news-background
news-background

تروی کاتسر بازیگر فیلم CODA سرود ملی آمریکا را به زبان اشاره در سوپر بول اجرا کرد

ستاره فیلم «کودا» سرود ملی آمریکا را برای ناشنوایان اجرا کرد.

«کریس استیپلتون» سرود ملی آمریکا را در ورزشگاه استیت فارم گلندیل، آریزونا برای سوپر بول ۲۰۲۳ اجرا کرد. این خواننده و ترانه‌سرا اشک بعضی از ورزشکاران را درآورد اما لحظه برجسته این شب اجرای سرود ملی به زبان اشاره توسط «تروی کاتسر» بازیگر فیلم «کودا» (CODA) بود. این رقابت ورزشی در دوره‌های گذشته از یک مترجم استفاده کرده بود اما این اولین بار است که بازیگری برنده اسکار در کنار هنرمند اصلی روی صحنه می‌رود.

کاتسر در مصاحبه با «ورایتی» می‌گوید برای پذیرش این وظیفه مردد بوده اما وقتی متوجه شده سوپر بول امسال در زادگاهش برگزار می‌شود، پاسخ مثبت داده است.

مسابقه قهرمانی امسال میان تیم‌های فیلادلفیا ایگلز و کانزاس سیتی چیفس برگزار شد و «ریحانا» پس از هفت سال دوری از اجرای زنده به مدت ۱۳ دقیقه چند ترانه را اجرا کرد. «شریل لی رالف» و «بیبی‌فیس» دیگر هنرمندانی بودند که پیش از آغاز رقابت روی صحنه رفتند.

اجراهای این رویداد با این حال منتقدینی محافظه‌کاری هم داشت. «کوین سوربو» ترانه «همه صداها را بلند کن» (Lift every voice) را «نژادستیزانه» نامیده در حالی که «لورن بوبرت» سیاستمدار آمریکایی در توییتر می‌نویسد: «آمریکا فقط یک سرود ملی دارد. چرا ان‌اف‌ال سعی می‌کند با اجرای چند سرود میان ما تفرقه بیندازد؟! فوتبال بازی کنید، نه [با مسائل مرتبط با جنبش] ووک بودن.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید