news-background
news-background

میا گاث: اینستاگرام ندارم چون کیت بلانشت ندارد؛ Pearl فیلمی در ژانر وحشت نیست

گاث می‌گوید غیبت «کیت بلانشت» در اینستاگرام باعث شده به این شبکه اجتماعی ملحق نشود.

«میا گاث» که به تازگی فیلم «ثروت بی‌نهایت» (Infinity Pool) را در جشنواره برلین داشته، برای دوری از شبکه‌های اجتماعی از بازیگرانی چون «کیت بلانشت» و «ماریون کوتیار» الهام می‌گیرد.

گاث در مصاحبه جدیدی با «ونیتی فر» فیلم «پرل» (Pearl) به کارگردانی «تی وست» را نقطه تحول دوران بازیگری خود می‌داند. گاث در نگارش فیلمنامه «پرل» که دنباله‌ای برای «ایکس» (X) بود مشارکت کرده و نامزد جایزه «ایندی اسپیریت» شده است.

این بازیگر متولد لندن بازیگری را در ۱۹ سالگی آغاز کرد. او می‌گوید: «مدتی، مثل مجعزه بود که می‌توانستم نقشی به دست آورم. فیلم «پرل» بود که من را دگرگون کرد، از این لحاظ که خود و توانایی‌هایم را به عنوان یک بازیگر چگونه می‌بینم. آن پروژه فرصتی بود برای تجربه داستانی اجرا-محور برای اولین بار – پی‌رنگ خیلی کمی داشت، و بیشتر روی شخصیت متمرکز بود.»

گاث در سه‌گانه اسلشر وست که با «مکسین» (MaXXXine) کامل خواهد شد، نقشی دوگانه را بازی کرده است. او می‌گوید «ایکس» فرصتی برای وست بود تا از فیلم‌هایی که می‌ستود تجلیل کند. اما برای دنباله «پرل»، وست از گاث می‌خواهد در نگارش فیلمنامه مشارکت کند.

گاث در مورد تجربه نگارش فیلمنامه می‌گوید:‌ «به عنوان پرل می‌نوشتم، به عنوان خودم.. اما پرل خود من است. یعنی، همه شخصیت‌ها خود من‌اند، بزرگنمایی‌شده یا کوچک‌نمایی شده. همه آن‌ها من‌اند در حال کاویدن صور مختلف خودم.»

او برای «پرل» از «بیورک» در «رقصنده در تاریکی» (Dancer in the Dark) و «جودی گارلند» در «جادوگر آز» (The Wizard of Oz) الهام گرفته است اما اگرچه فیلم یادآور عصر طلایی تکنیکالر است، گاث او لزوماً مجذوب چنین فیلم‌هایی نیست: «واقعاً لازم بود که در واقعیت ریشه داشته باشد، بنابراین ارجاعات من از آن‌جا نشأت می‌گیرد: ایجاد توازن میان جنون ساده‌لوحانه تکنیکالر با نمایشی صادقانه و آسیب‌پذیر از اینکه پرل کیست.»

گاث می‌گوید به خوبی آگاه است که در حال تبدیل شدن به یکی از نمادهای ژانر وحشت است: «[شخصیت پرل] فقط در حال کشف موقعیت زندگی خودش است، و وحشت در واقع درون او وجود دارد. فکر نمی‌کنم یک فیلم در ژانر وحشت باشد؛ فکر می‌کنم بسیاری از فیلم‌های من در این ژانر نیستند.»

گاث اضافه می‌کند که یک بازیگر «کارگردان-محور» است: «از آن بازیگرانی نیستم که سالی چهار یا پنج فیلم بازی می‌کنند، فکر نمی‌کنم روش درستی برای بازیگری باشد.»

گاث در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید در مقابل و پشت دوربین بازیگرانی چون «کیت بلانشت» و «ماریون کوتیار» را الگو قرار داده است. او که در هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری ندارد می‌گوید یک بار اندکی به اینستاگرام تمایل پیدا کرده اما وقتی متوجه شده که ستاره «تار» (TAR) در این شبکه اجتماعی فعال نیست، اشتیاق او فرونشانده شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید