news-background
news-background

مارک والبرگ: مذهب در هالیوود «محبوب» نیست

والبرگ می‌گوید آدم‌ها «باید بهترین نسخه خودشان» باشند.

«مارک والبرگ» در مصاحبه با برنامه «تودی» شبکه ان‌بی‌سی از گرایش هرچه بیشترش به مذهب کاتولیک در سال‌های اخیر گفته است. او پیش‌تر گفته بود که بازی در فیلم «پدر استو» (Father Stu) سبب شده در مورد دین و مذهب تجدید نظر کند.

والبرگ در این مصاحبه می‌گوید: «[مذهب] همه‌چیز است، استطاعت چیزهای زیادی را به من داد. خداوند [مسیح] برای نجات قدیسان نیامده. برای نجات گناهکاران آمده... ما باید بهترین نسخه از خودمان باشیم، و من با تمرکز بر ایمان، این امکان را داشته‌ام.»

والبرگ ادامه می‌دهد: «یک موازنه است. نمی‌خواهم چیزی را به کسی تحمیل کنم، اما من ایمانم را انکار نمی‌کنم. این حتی گناه بزرگ‌تری است. می‌دانید، در صنعت ما محبوب نیست، اما می‌دانید، من نمی‌توانم ایمانم را انکار کنم. برای من مهم است که به دیگران بگویم. دوستانی دارم از انواع موقعیت‌های اجتماعی و انواع مذهب‌ها دارم، بنابراین احترام به آن‌ها هم مهم است.»

والبرگ می‌گوید: «وقتی وارد سینما شدم و از موسیقی گذار کردم، متوجه شدم که در زندگی به انضباط زیادی احتیاج دارم. و این انضباط استطاعت چیزهای زیادی به من داده است. می‌خواهم این را به مردم بگویم. بنابراین چه با روزه گرفتن، دوری از چیزهای دیگر، و وقت گذراندن بیشتر با خدا در نماز چه با تأمل عمیق و چنین مسائلی اهمیت دارند.»

بازیگر «تبدیل‌شوندگان» (Transformers) ادامه می‌دهد: «خدا از چیزهایی که می‌خواهد از آن‌ها پرهیز کنید را می‌داند. همه ما می دانیم چه کارهایی باعث می‌شود احساس گناه کنیم، و باعث نمی‌شوند احساس خوبی نداشته باشیم. بنابراین پرهیز از آن چیزها و تمرکز بر عادت‌های خوب در مقابل عادت‌های بد آدم‌ها را به چالش می‌کشد تا بهترین نسخه خودشان باشند.»

والبرگ پیش‌تر از احساس گناه بازی در فیلم‌هایی چون «شب‌های عیاشی» (Boogie Nights) گفته بود: «همیشه امیدوارم که خداوند طرفدار سینما باشد و بخشنده، چون در گذشته تصمیمات بدی گرفته‌ام. «شب‌های عیاشی» در صدر این فهرست است.»

او در سال ۲۰۲۲ گفته بود که امیدوار است «پدر استو» برای تولید «محتوای ارزشمندتر» الهام‌بخش سینماگران هالیوود باشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ اسفند ۱۴۰۱ ۰۰:۵۲

ببينيد يه بدبختي كه افراد ديندار دارن همينه طبق شرايط خاص زندگيشون و تجربيات خاص خودشون به يك نتايجي ميرسن ديگه ول كن نيستن جار ميزن اااااي مذهب خوووب اييي همه مذهبي شيد اي دادوبيداد كسي ديگه مذهب رو نقد نكنه چون من پي بردم مذهب چقدر خوبه. اما اگه كسي بازهم بنا به تجربيات خاص خودش دقيقا به چيزي 180 درجه متفاوت پپي ببره كه مذهب خوب نيست بياد نظرشو بگه همين افراد بهش حمله ميكنن كه اين نظر توئه لزوما صحيح نيست نيا جارش بزن. باباجون اوكي مذهب واست خوبه ؟اوكي برو كارگرداناي مثل خودتو پيدا كن فيلمايي بساز كه مذهبو بهترو بهتر نشون بدن چيكار به فيلمسازاي منتقد مذهب داري ديگه؟؟ اين نوع افكار ديكتاتورگونه ي افراد مذهبي هميشه عامل تنش بوده هست و خواهد بود بنا به تجربيات و شرايط خاص زندگيشون به يه باورهايي ميرسن ديگه فك ميكنن شق القمر كردن و به يه چيز خيييلي مهم پي بردن كه ديگران نميدونن و چقدر خاص هستن!! در اخر اينم بگم من نه ضد مذهبم نه اتئيست به خداوند يكتا .نيرو برتر يا هر اسم ديگه اي كه به مفهوم وجود و نيروي فرا تر از درك و فهم بشر نزديك باشه يا اطلاق بشه روش بذاريم هم با تمام وجودم باور دارم.. اما با افرادي كه نگاه بالا به پايين به ديگران دارن و فكر ميكنن از بقيه بهتر ميفهمن و چون حالا يه چيزاييو فهميدن ديگه هيچكس نبايد عقايدشونو نقد كنه عالم و ادم بايد به خط شن در جهت تاييد عقايد اين شخص عمل كنن . با اين افراد هرگز موافق نخواهم بود محتواي ارزشمندتر!!! يكي به اين اقا بگه ارزش يه چيز نسبيه چيزي كه براي شما ارزشه براي ديگري هيچ ارزشي نداره پس دنبال اين نباش ديگران مطابق ارزش تو رفتار كنن تو ازادي محتواي ارزشمند از نظر خودتو بسازي ديگران هم همين ازادي رو خواهند داشت كما اينكه در كشورهاي دموكراتيك چنينه اين افراد دوس دارن يه سيستمي شبيه سيتم هاي ديكتاتوري مذهبي باشه كه فقط در جهت تاييد عقايد خودشون توليد محتوا شه . چون ميترسن عقايدشون فرو بريزه ته قلبشون ميدونن باورهاشون بر بنيانهاي سستي پابرجاست وگرنه كسي كه بنيان فكريش كاملا مستحكم باشه از نقد و مخالف هيچ ترسي نداره .

نمایش اسپویل
۵ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۰۶

تنها چیزی که این بنده خدا گفته در رابطه با محیط پیرامونش، ان بوده که توی صنعت ما محبوب نیست و اینکه امیدوارم فیلمم الهام بخش برای تولید محتوای ارزشمند تر بشه، که خب به اون معنی نیست که دیگری رو ارزشمند نمیدونه ولی خودمونیم؛ همه ما قطعا چیزی که بهش باور داریم رو ارزشمند تر میدونیم وگرنه چرا باید به اون باور خاص مقید باشیم و برای همین هم هست که افراد راجع بهش حرف میزنن، اونها اکثرا میخوان چیزی که به نظرشون بهتره با من و شما به اشتراک بگذارن، اصلا مبنای آزادی بیان همینه. اگر واقعا حرف هاتون فکر شده باشه و یک اطمینان منطقی پشتش هست؛ پس اتفاقا قضاوتی که شما با خوندن چند دقیقه ای یه مطلب کردید بیشتر دیکتاتور گونه س، شما یه عده رو به اجبار عقیده و از بالا به پایین نگاه کردن، دارای افکاری عامل تنش بودن، نقد ناپذیری و سست بودن بنیان در باور متهم کردید. اگر این عقیده شما رو یک نگرش بدونیم؛ مثل مذهب که یک نگرش هست، تمام حرف هایی که شما برای عقاید جماعت مذهبی گفتید در مورد گفته ی خودتون خیلی بیشتر صادقه، تا نوشته ای که درباره ش این نظر رو دادید. چیزی که بده اینه که همه با دیدگاه هم مخالفن ولی در عمل با شیوه همدیگه مشکلی ندارن چون همه با کوبیدن طرف مقابل و شلوغ بازی میخوان بگن ما درست میگیم. عذر میخوام منظورم شما نیستید ولی در مثال ما مثل دزد هایی هستیم که همه یک پیشه دارن فقط مشکلشون با هم اینه که چیزی که تو دزدیدی باید مال من باشه. در پایان اگر وقت گذاشتید و این همه نوشته رو خوندید از شما سپاسگزارم دوست من

نمایش اسپویل