news-background
news-background

تمایل جان کارپنتر به اقتباس از بازی ویدیویی Dead Space؛ استاد ژانر وحشت نام فیلم‌ Midsommar را نشنیده است: «نمی‌دانم از چه حرف می‌زنید»

«جان کارپنتر» بیش از یک دهه است که فیلم بلندی کارگردانی نکرده. آخرین فیلم او «نگهبان» (The Ward) با بازی «امبر هرد» بود که با بودجه ۱۰ میلیون دلاری ساخته شد و در سال ۲۰۱۰ تنها ۵.۳ میلیون دلار فروخت. او فیلم‌های کلاسیکی چون «هالووین» (Halloween)، «موجود» (The Thing) و «فرار از نیویورک» (Escape From New York) را در کارنامه دارد، اما این روزها به نوشتن کامیک، ساخت موسیقی و آهنگسازی می‌پردازد.

کارپنتر که یکی از هواداران بازی‌های ویدیویی است، در مصاحبه‌ای به مناسبت اکران فیلم «هالووین تمام می‌شود» (Halloween Ends) به اقتباس سینمایی از یک بازی ویدیویی ابراز تمایل کرده است.

این فیلمساز در مصاحبه با «ای‌وی کلاب» فاش می‌کند که برای دیدن اقتباس تلویزیونی «کریگ میزین» از بازی ویدیویی «آخرین بازماندگان ما» (The Last of Us) برای شبکه اچ‌بی‌او هیجان‌زده است. او در پاسخ به این پرسش که به اقتباس از کدام بازی ویدویی علاقه‌مند است فوراً از «فضای مرده» (Dead Space) نام می‌برد.

کارپنتر می‌گوید: «تنها موردی که به ذهنم می‌آید و قبلاً از آن نام برده‌ام، «فضای مرده» است. فیلمی عالی خواهد شد. می‌توانم این فیلم را بسازم.» او همه قسمت‌های این بازی را تأیید می‌کند اما نسبت به آخرین قسمت آن بیشتر هیجان‌زده است. کارپنتر در سال ۲۰۱۳ به «بلادی دیسگاستینگ» گفته بود: «می‌توانم بگویم که خیلی دوست دارم [از] «فضای مرده» [یک فیلم] بسازم. این یکی آماده ساختن است.»

تاکنون شش بازی ویدیویی و دو فیلم انیمیشن برای «فضای مرده» ساخته شده و بازسازی قسمت اول بنابر گزارش «آی‌جی‌ان» در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

کارپنتر در بخش دیگری از مصاحبه با «ای‌وی کلاب» فاش می‌کند که نام فیلم‌های محبوب «آری استر» را نشنیده است. او در پاسخ به این پرسش که آیا با موج جدید فیلم‌های ژانر وحشت موسوم به «وحشت متعالی» (Elevated Horror) که اغلب آن‌ها را استودیوی ای-۲۴ پخش می‌کند آشنایی دارد یا نه می‌گوید: «نمی‌دانم چه معنایی دارد. یعنی، می‌توانم معنایش را حدس بزنم، اما راستش نمی‌دانم.»

وقتی «ای‌وی کلاب» می‌گوید فیلم‌هایی چون «موروثی» (Hereditary) و «میدسامر» (Midsommar) در این زمره قرار می‌گیرند، این فیلمساز ۷۴ ساله پاسخ می‌دهد: «نمی‌دانم از چه حرف می‌زنید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید