news-background
news-background

فیلمبرداری دنباله Passion of the Christ مل گیبسون از «چند ماه آینده»

گیبسون آماده فیلمبرداری دنباله «مصائب مسیح» است.

«مل گیبسون» تا «چند ماه آینده» فیلمبرداری دنباله «مصائب مسیح» (Passion of the Christ) را آغاز خواهد کرد. «جیم کاویزل» در این فیلم تحت عنوان «مصائب مسیح: رستاخیز» (The Passion of the Christ: Resurrection) دوباره نقش «عیسی مسیح» را بازی می‌کند. قسمت اول فیلم با بودجه ۳۰ میلیون دلاری ساخته شد و ۶۱۲ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با درجه سنی بزرگسال در ایالات متحده شد، اگر چه بعدها در سال ۲۰۱۶ فیلم «ددپول» این رکورد را شکست.

«ورلد آو ریل» گزارش داده است که گیبسون ۶۷ ساله از بهار آینده وارد مرحله تولید «رستاخیز» خواهد شد. در این گزارش علاوه بر این آمده است که گیبسون با «رندال والاس» نویسنده «شجاع‌دل» (Braveheart) همکاری دیگری دارد و داستانی در مورد روزهای میان تصلیب و رستاخیز مسیح روایت می‌کند.

کاویزل پیش‌تر در مصاحبه با «بریتبارت» گفته بود که این دنباله ساخته خواهد شد و «مهمترین فیلم تاریخ» خواهد بود: «حوادثی غیرقابل بیان رقم می‌خورند که برای بینننده شوک‌آور خواهد بود. نمی‌توانم به شما بگویم مل گیبسون چگونه آن‌ها را به نمایش می‌گذارد… اما همین قدر می‌گویم که فیلم تا حدی خوب است که بزرگترین فیلم تاریخ خواهد شد.»

قسمت اول فیلم به یهودی‌ستیزی متهم شد و «راجر ایبرت» آن را «خشن‌ترین فیلمی که به عمرم دیده‌ام» نامید. گیبسون با فیلم‌های «اسلحه مرگبار» (Lethal Weapon)، «مکس دیوانه» (Mad Max) و سپس «شجاع‌دل» به شهرت رسید اما در سال ۲۰۰۶ وقتی مست بود و در حال رانندگی بازداشت شد یهودیان را عامل «همه جنگ‌های دنیا» دانست. او در سال ۲۰۱۱ عذرخواهی کرد و به «ددلاین» گفت: «من هرگز با کسی به خاطر جنسیت، نژاد، مذهب یا گرایش جنسی او بدرفتاری نکرده‌ام و یا تبعیض‌آمیز برخورد نکرده‌ام – تمام. اما اگر مردم بر اساس آن مزخرفاتی که شنیده‌اند و آن نوارهای درز کرده که ویرایش شده بودند چنین تصوری پیدا کرده‌اند آن‌ها را سرزنش نمی‌کنم.»

گیبسون عنوان «مصائب مسیح: رستاخیز» را در سال ۲۰۱۶ برای فیلم برگزید و توضیح داد که «در فیلم ترتیب وقوع رویدادهای تاریخی رعایت نشده است. ما نمی‌دانیم در آن سه روز چه گذشته، اما ارزش تفکر و خیال‌پردازی را دارد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید