news-background
news-background

آنجلو بادالامنتی آهنگساز آثار دیوید لینچ درگذشت

بادالامنتی موسیقی «مخمل آبی» و «تویین پیکس» لینچ را خلق کرده بود.

«آنجلو بادالامنتی» آهنگساز آثار «دیوید لینچ» در ۸۵ سالگی درگذشت. این آهنگساز موسیقی به‌یادماندنی «تویین پیکس» (Twin Peaks)، «مخمل آبی» (Blue Velvet)، «جاده مالهالند» (Mulholland Drive) و «بزرگراه گمشده» (Lost Highway) لینچ را در کارنامه داشت. او با هنرمندانی چون «دیوید بویی»، «پل مک‌کارتنی»، «نینا سیمون»، و «مایکل جکسون» همکاری کرده بود و تم افتتاحیه المپیک تابستانی سال ۱۹۹۲ را ساخته بود. درگذشت این آهنگساز را یکی از خویشاوندانش در شبکه‌های اجتماعی تأیید کرده است.

بادالامنتی که متولد بروکلین بود، در سال ۱۹۸۶ در «مخمل آبی» با لینچ و «ایزابلا روسلینی» همکاری کرد و ترانه «اسرار عشق» (Mysteries of Love) را نوشت. او در صحنه اجرای این ترانه در فیلم پیانو نیز نواخت.

این آهنگساز برای «تویین پیکس» برنده جایزه گرمی و ایندیپندنت اسپیریت شد و برای «داستان سرراست» (The Straight Story) و «جاده مالهالند» نامزدی گلدن گلوب به دست آورد.

بادالامنتی یکی از پرشمار عوامل «تویین پیکس» است که در سال ۲۰۲۲ از دنیا می‌رود. پیش از او «ال استروبل» بازیگر «مرد یک-دستی» در سریال «تویین پیکس» و «کنث ولش» و «لنی فون دولن» امسال درگذشته بودند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید