news-background
news-background

گرتا گرویگ: فیلم Barbie به White Noise «مرتبط» است؛ سیمو لیو: Barbie کلیشه عروسک بلوند را از بین می‌برد

«نوآ بامبک» در نگارش فیلمنامه «باربی» با همسرش گرویگ همکاری کرده است.

«گرتا گرویگ» و «نوآ بامبک» نویسندگان «باربی» (Barbie) می‌گویند این فیلم لایو-اکشن به نحوی با فیلم «برفک» (White Noise) «مرتبط» است. یکی از این فیلم‌ها دنیای پرزرق و برق باربی‌ها را به تصویر می‌کشد در حالی که دیگری اقتباسی است از رمان تلخ «دان دلیلو».

این دو نویسنده می‌گویند «برفک» نتفلیکس الهام‌بخش آن‌ها برای نوشتن فیلمنامه «باربی» بوده است. بامبک کارگردان فیلم «برفک» با بازی گرویگ و «آدام درایور» است در حالی که گرویگ کارگردان فیلم «باربی» است.

بامبک به «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید: ««برفک» را نوشتم و بعد، وقتی به جایی رسیدم که می‌توانستم فکر کنم که کار سنگینی انجام داده‌ام، من و گرتا شروع کردیم به نوشتن «باربی». یعنی در اولین سال پاندمی اتفاق افتاد. به شکلی مضحک به یکدیگر متصل‌اند. اجرایش متفاوت است اما جنبه‌هایی از دنیای «برفک» وجود داشت که اتفاقاً نحوه نگاه ما به «باربی» را شکل داد.»

گرویگ اضافه می‌کند: «هرچه در سال ۲۰۲۰ نوشته شد، به نظر می‌رسد که از یک موقعیت می‌آید. یعنی از نظر فیزیکی به یک مکان تعلق دارند. اما نوشته شدن [«برفک»] توسط او و نوشتن «باربی» توسط هر دوی ما به نظر من نتیجه [سال پاندمی] بود.»

تریلر «باربی» ارجاع آشکاری داد به فیلم «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» (2001: A Space Odyssey) «استنلی کوبریک». گرویگ اخیراً در پادکست «در خدمت شما» (At Your Service) «دوا لیپا» گفته بود که از کارگردانی فیلم «باربی» به «وحشت» افتاده است: «وحشت‌زده بودم. فکر می‌کنم بخش زیادی از احساسم را وحشت تشکیل می‌داد. فکر می‌کنم شروع از آن جایگاه خصوصیتی دارد یعنی فکر می‌کنی: «هرچیزی ممکن است!» با شروع نویسندگی سرگیجه به سراغم آمد. یعنی باید از کجا شروع می‌کردم؟ داستان چگونه خواهد بود؟»

«سیمو لیو» یکی از بازیگران فیلم پرستاره «باربی» در مقابل «مارگو رابی»، «آمریکا فررا»، «کیت مک‌کینان»، «ویل فرل»، «ایسا ری»، «نیکلا کولن» و «رایان گاسلینگ» خواهد بود.

لیو در نمایشگاه «آنفورگتبل» ۲۰۲۲ که از هنرمندان آسیایی تبار تجلیل می‌کند می‌گوید: «به یاد می‌آورم که گرتا برای صحنه‌های رقص بزرگ و پیچیده بسیار بسیار آگاهانه بازیگران را انتخاب می‌کرد. می‌توانستیم بازیگرانی با اندام‌ها، اندازه‌ها و توانایی‌های مختلف انتخاب کنیم تا همگی در رقص‌ها مشارکت کنند – فقط تحت این پیام: نیازی نیست بلوند، سفید، یا ایکس، ایگرگ و زد باشید تا بتوانید باربی یا کن شمرده شوید.»

لیو می‌گوید این فیلم در واقع در مورد «جست‌وجوی زیبایی درون و پذیرش آن بخش از وجود و بهترین نسخه خود بودن» است. او در ادامه از تجربه همکاری با گرویگ می‌گوید: «می‌توانم بگویم وقتی در محل فیلمبرداری حاضر می‌شدم هرگز احساس انزوا نمی‌کردم. احساس می‌کردم هر روز با بازیگرانی همکاری خواهم کرد که واقعاً به یکدیگر و تفاوت‌های یکدیگر احترام می‌گذارند. وقتی فیلم را ببینید متوجه بازتاب این اتفاق خواهید شد.»

فیلم «باربی» تابستان آینده اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید