگن» در مصاحبه با «خاطرات یک مدیر عامل» (The Diary of a CEO) از تأثیر نقدهای منفی بر فیلمسازان و بازیگران گفته است. بازیگر ۴۰ ساله فیلم‌هایی چون «سوپربد» (Superbad) می‌گوید در طول سال‌های گذشته یاد گرفته است که چگونه با نقدهای منفی کنار بیاید.

روگن می‌گوید نقدها سبب شدند که به توانایی‌های خودش شک کند: «به همه آسیب می‌رساند، خیلی زیاد. به نظر من اگر بیشتر منتقدین می‌دانستند چه آسیبی به پدیدآورندگان آثاری که در موردشان می‌نویسند می‌زنند، روی نوشته‌هایشان تجدید نظر می‌کردند. ویرانگر است.»

روگن اضافه می‌کند:‌ «افرادی را می‌شناسم که هرگز احیا نشده‌اند، راستش – یک سال، یا دهه‌ها پس از آسیب دیدن از نقدها. بسیار شخصی است. وقتی افراد حرفه‌ای به شما می‌گویند بیان شخصی شما بد بوده... و آن آثار با آدم‌ها می‌ماند، به معنای واقعی کلمه در تمام طول عمرشان.»

روگن می‌گوید پس از سال‌ها تجربه‌اندوزی در صنعت فیلمسازی، «بسیاری افراد در موقعیتی نیستند که به من تشر بزنند»، اما نشریات بزرگ هنوز این قدرت را دارند که به «به همه بگویند تو بی‌ارزش هستی.»

این کمدین اخیراً در فیلم نامزد اسکار «فیبلمن‌ها» (The Fabelmans) «استیون اسپیلبرگ» مقابل «میشل ویلیامز» و «پل دینو» نقش‌آفرینی کرده است. روگن در مورد این فیلم نیمه-اتوبیوگرافیکال می‌گوید «فیبلمن‌ها» خصوصیتی به‌شدت «فروتنانه» دارد: «رویکردهای مختلفی [به نقدهای منفی] داشته‌ام. راستش در همه افتتاحیه‌ها، و هر زمانی که اثری از من منتشر می‌شود، مزخرف است، چون اضطراب‌آور است. مثل متولد شدن است، فرایندی طبیعتاً دردناک، هرچند که شاید قرار باشد چیزی زیبا به دنیا آورده شود. عمل دردناکی است.»

روگن اضافه می‌کند:‌ «برای کنار آمدن با آن خیلی ماهرتر شده‌ام. فکر می‌کنم وقتی جوان‌تر بودم، چنین نگاهی نداشتم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید