news-background
news-background

واکنش آنتونیو باندراس به حذف تیم ملی اسپانیا در جام جهانی توسط مراکش: آن مسابقه وضعیت کشورهای ما را نشان داد

«آنتونیو باندراس» که برای اکران فیلم «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» (Puss in Boots: The Last Wish) به جشنواره دریای سرخ عربستان سعودی سفر کرده، وعده داده است که قسمت پنجم «شرک» (Shrek) ساخته خواهد شد. باندراس اولین بار با قسمت اول «شرک» که در سال ۲۰۰۱ در جشنواره کن اکران شد صداپیشگی در این چندگانه را تجربه کرد.

باندراس می‌گوید: «تقریباً ۲۰ سال است که با این گربه همراه هستم. اولین باری که «گربه چکمه‌پوش» را انجام دادم، در برادوی بودم، بنابراین اولین جلسه را در آنجا برگزار کردیم. حالا در پنج فیلم صداپیشگی کرده‌ام. احتمالاً فیلم دیگری هم ساخته خواهد شد، و «شرک» بازخواهد گشت.»

پیش‌تر گزارش شده بود که «شرک» پنجم در دست ساخت است. این فیلم قرار بود در سال ۲۰۱۹ اکران شود اما از آن زمان تاکنون گزارش از پیشرفت پروژه منتشر نشده است. استودیوی دریم‌ورکس تمامی چهار فیلم «شرک» و اسپین‌آف‌های آن را تولید کرده است.

باندراس که در اوایل دهه ۱۹۹۰ به هالیوود رفت و تسلط اندکی روی زبان انگلیسی داشت، می‌گوید به نقش «گربه چکمه‌پوش» و فیلم «نقاب زورو» (Mask of Zorro) افتخار می‌کند چرا که پیش‌فرض‌های افراد اسپانیایی تبار در ذهن مردم آمریکا را به چالش کشیدند: «وقتی به ایالات متحده رفتم، بسیاری از همکاران به من می‌گفتند اگر می‌خواهی در آمریکا بمانی باید نقش شخصیت‌های شرور و آدم‌های بد را بازی کنی. سیاهان، اسپانیایی‌ها و عرب‌ها آدم‌های بد قصه‌اند.»

باندراس ادامه می‌دهد: «به همین دلیل برای من مهم بود که یک ماسک، یک شمشیر و یک شنل می‌آوردم. و آدم‌های بد چشم‌آبی‌ها و بلوندها بودند و انگلیسی‌شان نقص نداشت. «گربه چکمه‌پوش» حتی بهتر است چون با بچه‌ها حرف می‌زند، یعنی بچه‌ها می‌توانند درک کنند که آدم‌های خوب ممکن است لهجه داشته باشند. و انگلیسی آدم‌های بد می‌تواند بی‌نقص باشد.»

باندراس در بخش دیگری از مصاحبه به شکست تیم ملی فوتبال اسپانیا در مقابل مراکش در جام جهانی قطر واکنش نشان می‌دهد. او به تیم مراکش تبریک می‌گوید و اضافه می‌کند که شکست اسپانیا نشان‌دهنده وضعیت کلی کشورش است. آن بازی که سه‌شنبه این هفته برگزارش شد با نتیجه بدون گل با پایان رسید و ضربات پنالتی برنده را مشخص کرد.

باندراس می‌گوید: «آن مسابقه نماینده آنچه در کشورهای ما در حال وقوع است بود. مراکشی‌ها استراتژی داشتند و می‌دانستند که چگونه بازی اسپانیا را خراب کنند. و اسپانیایی‌ها نمی‌دانستند چه کنند. فقط پاس‌های عرضی می‌دادند.»

فیلم بعدی باندراس «ایندیانا جونز ۵» (Indiana Jones and the Dial of Destiny) در مقابل «هریسون فورد»، «مدس میکلسن» و «فیبی والر بریج» است. این فیلم تابستان سال آینده اکران خواهد شد. باندراس این فیلم را یک تجربه لذت‌بخش می‌نامد: «شخصیت من خیلی مهم نیست اما بودن در آن فیلم مهم بود، و همکاری با هریسون.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید