news-background
news-background

استیون اسپیلبرگ در مصاحبه با مارتین اسکورسیزی: دیوید لینچ برای بازی در نقش جان فورد دو هفته لباس او را پوشید

اسپیلبرگ برای اسکورسزی از علت ساختن فیلم شخصیت «فیبلمن‌ها» می‌گوید.

«استیون اسپیلبرگ» یکشنبه شب این هفته پس از نمایش فیلم جدیدش «فیبلمن‌ها» (The Fabelmans) به پرسش‌های همکارش «مارتین اسکورسیزی» پاسخ گفت. این فیلم نیمه-اتوبیوگرافی با بازی «پل دینو» و «میشل ویلیامز» بر اساس زندگی اسپیلبرگ در آریزونا ساخته شده است.

اسپیلبرگ می‌گوید: «در مورد زندگی خصوصی‌ام خیلی محرمانه رفتار کرده‌ام، و تا امروز هرگز این زندگی خصوصی را عمومی نکرده بودم.» او اضافه می‌کند: «فکر کردم که اگر قرار باشد یک فیلم دیگر بسازم، اگر قرار باشد یک داستان دیگر روایت کنم، آن داستان چه خواهد بود؟ و به همین دلیل تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم.»

اسپیلبرگ فیلمنامه این فیلم را با همکاری «تونی کوشنر» به نگارش درآورده که سابقه نویسندگی فیلم‌های دیگر کارگردان را دارد و او را تشویق به ساختن «فیبلمن‌ها» کرده است: «من و مادرم مدت‌ّا رازی را می‌دانستیم، و مادرم همیشه می‌گفت: «خدای من استیو، این یک فیلم فوق‌العاده خواهد شد. چرا یک روز فیلمش را نمی‌سازی.»»

در این فیلم «گابریل لابل» نقش «سم فیبلمن» فیلمساز نوجوان و جویای نام را بازی می‌کند و «میشل ویلیامز» و «پل دینو» نقش والدین اسپیلبرگ را بازی کرده‌اند. «سث روگن» و «جاد هرش»‌ دیگر بازیگران فیلم‌اند.

اسپیلبرگ می‌گوید حس فقدان و تنهایی پس از درگذشت والدینش الهام‌بخش او برای نوشتن این قصه بوده است. او و کوشنر فیلمنامه را می‌نویسند اما اسپیلبرگ در ابتدا تمایلی به کارگردانی‌اش نداشته است: «و خوشحال بودم که آن را در یک کشو بگذارم. اما کووید به من فرصت زیادی برای فکر کردن در مورد آن داد. و به ویژه وقتی که وضعیت کووید خیلی بد بود. وقتی که ۵۰۰ هزار آمریکایی جان خود را از دست داده بودند، جدا از میلیون‌ها انسان دیگر در سراسر دنیا...»

اسکورسیزی کنجکاو است بداند که چگونه «دیوید لینچ» حاضر شده در این فیلم نقش کوتاه «جان فورد» را بازی کند. اسپیلبرگ توضیح می‌دهد که «مارک هریس» که با کوشنر رابطه دارد پیشنهاد کرده است که لینچ نقش فورد را بازی کند. لینچ نمی‌پذیرد:‌ «او گفت بازیگر نیست و پروژه‌های دیگری دارد، و اینکه جان فورد کارگردان بزرگی است، چه می‌شد اگر نمی‌توانست استاندارهای لازم را رعایت کند؟ او به شکلی نگران نقش بود.»

اسپیلبرگ ادامه می‌دهد: «این بود که به سراغ فرد همیشگی رفتم، بهترین دوست او، لورا درن. گفتم:‌ «باید دیوید را راضی کنی این نقش را بازی کند. دو هفته وقت داری او را راضی کنی.»

اسپیلبرگ به یاد می‌آورد که لینچ به او گفته است: ««به یک شرط حاضرم انجامش دهم... لباس این شخصیت را از دو هفته قبل می‌خواهم تا بتوانم در آن زندگی کنم.» گفتم: «منظورت این است که می‌خواهی آن را بپوشی؟» گفت: «بله، هر روز.» آن کلاه، چشم‌بند و همه‌چیز. وقتی آمد لباس‌ها مندرس شده بودند.»

اسکورسیزی می‌پرسد:‌ «و مدتی که صرف روشن کردن آن سیگار می‌کند؟» اسپیلبرگ می‌گوید: «این یکی از ویژگی‌های جادویی تدوین فیلم است که همگی می‌دانیم، می‌توانید هر صحنه‌ای را تا هر اندازه که بخواهید طولانی کنید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید