news-background
news-background

ستایش کانیه وست از هیتلر خشم جیمی کیمل و جو بایدن را برانگیخت

صفحه توییتر «کانیه وست» یک بار دیگر مسدود شده است.

«جیمی کیمل» اپیزود اخیر برنامه‌اش در شبکه ای‌بی‌سی (Jimmy Kimmel Live) را با محکوم کردن اظهارات «کانیه وست» در مورد هیتلر آغاز کرد. این کمدین در مصاحبه با «الکس جونز» در برنامه «اینفووارز» (Infowars) به ستایش از هیتلر پرداخته است. کیمل وست را «خودبرترپندار سفید سیاه» می‌ناد و از گفته‌های او اظهار شگفتی می‌کند. وست به جونز گفته بود که نازی‌ها به ویژه هیتلر را دوست دارد. کیمل می‌گوید: «به‌ویژه هیتلر؟! فکر می‌کنم رنگ کلاهش را به اشتباه انتخاب کرده است.»

وست در آن مصاحبه ادعا کرده بود که هیتلر نمی‌تواند شخصیت شروری دانسته شود چرا که خدماتی چون اختراع میکروفن را به بشریت کرده است. کیمل در پاسخ به او ادعا می‌گوید: «هیتلر مخترع بزرگراه یا میکروفن نبوده. کانیه ظاهراً اولین فردی است که ادعا می‌کند هیتلر مخترع میکروفن است. فکر می‌کنم او از افسانه‌ای قدیمی حرف می‌زند که می‌گوید نازی‌ها آون میکروویو را اختراع کرده‌اند... اما آن که میکروفن نیست.»

کیمل ادامه می‌دهد: «اتفاقی شبیه به این را ندیده بودم. ما با یک خودبرترپندار سفید سیاه طرفیم... بیایید تصور کنیم که اگر یک ستاره پاپ دیگر بود چه می‌شد. اگر آریانا گرانده چنین حرف‌هایی می‌زد. او را درون یک توپ قرار می‌دادیم و به سمت اقیانوس شلیک می‌کردیم، نه؟ اما به نظر می‌رسد که کانیه هر روز دیوانه‌تر می‌شود و هنوز طرفدار دارد.»

«جاش گد» بازیگر آمریکایی پیش‌تر در مورد وست نوشته بود «حرف‌هایی که کانیه وست می‌زند من را نمی‌ترساند» بلکه «مسئله ۳۰ میلیون هواداری است که دیوانگی او گوش می‌دهند.» او اضافه می‌کند: «هر کسی که بگوید «عاشق هیتلر هستم» نباید در هیچ پلتفرم اجتماعی امکان تنفس داشته باشد. (تمام.)»

اظهارات یهودی‌ستیزانه وست سبب شد آدیداس و آژانس سی‌ای‌ای با او قطع همکاری کنند. وست در ماه اکتبر ادعا کرد که طی یک روز ۲ میلیارد دلار از دست داده است. وست با انتشار تصویری از صلیب شکسته نازی درون ستاره داوود از توییتر اخراج شد.

«جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده پس از این توییت وست، بی‌آنکه نامی از خواننده رپ ببرد، هیتلر را یک هویت شیطانی نامید. بایدن می‌نویسد: «فقط می‌خواهم چند موضوع را روشن کنم: هولوکاست اتفاق افتاده است. هیتلر یک هویت شیطانی است. و رهبران سیاسی ما به جای اینکه یهودی‌ستیزی را ترویج کنند، بهتر است معترض شوند و آن را در هر کجا که باشد رد کنند. سکوت همدستی در جرم است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید