news-background
news-background

دنی بویل: بریتانیایی‌ها فیلمسازان بزرگی نیستند

کارگردان برنده اسکار «رگ‌یابی» می‌گوید هم‌وطنانش بهتر است موسیقی پاپ بسازند تا فیلم.

فیلمسازان انگشت‌شماری در تاریخ سینما از «دنی بویل» برنده اسکار تحسین‌شده‌ترند. این کارگردان در سال ۱۹۹۶ با «رگ‌یابی» (Trainspotting) نامزد اسکار شد و در سال ۲۰۰۸ برای «میلیونر زاغه‌نشین» (Slumdog Millionaire) اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد. بویل ۶۶ ساله در سخنرانی اخیرش در «بنیاد فیلم بریتانیا» (BFI) می‌گوید هم‌وطنانش فیلمسازان بزرگی نیستند.

بویل می‌گوید: «حرف وحشتناکی است برای به زبان آوردن در خانه سینمای بریتانیا اما اگر بخواهم صادقانه بگویم تردید دارم که ما فیلمسازان بزرگی هستیم. به عنوان یک ملت، دو فرم هنری ما تئاتر، برای طبقه متوسط، و موسیقی پاپ است، چرا که در این دو فوق‌العاده‌ایم.»

بویل قررا است فیلم انجیلی «متوشالح» (Methuselah) با بازی «مایکل بی. جردن» را بسازد و برای قسمت سوم «۲۸ روز بعد» (28 Days Later) تمایل نشان داده است.

این فیلمساز در مورد فیلمنامه قسمت سوم «۲۸ روز بعد» می‌گوید: «خیلی وسوسه‌کننده است. راستش به نظر وقت بسیار خوبی می‌رسد. جالب است، به این موضوع فکر نکرده بودم تا اینکه شما گفتید، و به یاد آوردم: «بنگ، این فیلمنامه!» که دوباره در انگلستان قرار داده شده و بخش‌های زیادی از آن در مورد انگلستان است. به‌هرحال، خواهیم دید. کسی چه می‌داند؟»

بویل می‌گوید این فیلم می‌تواند مخاطبین بریتانیایی را به سالن‌های سینما بازگرداند: «ممکن است در کانون توجه قرار بگیرد زیرا یکی از بحث‌هایی که این روزها در صنعت فیلمسازی وجود دارد این است که باید دلیل مهمی وجود داشته باشد که شما به سینما بروید، چون دلایل کم و کمتر می‌شوند. برای کمپانی‌های پخش‌کننده و سالن‌های زنجیره‌ای نمایش فیلم دشوار شده، آن‌ها با مشکل جذب مردم به سالن‌ها مواجه‌اند مگر اینکه فیلمی چون «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) یا یکی از فیلم‌های مارول اکران شود. اما قسمت سوم این فیلم می‌تواند مردم را به سینما بیاورد، اگر فیلم نسبتاً خوبی باشد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۹:۵۰

عجب: David Lean Charlie Chaplin Peter Greenaway Alfred Hitchcock Christopher Nolan Ridley Scott Tony Scott Terry Gilliam Carol Reed Nicolas Roeg Michael Powell Sam Mendes John Schlesinger Laurence Olivier Martin McDonagh Paul Greengrass Mike Leigh Ken Loach

نمایش اسپویل
۱۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۴۲

یعنی آدمایی مثل هیچکاک و دیوید لین فیلمسازای بزرگی نبودن؟

نمایش اسپویل