news-background
news-background

استیون اسپیلبرگ از احتمال وجود بیگانگان فضایی می‌گوید: «در این عالم تنها نیستیم»

کارگردان «ای‌تی» و «برخورد نزدیک» می‌گوید بیگانگان فضایی وجود دارند.

آسمان ایالات متحده در چند هفته اخیر پر از بالن‌های عجیب و اشیای پرنده ناشناخته‌ای بود که ارتش این کشور آن‌ها را سرنگون می‌کرد. انتشار جزئیات اندک سبب شد که بسیاری از مردم در مورد این اشیاء گمانه‌زنی کنند. «استیون اسپیلبرگ» یکی از این افراد است که در مصاحبه با «استیون کولبر» علاوه بر پرداختن به کارنامه‌اش از احتمال وجود بیگانگان فضایی در گوشه‌ای از عالم گفته است.

کارگردان «ای‌تی» (E.T. the Extra-Terrestrial) و «برخورد نزدیک از نوع سوم» (Close Encounters of the Third Kind) در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «من هرگز اشیای پرنده ناشناخته را ندیده‌ام. ای کاش دیده بودم! هیچ وقت چیزی ندیده‌ام که نتوانم توضیحش دهم. اما معتقدم برخی آدم‌ها چیزهای توضیح‌ناپذیر دیده‌اند. به نظر من آنچه اخیراً پیش آمده جالب است، خیلی جالب. و پنهان‌کاری پیرامون همه این اتفاقات و عدم شفافیت... به نظر من اتفاقی در جریان است که به ارزیابی دقیق نیاز دارد.»

اسپیلبرگ ادامه می‌دهد: «معتقد نیستم که در این عالم تنها هستیم. فکر می‌کنم از نظر علمی غیرممکن است که تنها گونه هوشمند کیهان باشیم. به نظر من کاملاً غیرممکن است. در عین حال، به نظر می‌رسد غیرممکن باشد که کسی از فاصله ۴۰۰ میلیون سال نوری به ما سر بزند – البته به جز فیلم‌ها – مگر اینکه مثلاً عمل خارق‌العاده ای انجام دهد و از طریق کرم‌چاله‌ها به اینجا برسد.»

کارگردان «فیبلمن‌ها» (The Fabelmans) می‌گوید بر این باور است که هیچ موجودی در این عالم سریع‌تر از نور حرکت نمی‌کند اما سفر انسان در زمان را غیرممکن نمی‌داند: «خوش‌بینانه‌ترین اتفاق در مورد چیزهایی که در آسمان می‌بینیم و نیروی زمینی و هوایی روی دوربین‌های نظامی ضبط می‌کنند این است که چه می‌شود اگر آن‌ها شکلی از تمدن پیشرفته در فاصله ۳۰۰ میلیون سال نوری از اینجا نباشند؟ چه می‌شود اگر خودمان باشیم که ۵۰۰ هزار سال آینده بازگشته‌ایم تا نیمه دوم قرن بیستم و قرن بیست و یکم را مستندسازی کنیم چون آن‌ها انسان‌شناس‌اند؟ و چیزی می‌دانند که اتفاق افتاده و ما هنوز نمی‌دانیم، و سعی می‌کنند صدها سال تاریخ ما را ردیابی کنند.»

وقتی مجری می‌گوید بشر تا ۵۰۰ هزار سال آینده ممکن است منقرض شده باشد، اسپیلبرگ پاسخ می‌دهد: «بله، زنده می‌مانیم. یا دست کم درصدی معین از ما زنده می‌مانند و به نسل‌های آینده امکان شکوفایی می‌دهند.»

اسپیلبرگ در بخشی از این مصاحبه «ای‌تی» را «بی‌نقص‌ترین» فیلم خود می‌نامد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید