news-background
news-background

جیمز کامرون در صورت شکست Avatar 2 آماده است با قسمت سوم به چندگانه پایان دهد

کامرون ممکن است داستان «آواتار» را با قسمت سوم به پایان برساند.

دنباله «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) دسامبر امسال اکران خواهد شد و به سیزده سال انتظار پایان می‌دهد. اما «جیمز کامرون» می‌گوید در صورت شکست تجاری این دنباله آماده است تا داستان را با قسمت سوم پایان دهد.

کامرون به مجله «توتال فیلم» می‌گوید: «بازار می‌تواند تا سه ماه آینده به ما بگویم که آیا کارمان تمام شده، یا نیمه تمام شده، یعنی اگر سودآور نباشد [باید بگوییم]: «خیلی خوب، باید داستان را با سه فیلم به پایان برسانیم، و تا ابد ادامه ندهیم.»»

کامرون ادامه می‌دهد: «حالا در دنیای متفاوتی به سر می‌بریم حتی نسبت به وقتی که این فیلم‌ها را می‌نوشتم. دو اتفاق ناخوشایند همزمان است – پاندمی و پلتفرم‌های استریم. یا برخلاف، شاید به مردم یادآور شویم که معنای رفتن به سالن سینما چیست. این فیلم قطعاً یادآوری می‌کند. پرسش این است: امروز این موضوع لعنتی برای چند نفر اهمیت دارد؟»

با توجه به اینکه اکران مجدد قسمت اول «آواتار» (Avatar) در ایالات متحده ۱۵ میلیون دلار و در سراسر دنیا ۴۰ میلیون دلار فروخته، کامرون و دیزنی همچنان امیدوارند که دنباله پرفروش شود.

کامرون پیش‌تر به مجله «امپایر» گفته بود که ممکن است کارگردانی قسمت‌های چهارم و پنجم «آواتار» را به فیلمسازان دیگری بسپارد: «فیلم‌های «آواتار» به شکلی همه وقت و توجه شما را می‌گیرد. پروژه‌های دیگری هم دارم که هیجان‌انگیزند. فکر می‌کنم عاقبت با گذر زمان – نمی‌دانم پس از سه فیلم یا چهار فیلم – بخواهم سکان هدایت را به کارگردانی بسپارم که به او اعتماد دارم، تا بتوانم به سراغ کارهای دیگری بروم که به آن‌ها هم علاقه‌مندم. شاید هم نروم. نمی‌دانم.»

او اضافه کرده بود: «قسمت چهارم ممتاز است. یک فیلم حرامزاده. واقعاً امیدوارم که بسازمش. اما به نیروهای بازار بستگی دارد. سه فیلم آماده شده و به هر حال بیرون می‌آید. واقعاً امیدوارم که قسمت چهارم و پنجم ساخته شود چون نهایتاً یک داستان بزرگ است.»

کامرون در مصاحبه با «توتال فیلم» فاش می‌کند که فیلمنامه کنسل‌شده «آواتار: جایگاه برتر» (Avatar: The Higher Ground) نام داشته و بیش از ۱۰۰ صفحه بوده است.

کامرون می‌گوید: «با گروهی از نویسندگان همکاری می‌کردم. ایده‌های زیادی داشتیم. سعی می‌کردیم در یک محدوده جایش دهیم اما هرگز موفق نشدیم. بنابراین در مقطعی، گفتم: «تمامش می‌کنم و بعد می‌بینم که آیا به یک فیلم تبدیل می‌شود یا نه.» تبدیل شد. فکر می‌کنم به ۱۳۰ صفحه رسید. فکر می‌کردیم: «قصه‌اش عالی است. خیلی خواندنی است.»»

فیلمساز توضیح می‌دهد: «[کنسل شد چون] فاقد یکی از آن عناصر حیاتی دنباله‌ها بود، یعنی به اندازه کافی غیرمنتظره نبود. از این گذشته به اندازه کافی قوانین «آواتار» را رعایت نمی‌کرد، یعنی وصل کردن ما به دنیای خیال، اجزایی معنونی که نمی‌توانیم با واژه‌ها کیفیتش را روشن کنیم. تمام خصوصیات دیگر را داشت، اما این یکی را نه.»

«آواتار: راه آب» ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۳:۱۰

چه ناامید

نمایش اسپویل