news-background
news-background

حمله بی‌رحمانه منتقدین و مخاطبین به سریال انیمیشن Velma

اسپین‌آف بزرگسالانه «اسکوبی دو» با استقبال منتقدین و مخاطبین روبرو نشده است.

پخش سریال انیمیشن «ولما» (Velma) با دو اپیزود در اچ‌بی‌او مکس آغاز شده اما منتقدین و مخاطبین نقدهای منفی و بی‌رحمانه‌ای برای آن در «راتن تومیتوز» ثبت کرده‌اند. اسپین‌آف بزرگسالانه «اسکوبی دو» (Scooby Doo) در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۵۰ درصد منتقدین و ۹ درصد مخاطبین دریافت کرده است.

«ولما» بی‌جهت هدف نقدهای منفی قرار نگرفته و یکی از عناوین نادری است که هم مخاطبین و هم منتقدین را به خشم آورده. تغییر نژاد شخصیت «ولما» با انتقاد هواداران دنیای «اسکوبی دو» مواجه شده بود، اما «ولما» در بخش‌هایی از قسمت اول با سریال‌هایی شوخی می‌کند که تنوع نژادی را سرمشق قرار می‌دهند و سعی دارند پیامی اجتماعی به بیننده بدهند.

بعضی از مخاطبین «میندی کالینگ» پدید‌آورنده سریال را «محافظه‌کار» نامیده‌اند و از اظهارنظر او در مورد «جی‌کی رولینگ» نویسنده تحریم‌شده «هری پاتر» یاد کرده‌اند. لحن طنز سریال از طرف دیگر برای کمتر مخاطبی جذاب به نظر آمده و سازندگان در ظاهر تلاش کرده‌اند همه بینندگان را به طریقی آزرده کنند. «ولما» در این مجموعه همجنسگرا معرفی شده و برای اولین بار «دفنی» را می‌بوسد. ستارگانی چون «کنستانس وو» و «سم ریچاردسون» نیز در این سریال صداپیشگی کرده‌اند.

کالینگ سال گذشته در مصاحبه با «سث مایرز» گفته بود: «وقتی اعلام شد که قرار است من در نقش ولما صداپیشگی کنم، مردم در توییتر خیلی حمایتم کردند و خوشحال بودند. بنابراین احساس خیلی خوبی داشتم چون هواداران متعصبی‌اند – هواداران کارتون‌ها‌، کامیک‌ها و کتاب‌ها. و به‌ویژه در مورد سریالی با سابقه چون این... [برخی] خوشحال نبودند. خیلی گفتند: «پس، این ولما نیست؟» چنین توییت‌هایی. «آن ولمای کلاسیکی که همیشه به آن فکر می‌کردیم؟»»

این نویسنده اضافه می‌کند: «درک نمی‌کردم که چگونه مردم نمی‌توانند تصور کنند که دختری واقعاً زرنگ و نرد با چشمان بسیار ضعیف که از حل کردن معما لذت می‌برد نمی‌تواند هندی باشد. نردهای هندی وجود دارند. نباید برای مردم غافلگیرکننده باشد، اما می‌گویند: «نه، نه، نه.»»

یکی از بینندگان «ولما» ویدیوی کوتاهی از «اسکوبی دو» در توییتر به اشتراک می‌گذارد و می‌نویسد: «در مورد سریال «ولما» فقط همین را می‌گویم که تکیه سریال‌های «بزرگسالانه» روی اصطلاحات عامیانه و کنایه‌ها به عنوان تنها جنبه احساسی خود باورنکردنی است وقتی که آثاری چون [«اسکوبی دو»] تا این حد طنزآمیزند.»

منتقد «بولوارک» در توییتر می‌نویسد: «هر کلیپی از «ولما» بدتر از دیگری است، نگرانم که نگاه کردن همه آن‌ها به ترتیب [شخصیت خیالی و اهریمنی] کاتولو را فرابخواند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ دی ۱۴۰۱ ۱۰:۴۰

انصافا اینو برای کی درست کردن، و اصلا چرا از آی پی اسکوبیدو داره استفاده میکنه؟ اسکوبیدویی که داخلش نیست، کارتون برای بزرگ سالانه، تمام شخصیت ها و ویژگی هاشونم تغییر کرده و این که شنیدم هم بیشتر جوکاش خنده دار نیست خوب معلومه مردم عصبانی می‌شن نصبت بهش چون اسکوبیدو آیپی معروفیه.

نمایش اسپویل