news-background
news-background

تاد فیلد: راهنمایی گام به گام تام کروز فیلم In the Bedroom را از مداخله هاروی واینستین نجات داد

کروز به مدد فیلد آمده تا فیلمش را از سلطه تهیه‌کننده بدنام هالیوود رها کند.

پیش از آنکه «هارولی واینستین» به یک آزارگر سریالی تبدیل شود، به دلایل مختلف فیلمسازان را به هراس می‌انداخت. «جیمز گری» پیش‌تر گفته بود که این تهیه‌کننده بدنام هالیوودی خودش را «تدوین‌گر خدا» می‌دانسته و در مرحله پس از تولید ترس به جان کارگردانان می‌انداخته است.

«تاد فیلد» کارگردان فیلم «تار» (Tar) یکی از این فیلمسازان است که در مصاحبه جدیدی با «نیویورکر» تجربه همکاری با واینستین را به یاد آورده. اولین فیلم او «در اتاق خواب» (In the Bedroom) در جشنواره ساندنس توسط کمپانی میرامکس واینستین خریداری شده بود. فیلد می‌گوید شهرت واینستین در تدوین دوباره فیلم‌ها او را نگران کرده و برای نجات فیلم «در اتاق خواب» به سراغ «تام کروز» رفته است.

فیلد می‌گوید: «در سرویس بهداشتی گریه می‌کردم. با «تام کروز» تماس گرفتم و گفتم: «اتفاق وحشتناکی افتاده.» او اساساً گفت: «کاری که باید انجام دهی این است: شش ماه وقت می‌برد، و بر او غلبه خواهی کرد، اما باید دقیقاً کاری را که می‌گویم انجام دهی، قدم به قدم.»»

فیلد در ادامه توضیح می‌دهد که کروز به او گفته اجازه دهد در ابتدا واینستین هرچه می‌خواهد فیلم را تغییر دهد، سپس منتظر اکران آزمایشی ناموفق آن بماند. پس از اکران آزمایشی، فیلد باید نقدهای مثبت کات اول فیلم را به واینستین یادآوری کند و بگوید که بهتر است نسخه اصلی اکران شود.

فیلد طبق دستور کروز عمل می‌کند و این نقشه جواب می‌دهد. «در اتاق خواب» به موفقیتی بزرگ تبدیل می‌شود و پنج نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباس شده را به ارمغان می‌آورد.

این کارگردان اخیراً با «تار» با بازی «کیت بلانشت» نیز نقدهای مثبتی دریافت کرده و پس از ۱۶ سال به فیلمسازی بازگشته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید