news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که در ماه مارس ۲۰۲۳ پخش می‌شوند

در ماه مارس ممکن است سریال‌های تلویزیونی جدید و هیجان‌انگیز بیشتری نسبت به سینما پخش شود، اما دنیای فیلم نیز عناوین جذابی در ژانرهای گوناگون از راه می‌رسند. یکی دو فیلم ابرقهرمانی، چند فیلم تاریخی، و فیلم‌هایی علمی-تخیلی مانند «۶۵» با بازی «آدام درایور در طول یک ماه آینده در سالن‌های سینما و یا پلتفرم‌های دیجیتال پخش می‌شوند که در ادامه نگاهی به مهم‌ترین آن‌ها انداخته شده است.

 

عملیات فورچن: نیرنگ جنگ (Operation Fortune: Ruse de Guerre)

تاریخ پخش: ۳ مارس در سالن‌های سینما

«جیسون استاتهام» در نقش «اورسون فورچن»، «آبری پلازا»، «جاش هارتنت»، «هیو گرنت»، و «کری الوس» از جمله بازیگران این فیلم بوده‌اند. داستان فیلم در مورد یک مأمور MI6 با بازی استاتهام است که از سوی یک آژانس اطلاعاتی بین‌المللی وظیفه دارد مانع از فروش یک سلاح مرگبار شود. بخش‌هایی از این فیلم در قطر و ترکیه فیلمبرداری شده است. فیلم «عملیات فورچن: نیرنگ جنگ» بر اساس فیلمنامه «ایوان اتکینسون» و «مارن دیویس» تولید شده که سابقه نویسندگی در «جنتلمن‌ها» (The Gentlemen) و «خشم انسان» (Wrath of Man) را دارند.

 

درختان پالم و خطوط برق (Palm Trees and Power Lines)

تاریخ پخش: ۳ مارس در پلتفرم‌های دیجیتال

«درختان پالم و خطوط برق» که داستانی دردناک در مورد تجاوز جنسی بازگو می‌کند اولین فیلم بلند «جیمی داک» است. این فیلم توسط داک و «آدری فایندلی» نوشته شده و دختری نوجوان را دنبال می‌کند که با مردی بسیار بزرگسالتر از خودش وارد رابطه می‌شود. «لیلی مک‌اینرنی»، «جاناتان تاکر»، «گرچن مول» و «آدن تورنتون» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. «درختان پلم و خطوط برق» اقتباسی است از فیلم کوتاه داک به همین نام که در سال ۲۰۱۸  منتشر شده است.
 

۶۵ (65)

تاریخ پخش: ۱۰ مارس در سالن‌های سینما

داستان این فیلم به کارگردانی «اسکات بک» و «برایان وودز» در مورد فضانوردی است که روی سیاره زمین فرود می‌آید و کشف می‌کند که تنها نیست و به ۶۵ میلیون سال قبل رفته است. دیگر بازیگران فیلم «آریانا گرینبلات» ستاره «در ارتفاعات» (In the Heights) و «کلویی کولمن» بازیگر «دروغ‌های کوچک بزرگ» (Big Little Lies) خواهند بود. بک و وودز همکاری با لوکاس‌فیلمز برای فیلم‌های «جنگ ستارگان» را نپذیرفتند تا بر روی فیلم‌های مستقل و اریجینال تمرکز کنند. وودز در سال ۲۰۲۰ به جشنواره نایت‌استریم گفته بود: «فیلم «۶۵» پروژه‌ای بود که ما وقتی «مکانی آرام» بیرون آمد نوشتیم و استودیو تصمیم گرفت که آن را به چندگانه تبدیل کند. ما «مکانی آرام» را نوشتیم چون از دنباله‌ها خسته شده بودیم. تنها فیلم‌هایی که ساخته می‌شد دنباله و چندگانه و فیلم‌های ابرقهرمانی بود. این فیلم را در واکنش به آن اتفاق نوشتیم.»

 

قهرمانان (Champions)

تاریخ پخش: ۱۰ مارس در سالن‌های سینما

 «وودی هارلسون» در این فیلم به کارگردانی «بابی فارلی» نقش «مارکوس آلدریج» را بازی می‌کند،‌ یک مربی بسکتبال تندخو که پس از چند باخت از سمتش برکنار شده و به دنبال تصادف با خودروی پلیس به دردسرهای حقوقی می‌افتد. او از سوی دادگاه مأموریت پیدا می‌کند که مربی تیم بسکتبال ناتوانان ذهنی شود. دیگر بازیگران فیلم «کیتلین اولسن» ستاره «فیلادلفیا همیشه آفتابی است»، «ارنی هادسون»، «چیچ مارین» و «مت کوک» خواهند بود. «قهرمانان» اولین فیلم انفرادی فارلی در مقام کارگردان است. او فیلم‌های کمدی «ماری یک جوری است» (There’s Something About Mary)، «من خودم و آیرین» (Me, Myself & Irene) و «احمق و احمق‌تر دو» (Dumb and Dumber To) را با همکاری برادرش «پیتر فارلی» کارگردانی کرده است.

 

جیغ ۶ (Scream VI)

تاریخ پخش: ۱۰ مارس در سالن‌های سینما

داستان این فیلم در نیویورک سیتی روی می‌دهد و وقایع «جیغ» پنجم که سال گذشته منتشر شد را پی می‌گیرد. «کورتنی کاکس»، «جنا اورتگا»، «ملیسا باررا»، «میسون گودین»، «دوین نکودا» و «هیدن پنتیر» در قسمت ششم «جیغ» بازی خواهند کرد. «مت بتینلی-الپین» و «تایلر جیلت» برای کارگردانی قسمت ششم به نویسندگی «جیمز وندربیلت» بازخواهند گشت اما «نیو کمبل» بهار گذشته تأیید کرد که با استودیوی پارامونت برای دریافت دستمزد مورد نظرش به توافق نرسیده و به همین علت در «جیغ ۶» نقش‌آفرینی نخواهد کرد. «جنا اورتگا» نیز که نقش ناخواهری باررا را بازی می‌کند پیش‌تر تأیید کرده بود که «گوست‌فیس» در قسمت ششم «خیلی ترسناک‌تر» است: «فیلمنامه را به تازگی خوانده‌ام، و فیلم بیشتر و بیشتر خونین شده. به نظر من این قسمت شاید خشن‌ترین و پرخاشگرانه‌ترین نسخه «گوست‌فیس» باشد که دیده‌ایم، و این فیلمبرداری را لذت‌بخش می‌کند.»

 

لوتر: خورشید سقوط کرده (Luther: The Fallen Sun)

تاریخ پخش: ۱۰ مارس در نتفلیکس

«ادریس البا» در این فیلم نقش کارآگاه «جان لوتر» از سریال «لوتر» را تکرار کرده است که در قالب پنج فصل ساخته شد و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ از بی‌بی‌سی وان روی ایر رفت. در فیلم دو شخصیت شرور با بازی «سینتیا اریوو» و «اندی سرکیس» وجود خواهد داشت. سرکیس نقش یک قاتل زنجیره‌ای را بازی می‌کند در حالی که «درمو کرالی» نقش «مارتین شنک» را تکرار خواهد کرد. البا به همراه «نیل کراس» پدید‌آورنده سریال از جمله تهیه‌کنندگان این فیلم به کارگردانی «جیمی پین» بوده است.

 

گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish)

تاریخ پخش: ۱۰ مارس در پیکاک

در این فیلم «گربه چکمه‌پوش» با صداپیشگی «آنتونیو باندراس» با تنها یک جان باقی مانده از نه جانش راهی «جنگل سیاه» می‌شود تا «ستاره آرزو» را پیدا کند. «فلورنس پیو»، «الیویا کلمن»، «واگنر مورا»، «ری وینستون»، «جان مولانی»، «داوین جوی رندالف»، «آنتونی مندز» و «سمسون کایو» دیگر صداپیشگان این دنباله به کارگردانی «جول کرافورد» و «یانوئل مارکادو» خواهند بود.

 

شزم! خشم خدایان (Shazam! Fury of the Gods)

تاریخ پخش: ۱۷ مارس در سالن‌های سینما

در این دنباله «بیلی بتسون» و دوستانش باید با «دختران اطلس» نبرد کنند و مانع از نابودی دنیا با سلاح مرگبار آنان شوند. «شزم» با بازی «زکری لیوای»، «بیلی بتسن» با بازی «آشر انجل»، فردی با بازی «جک دیلن گریزر»، یوجین با بازی «ایان چن»، پدرو با بازی «جووان آرماند»، دارلا با بازی «فیث هرمان» و ماری با بازی «گریس فولتن» برای قسمت دوم بازگشته‌اند در حالی که «لوسی لیو» در «خشم خدایان» نقش شخصیت شرور «کالیپسو» (Kalypso) و «هلن میرن» در نقش شخصیت شرور «هسپرا» (Hespera) بازی می‌کنند. «ریچل زگلر» ستاره بازسازی «داستان وست ساید» (West Side Story) هم در نقشی کلیدی به فیلم پیوسته است.

 

درون (Inside)

تاریخ پخش: ۱۷ مارس در سالن‌های سینما

«درون» داستان سارق هنری «نمو» با بازی «ویلم دافو» را بازگو می‌کند که با شکست یکی از عملیات‌های سرقت درون یک پنت‌هوس در نیویورک گرفتار شده است. «واسیلیس کاتسوپیس» کارگردان «درون» اولین فیلم بلندش را تجربه کرده است. دافوی ۶۷ ساله بیش از ۱۲۰ فیلم بلند در کارنامه دارد و در طول یک سال آینده علاوه بر «درون»، فیلم «شهر ستاره» (Asteroid City) «وس اندرسون» را روی پرده خواهد داشت. پروژه‌‌های بعدی او «و» (AND) و «موجودات بیچاره» (Poor Things) «یورگوس لانتیموس»، «افسانه اوچی» (The Legend of Ochi)، و «دختر عجیب» (Gonzo Girl) به کارگردانی «پاتریشا آرکت» خواهند بود.

 

خناق بوستون (Boston Strangler)

تاریخ پخش: ۱۷ مارس در هولو

این فیلم بر اساس قتل‌های معروف بوستون ساخته خواهد شد و داستان واقعی «لورتا مک‌لاکلین» با بازی «کیرا نایتلی» نامزد اسکار را بازگو می‌کند، اولین گزارشگری که قتل‌ها را به هم مرتبط کرد و وجود قاتلی را افشا کرد که قربانیانش را خفه می‌کرد. او و همکار گزارشگرش «جین کول» با بازی «کری کون» برای گزارش مخوف‌ترین قتل‌های شهر با تبعیض جنسیتی دهه ۱۹۶۰ دست به گریبان بودند. در خلال سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ بیش از ده زن ۱۹ تا ۸۵ ساله در بوستون به قتل رسیدند. دیگر بازیگران فیلم «الساندرو نیوولا»، «دیوید دستمالچیان»، «مورگان اسپکتور»، «بیل کمپ»، و «کریس کوپر» خواهند بود. «ریدلی اسکات» با کمپانی «اسکات فری» یکی از تهیه‌کنندگان پروژه است.

 

رودیو (Rodeo)

تاریخ پخش: ۱۷ مارس در سالن‌های سینما

فیلم «رودیو» زنی به نام جولیا با بازی «جولیا لدرو» را دنبال می‌کند که به دنبال راهی برای فرار است. او در دنیای رودیوهای شهری که جایی برای تجمع دوچرخه‌سواران و نمایش آخرین بدلکاری‌های جسورانه‌ آن‌هاست، این راه گریز را پیدا می‌کند. «لولا کویورون» اولین فیلم بلندش را بر اساس فیلمنامه «آنتونیا بورسی» ساخته است.
 

جان ویک ۴ (John Wick: Chapter 4)

تاریخ پخش: ۲۴ مارس در سالن‌های سینما

«جان ویک» با بازی «کیانو ریوز» در پایان فیلم «جان ویک ۳» به «شاه باوری» با بازی «لورنس فیشبورن» تحویل داده شد پس از آنکه سلسله مراتب «مجلس عالی» را برهم زده و تحت تعقیب قرار گرفته بود. «دانی ین»، «بیل اسکارزگارد»، «لورنس فیشبورن»، «هیرویوکی سانادا»، «شامیر اندرسون»، «لنس ردیک»، «رینا ساوایاما»، «اسکات ادکینز»، «کلنسی براون»، «ناتالیا تنا»، «مارکو زارور» و «ایان مک‌شین» دیگر بازیگران «جان ویک ۴» خواهند بود. ریوز پیش‌تر «جان ویک ۴» را سخت‌ترین فیلم دوران بازیگری‌اش نامیده بود. استاهلسکی در مصاحبه با «کلایدر» تأیید کرده بود که «جان ویک ۴» با ۲ ساعت و ۴۹ دقیقه طولانی‌ترین قسمت چندگانه خواهد بود.

 

شاه گمشده (The Lost King)

تاریخ پخش: ۲۴ مارس در سالن‌های سینما

«شاه گمشده» تازه‌ترین اثر «استیون فریرز» کارگردان «فیلومنا» (Philomena) است. این فیلم داستان دیگری درباره یک روزنامه‌نگار بر اساس رمان «قبر پادشاه: جستجوی ریچارد سوم» نوشته «فیلیپا لنگلی» و «مایکل جونز» بازگو خواهد کرد. «سالی هاکینز» نقش یک مورخ جاه‌طلب را بازی می‌کند که از نهادهای آکادمیک برای کشف بقایای گمشده ریچارد سوم سرپیچی می‌کند. «هری لوید» بازیگر سریال «بازی تاج‌و‌تخت» نقش پادشاه ریچارد سوم را بازی می‌کند و «استیو کوگان» علاوه بر نویسندگی مقابل دوربین رفته است.
 

سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان سارقان (Dungeons and Dragons: Honor Among Thieves)

تاریخ پخش: ۳۱ مارس در سالن‌های سینما

داستان فیلم در مورد گروهی از سارقان است که با سفر به یک قلمرو در تلاشند مانع سلطه یک نیروی شیطانی بزرگ بر دنیا شوند. «کریس پاین»، «میشل رودریگز»، «رگی ژان پیچ»، «هیو گرنت»، «جاستیس اسمیت»، و «سوفیا لیلیز» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود. نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی به «جاناتان گلدستین» و «جان فرانسیس دیلی» سپرده شده که کمدی تحسین‌شده «شب بازی» (Game Night) و «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) سونی و مارول را در کارنامه دارند.

 

تتریس (Tetris)

تاریخ پخش: ۳۱ مارس در سالن‌های سینما

داستان فیلم پس از اختراع بازی «تتریس» توسط یک مهندس کامپیوتر اهل شوروی به نام «الکسی پاجیتنوف» با بازی «نیکیتا یفرموف» قرار داده شده است. «تارون اجرتون» در این فیلم نقش «هنک راجرز» را بازی می‌کند یک کارآفرین هلندی که ظرفیت بازی الکسی را کشف می‌کند و مصمم می‌شود امتیاز پخش بین‌المللی آن را به دست آورد اما مقامات شوری از مأموران دون پایه ک.گ.ب گرفته تا «میخاییل گورباچف» با بازی «متیو مارش» سد راه او می‌شوند. از سوی دیگر «رابرت مکس‌ول» با بازی «راجر الام» مالک رسانه بریتانیایی و «هیروشی یامائوچی» رئیس نینتندو با بازی «توگو ایگاوا» تمایل دارند سهام‌دار بازی شوند. «متیو وان» که در «کینگزمن» (Kingsman) با اجرتون همکاری کرده و یکی از تهیه‌کنندگان «تتریس» است

 

معمای قتل ۲ (Murder Mystery 2)

تاریخ پخش: ۳۱ مارس در نتفلیکس

در قسمت دوم «معمای قتل» به کارگردانی «جرمی گارلیک»۷ نیک و ادری اسپیتس بازی «آدام سندلر» و «جنیفر انیستون» به مراسم عروسی بهترین دوستشان ماهاراجا با بازی «عادل اختر» در یک جزیره خصوصی دعوت شده‌اند. اما اسپیتس‌ها دوباره به دردسر می‌افتند و دامام گروگان گرفته می‌شود. «جان کانی»، «عادل اختر»، «ملانی لوران»، «جودی ترنر-اسمیت»، «کوهو ورما»، «تونی گولدوین»، «زوریا ویلانووا»، و «آنی ماملو» دیگر بازیگران «معمای قتل ۲» خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید