news-background
news-background

باکس آفیس: افتتاحیه ۴۱ میلیون دلاری Halloween Ends؛ رکوردشکنی Decision to Leave

به‌روزرسانی یکشنبه: افتتاحیه «هالووین تمام می‌شود» (Halloween Ends) یونیورسال ۱۰ میلیون دلار با پیش‌بینی‌ها فاصله داشت. این دنباله که قسمت سوم سه‌گانه ریبوت‌شده «هالووین» و سیزدهمین قسمت چندگانه است، در اولین هفته اکران در ایالات متحده و کانادا ۴۱.۲ میلیون دلار فروخت. یونیورسال می‌گوید «هالووین تمام می‌شود» پربیننده‌ترین عنوان سینمایی یا تلویزیونی تاریخ پیکاک در دو روز اول پخش بوده است اما رقم دقیق بینندگان را گزارش نکرده است.

«سامبا تی‌وی» که بر دستگاه‌های تلویزیون هوشمند آمریکا نظارت می‌کند سال گذشته گزارش داده بود که «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) در ۳۰ روز اول پخش ۲.۸ میلیون خانوار بیننده داشته است. آن فیلم در افتتاحیه ۴۹.۴ میلیون دلار فروخت.

«هالووین تمام می‌شود» با بودجه ۳۰ میلیون دلاری ساخته شد و با این افتتاحیه سودآوری خواهد کرد، اما در مورد این عنوان وضعیت کمی پیچیده و محاسبه درآمد استودیو دشوار است  چرا که پلتفرم پیکاک امتیاز پخش دیجیتال آن را خریداری کرده است. این پلتفرم در حال حاضر دارای ۱۵ میلیون مشترک است.

افتتاحیه جهانی «هالووین تمام می‌شود» به ۵۸.۴ میلیون دلار رسیده است. این فیلم در ۷۷ بازار بین‌المللی ۱۷.۲ میلیون دلار فروخت. در این بازارها وضعیت فیلم با ایالات متحده تفاوت دارد و فروش آن نسبت به «هالووین می‌کشد» ۴۶ درصد پیش است. فروش این دنباله در مکزیک به ۲.۶ میلیون دلار رسیده و به سومین فیلم ترسناک دوران پاندمی در افتتاحیه تبدیل شده است. «هالووین تمام می‌شود» در بریتانیا ۲.۵ میلیون دلار، در آلمان ۱.۶ میلیون دلار در فرانسه ۱.۳ میلیون دلار و در استرالیا ۱ میلیون دلار فروخته است.

فیلم «لبخند» پارامونت در سومین هفته اکران به فروش سه روزه ۱۲.۴ میلیون دلار رسید و از ۷۱ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا گذر کرد. این فیلم در ۶۱ بازار بین‌المللی ۱۶.۳ میلیون دلار بلیت‌فروشی کرده و به فروش جهانی ۱۳۷.۶ میلیون دلار رسیده است. فروش «لبخند» در آلمان بار دیگر با افزایش ۲۴ درصدی مواجه بود و به ۶.۶ میلیون دلار رسید اما در بریتانیا پس از کاهش ۱۴ درصدی فروش ۸.۱ میلیون دلاری ثبت شد. این فیلم تا امروز در مکزیک ۶.۱ میلیون دلار، در فرانسه ۴.۸ میلیون دلار، در اسپانیا ۳.۵ میلیون دلار و در استرالیا ۳.۴ میلیون دلار فروخته است.

فیلم «تصمیم جدایی» (Decision to Leave) «پارک چان-ووک» این هفته در ایالات متحده افتتاح شد و با فروش آخر هفته ۹۰.۷ هزار دلاری در سه سالن یا فروش میانگین ۳۰.۲ هزار دلار در هر سالن رکورد کارنامه فیلمساز را شکست. «پیشخدمت» (The Handmaiden) این فیلمساز کره‌ای در سال ۲۰۱۶ در پنج سالن سینما اکران شده و ۹۲ هزار دلار یا ۱۸.۴ هزار دلار در هر سالن فروخته بود.

«مثلث غم» (Triangle of Sadness) برنده «نخل طلا» در دومین هفته اکران در آمریکا به فروش ۳۳۶.۵ هزار دلاری در ۳۱ سالن سینما رسید و از فروش ۶۵۷ هزار دلاری در این کشور عبور کرد.

فیلم «تار» (Tar) «تاد فیلد» با بازی «کیت بلانشت» نیز در دومین هفته اکران در ۳۶ سالن سینما به فروش ۳۶۰ هزار دلاری رسید در حالی که «تیل» (Till) یونایتد آرتیستس با اکران در ۱۶ سالن سینما در ایالات متحده فروش ۲۴۱ هزار دلاری یا ۱۵ هزار دلار در هر سالن را ثبت کرد. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۱۰۰ درصد دریافت کرده است.

فیلم «بلیت بهشت» (Ticket to Paradise) یونیورسال با بازی «جرج کلونی» و «جولیا رابرتس» این هفته در ۷۶ بازار بین‌المللی به فروش ۷.۸ میلیون دلاری رسید. این فیلم تاکنون در خارج از مرزهای آمریکا ۷۲.۵ میلیون دلار فروخته و از رکورد «شهر گمشده» (The Lost City)، «خاندان گوچی» (House of Gucci) و یا «دیروز» (Yesterday) گذر کرده است. این عنوان کمدی رمانتیک هفته آینده در آمریکا اکران خواهد شد.

انیمیشن «لیگ ابرحیوانات اهلی دی‌سی» (DC League of Super-Pets) برادران وارنر این هفته از فروش جهانی ۲۰۱.۷ میلیون دلار گذشت. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی این فیلم بریتانیا با ۱۸.۷ میلیون دلار، استرالیا با ۱۱.۳ میلیون دلار، فرانسه با ۸ میلیون دلار، مکزیک با ۷.۷ میلیون دلار، و آلمان با ۵.۲ میلیون دلار بوده‌اند.

فیلم «زن شاه» (The Woman King) سونی این هفته از فروش ۷۶.۵ میلیون دلاری، «لایل لایل کروکودیل» (Lyle, Lyle Crocodile) از فروش ۲۶.۴ میلیون دلاری، «نگران نباش عزیزم» (Don’t Worry Darling) از فروش ۷۷۸.۲ میلیون دلاری ۷۸.۲ میلیون دلاری، «آمستردام» (Amsterdam) از فروش ۱۸.۵ میلیون دلاری، «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) از فروش ۱.۴۸ میلیارد دلاری، و «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» (Where the Crawdads Sing) از فروش ۱۳۷ میلیون دلاری در بازارهای جهانی گذر کردند.

باکس آفیس: «هالووین تمام می‌شود» به دنبال افتتاحیه ۴۳ میلیون دلاری

فیلم «هالووین تمام می‌شود» (Halloween Ends) یونیورسال به دنبال افتتاحیه ۴۳ میلیون دلاری در بازار ایالات متحده و کانادا است. این فیلم با بازی «جیمی لی کورتیس» قسمت سوم سه‌گانه ریبوت شده «هالووین» است. دو قسمت قبلی آن در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ اکران شدند. یونیورسال برای ششمین سال متوالی با یک فیلم در ژانر وحشت رتبه اول فروش آمریکا را به دست آورده است.

«هالووین تمام می‌شود» که با بودجه ۳۰ میلیون دلاری به تولید رسیده و همزمان با اکران از پلتفرم استریم پیکاک پخش شده، تا پنجشنبه شب ۵.۴ میلیون دلار فروخته و به دنبال فروش ۲۰ میلیون دلاری در ۳۹۰۱ سالن سینما است. این رقم تنها ۱۲ درصد با فروش روز اول اکران «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) که همزمان با اکران از پیکاک پخش شد فاصله دارد. فروش آن فیلم در روز شنبه نسبت به جمعه ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده بود.

قسمت اول «هالووین» در سال ۲۰۱۸ از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۹ درصد و نمره B+ «سینمااسکور» دریافت کرد. اما دنباله‌های این سه‌گانه به ترتیب با امتیازات ۳۹ و ۴۷ درصد «راتن تومیتوز» مواجه شدند.

واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به «هالووین می‌کشد» مثبت گزارش شده است. «رلیش‌میکس» می‌نویسد هواداران در این پلتفرم‌ها می‌دانند که «مایکل مایرز» این چندگانه در آینده بازخواهد گشت. قسمت اول «هالووین» ۴۴ سال قبل اکران شد وقتی که کورتیس نوجوانی بیش نبود. هوادران از «جان کارپنتر» خالق دنیای فیلم که برای «هالووین می‌کشد» آهنگسازی کرده ستایش می‌کنند.

بازدیدها و دنبال‌کنندگان «هالووین می‌کشد» در یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک و توییتر به ۱۴۶.۵ میلیون می‌رسد در حالی که برای «هالووین» سال ۲۰۱۸ این رقم به ۱۹۳ میلیون می‌رسید. کورتیس و «کایل ریچاردز» با ۷.۸ و ۶.۳ میلیون هوادار ستارگان فیلم در شبکه‌های اجتماعی بودند.

فیلم «لبخند» (Smile) پارامونت به تازگی به فروش داخلی ۷۰ میلیون دلاری و فروش جهانی ۱۰۰ میلیون دلاری رسیده است. این فیلم در هفته سوم اکران تنها ۳۷ درصد کاهش بلیت‌فروشی را در ۳۶۱۲ سالن سینما ثبت می‌کند.

«لایل، لایل، کروکودیل» (Lyle, Lyle, Crocodile) سونی با بازی «خاویر باردم» پس از ۱۰ روز اکران ۲۲.۴ میلیون دلار فروخته و با ۷ میلیون دلار به دنبال جایگاه سوم است.

«زن شاه» (The Woman King) در پنجمین هفته اکران با کاهش فروش ۲۹ درصدی به دنبال آخر هفته ۳.۵ میلیون دلاری در ۲۵۶۵ سالن سینماست در حالی که «آمستردام» (Amsterdam) دیزنی و قرن بیستم در دهمین روز اکران از فروش ۱۱.۹ میلیون دلاری عبور کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید