news-background
news-background

ویراستاکول فیلم جدیدی پس از Memoria می‌سازد: «داستان Avatar 2 نوآوری ندارد»

فیلمسازی تایلندی می‌گوید فیلم جدیدش «انعطاف» بیشتری خواهد داشت.

«اپیچاتپونگ ویراستاکول» کارگردان تایلندی برنده نخل طلا که بیشتر با فیلم «عمو بونمی که زندگی‌های گذشته‌اش را به یاد می‌آورد» (Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives) شناخته می‌شود، تولید فیلم جدیدی را تأیید کرد.

او در مصاحبه با «متروگراف» می‌گوید پس از فیلم تحسین‌شده «مموریا» (Memoria) با بازی «تیلدا سویینتون» فیلم جدیدی در سری لانکا فیلمبرداری می‌کند و تمایل دارد با یک پلتفرم استریم همکاری داشته باشد.

ویراستاکول می‌گوید: «این بار، می‌خواهم انعطاف بیشتری داشته باشد. بودجه کمتری خواهد داشت و شاید با «جنجیرا [پونگپاس]» و «ساکدا [کائوبادی]» و همان گروه همیشگی باشد.»

این فیلمساز در ادامه می‌گوید فیلم جدید از«آرتور سی. کلارک» نویسنده  «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» الهام می‌گیرد: «او در سری لانکا زیست و از دنیا رفت، و سرزمین خیالی یکی از کتاب‌هایش، «چشمه‌های بهشت» (The Fountains of Paradise)، بر اساس چشم‌اندازهای سری لانکا است.»

ویراستاکول می‌گوید این فیلم ممکن است به چهار ساعت برسد: «فیلمنامه‌ای برای یک فیلم سه یا چهار ساعته نوشته‌ام، فقط از قوه تخیلم، از آنچه برایش رؤیاپردازی می‌کنم. وقتی از ۹۰ دقیقه حرف می‌زنید، مدتی سهل و راحت است. محدوده توجه انسان ۹۰ دقیقه است و چرخه رؤیا نیز ۹۰ دقیقه است. طولانی‌تر کردنش یک چالش است: چگونه باید مسیری را خلق کرد که احساس نکنید گرفتار محدودیت‌های انسانی و زیستی شده‌اید.»

این کارگردان در ادامه از فیلم «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) «جیمز کامرون» می‌گوید: «خیلی ساده است، نه؟ یک خط داستانی کلاسیک است، هیچ‌گونه نوآوری ندارد، اما فناوری شگفت‌آور است. [...] در فیلم‌های دیگری که با رایانه تولید شده‌اند، می‌توانید حس کنید که چیزی کم است، اما در این یکی می‌توانید درکش کنید. شخصیت‌ها چشمان خیلی درشتی دارند، مثل نوزادند. محصولی برای بازار عام است، و این جنبه‌اش را که فقط هالیوود می‌تواند بسازد تحسین می‌کنم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید