news-background
news-background

اولین تریلر Boston Strangler: کیرا نایتلی در تعقیب قاتل زنجیره‌ای بوستون

تریلر فیلم «خناق بوستون» رونمایی شد.

اولین تریلر فیلم «خناق بوستون» (Boston Strangler) به نویسندگی و کارگردانی «مت راسکین» و بازی «کیرا نایتلی» نامزد اسکار رونمایی شد. این فیلم جنایی ماه آینده از هولو پخش خواهد شد.

این فیلم بر اساس قتل‌های معروف بوستون ساخته خواهد شد و داستان واقعی «لورتا مک‌لاکلین» با بازی نایتلی نامزد اسکار را بازگو  می‌کند، اولین گزارشگری که قتل‌ها را به هم مرتبط کرد و وجود قاتلی را افشا کرد که قربانیانش را خفه می‌کرد. او و همکار گزارشگرش «جین کول» با بازی «کری کون» برای گزارش مخوف‌ترین قتل‌های شهر با تبعیض جنسیتی دهه ۱۹۶۰ دست به گریبان بودند. در خلال سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ بیش از ده زن ۱۹ تا ۸۵ ساله در بوستون به قتل رسیدند.

راسکین در مصاحبه با «ایندی‌وایر» می‌گوید داستان واقعی کشف هویت «خناق بوستون» شناخته‌شده نیست و حتی فیلم «تونی کورتیس» در سال ۱۹۶۸ بیشتر بر روی پلیس تمرکز می‌کند: «با توجه به اینکه در بوستون رشد کرده‌ام، در تمام عمر از «خناق بوستون» شنیده بودم. اما چند سال پیش وقتی شروع کردم به مطالعه در این زمینه متوجه شدم که راجع به این پرونده هیچ نمی‌دانم. این معمای قتل را کشف کردم که به شکلی باورنکردنی چند-لایه بود و دارای چرخش‌ها و گره‌های غیرمنتظره‌ای که بیشتر در مورد شهر و آن دوره بود تا هویت این قاتل زنجیره‌ای.»

کارگردان ادامه می‌دهد: « نسبت به فیلم «تونی کورتیس» که پلیس‌ها طبق برنامه این مرد را به دام می‌اندازند واقعاً متفاوت است. بنابراین بازگویی این داستان از نگاه یک کارآگاه به نظر من چیزی اضافه نمی‌کرد. و بعد مصاحبه‌ای شنیدم از گزارشگری به نام «لورتا مک‌لاکلین». او یکی از اولین افرادی بود که قتل‌ها را به یکدیگر مرتبط کرد و با انتشار گزارش نام «خناق بوستون» را به او داد. عاشق گزارش‌های ژورنالیستی هستم. به ژورنالیسم خوب احترام می‌گذارم و ستایش‌اش می‌کنم. بعضی از فیلم‌های محبوب من فیلم‌های ژورنالیستی‌اند، بنابراین فکر کردم این فیلم روش واقعاً جذابی است برای بازگشت به این قصه.»

فیلمساز اضافه می‌کند: «بازگویی داستانی در مورد ژورنالیستی که به کشف حقیقت متعهد است امروز بسیار ارزنده به نظر می‌رسد. شخصاً از لورتا و تعهدش به زیستن به گونه‌ای که می‌خواست و انجام کاری که می‌خواست الهام می‌گیرم، حتی اگر به معنای به چالش کشیدن هنجارهای آن دوران بوده باشد.»

دیگر بازیگران فیلم «الساندرو نیوولا»، «دیوید دستمالچیان»، «مورگان اسپکتور»، «بیل کمپ»، و «کریس کوپر» خواهند بود. «ریدلی اسکات» با کمپانی «اسکات فری» یکی از تهیه‌کنندگان پروژه است.

«خناق بوستون» ۱۷ مارس از هولو پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید