news-background
news-background

بن استیلر: به خاطر فیلم Tropic Thunder عذرخواهی نمی‌کنم

استیلر می‌گوید نه تنها به خاطر «تندر استوایی» عذرخواهی نمی‌کند بلکه آن را مایه افتخار می‌داند.

«بن استیلر» از ساختن «تندر استوایی» (Tropic Thunder) پشیمان نیست. این فیلم اکشن کمدی در سال ۲۰۰۸ اکران شد و به دلیل نحوه نمایش افراد معلول و بازی «رابرت داونی جونیور» در نقش یک شخصیت آفریقایی تبار با انتقاد مواجه شد.

استیلر که علاوه بر نویسندگی و کارگردانی یکی از بازیگران فیلم نیز بوده، سه‌شنبه این هفته به یکی از کاربران توییتر واکنش نشان داد که از او درخواست کرده بود به خاطر این فیلم عذرخواهی نکند.

این کاربر می‌نویسد: «فیلمی به‌شدت مضحک بود و هنوز هم هست. حتی با وجود «فرهنگ تحریم» مضحک‌تر است. یک «فیلم» است. نباید ناراحت شوید. وقتی اولین بار فیلم را دیدم از خنده روده‌بر شدم و همین‌طور دیگران.»

استیلر در واکنش می‌نویسد:‌ «برای فیلم «تندر استوایی» عذرخواهی نکرده‌ام. نمی‌دانم این را چه کسی به شما گفته. از وقتی که فیلم اکران شد بحث‌برانگیز بوده. به این فیلم و همه عواملش افتخار می‌کنم.»

داستان فیلم در مورد گروهی از بازیگران درمانده است که برای ساختن یک فیلم جنگی به مناطق جنگی واقعی سفر کرده‌اند. استیلر نقش «تاگ اسپیدمن» را بازی می‌کند که ستاره فیلم‌های اکشن است و تصور می‌کند که با نمایش یک کارگر مزرعه دچار ناتوانی ذهنی برنده جایزه اسکار خواهد شد.

استیلر در سال ۲۰۱۸ در واکنش به توییت فردی که درخواست کرده بود «تندر استوایی» تحریم شود عذرخواهی کرده و نوشته بود: ««تندر استوایی» ۱۰ سال قبل وقتی منتشر شد تحریم شده، و من در آن زمان عذرخواهی کردم. قصد ما همواره شوخی با بازیگرانی بود که سعی داشتند برای برنده جایزه هر کاری انجام دهند.»

داونی جونیور پیش‌تر در مصاحبه با پادکست «جو روگان» گفته بود که دوستان آفریقایی‌تبار او فیلم «تندر استوایی» را دوست داشته‌اند: «[استیلر] دقیقاً می‌دانست که چه تفکری در پس آن وجود دارد و آن را عملی کرد، غیرممکن بود که این اقدام به کابوس نژادپرستانه فیلم تبدیل نشود. این درحالی است که ۹۰ درصد دوستان سیاه‌پوست من می‌گفتند فوق‌العاده بوده. نمی‌توانم با [آن ۱۰ درصد دیگر] مخالفت کنم، اما می‌دانم که چه زمانی به احساسم اعتماد نکنم. فکر می‌کنم انجام کاری ناجور و ناشایست عذری نداشته باشد، اما مانند چاشنی مواد منفجره عمل کرد. به نظر من قدم اول رعایت مسائل اخلاقی است. گاهی باید بگویی: «بله من خراب کردم.» در دفاع از خود می‌توانم بگویم که «تندر استوایی» در مورد نادرستی عمل [بازی سفیدپوستان در نقش شخصیت‌های سیاهپوست] است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید