news-background
news-background

باکس آفیس: Smile به فروش جهانی ۱۰۰ میلیون دلاری نزدیک شد

فیلم ترسناک «لبخند» (Smile) با فروش آخر هفته داخلی ۱۷ میلیون دلاری بالاتر از «آمستردام» (Amsterdam) پرستاره به کارگردانی «دیوید او. راسل» و «لایل، لایل، کروکودیل» (Lyle, Lyle, Crocodile) با بازی «خاویر باردم» قرار گرفت.

«لبخند» به کارگردانی «پارکر فین» در دومین هفته اکران ۱۷.۶ میلیون دلار فروخت و تنها ۲۲ درصد نسبت به افتتاحیه کاهش فروش را ثبت کرد. فیلم پرفروش «برو بیرون» (Get Out) «جردن پیل» در سال ۲۰۱۷ کاهش فروش ۱۵ درصدی را نسبت به افتتاحیه به جا گذاشته بود. «لبخند» در حال حاضر از فروش داخلی ۵۰ میلیون دلاری عبور کرده و در سراسر دنیا به ۸۹.۹ میلیون دلار رسیده است. این فیلم در ۶۱ بازار بین‌المللی ۴۰ میلیون دلار فروخته است.

فیلم لایو-اکشن انیمیشن «لایل، لایل» سونی موفق نشد انتظارات استودیو را برآورده کند و تا روز یکشنبه ۱۱.۵ میلیون دلار فروخت. این فیلم تا روز دوشنبه افتتاحیه چهار روزه ۱۳.۴ میلیون دلاری را ثبت می‌کند.

مخاطبین به فیلم «لایل، لایل» امتیاز ۸۰ درصد «پست‌ترک» دادند در حالی که ۵۴ درصد از خریداران بلیت زن و ۳۳ درصد ۱۸ تا ۲۴ ساله بوده‌اند. حدود ۴۷ درصد از سینماروها نیز اروپایی تبار، ۲۱ درصد لاتین تبار، ۱۲ درصد آفریقایی تبار، و ۲۰ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

فیلم «آمستردام» با بازی «کریستین بیل»، «مارگو رابی»، «جان دیوید واشینگتن»، «تیلور سوییفت»، «آنیا تیلور-جوی»، «رامی مالک» و «رابرت دنیرو» با فروش ۶.۵ میلیون دلار در رتبه سوم بازار آمریکای شمالی ایستاد. این فیلم جمعه گذشته ۲.۶ میلیون دلار فروخته و از مخاطبین نمره B «سینمااسکور» دریافت کرده بود. فیلم «کلاهبرداری آمریکایی» (American Hustle) راسل که نامزد اسکار شد و فیلمی پرستاره بود نمره B+ از مخاطبین دریافت کرد.

«آمستردام» از مخاطبین «پست‌ترک» امتیاز سه ستاره و ۷۲ درصد دریافت کرده و ۵۶ درصد از خریداران بلیت مرد بوده‌اند. حدود ۵۷ درصد از مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۱۷ درصد لاتین تبار، ۱۲ درصد آفریقایی تبار و ۱۴ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند. مردان بالاتر از ۲۵ ساله که ۴۷ درصد مخاطبین را تشکیل می‌دادند بهترین امتیاز را با ۷۵ درصد به فیلم دادند اما سایر گروه‌های سنی از جمله زنان زیر ۲۵ ساله از فیلم استقبال نکرده‌اند.

پیش‌تر گزارش شده بود که «آمستردام» با بودجه ۸۰ میلیون دلاری تولید شده است. این در حالی است که فیلم‌های پربازیگر «وس اندرسون» با هزینه‌ای بسیار کمتر و نزدیک به ۵۰ میلیون دلار ساخته شده‌اند.

«آمستردام» فیلمی ۲ ساعت و ۱۴ دقیقه‌ای بود که با استقبال منتقدین نیز مواجه نشد. دیزنی که پیش‌بینی انتشار نقدهای منفی را کرده بود، فیلم را در جشنواره‌های پاییز اکران نکرد. از سوی دیگر فیلم‌های تاریخی همواره در گیشه به سختی فروش رفته‌اند و به کمک نقدهای مثبت نیاز داشته‌اند.

این هفته فیلم «مثلث غم» (Triangle of Sadness) که در جشنواره کن برنده «نخل طلا» شد در نییوورک، لس‌آنجلس، سان‌فرانسیسکو و تورنتو اکران شد و ۲۱۰ هزار دلار فروخت. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیا ۷۲ درصد دریافت کرده و فیلمی ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای است.

«تار» (Tar) با بازی «کیت بلانشت» و کارگردانی «تاد فیلد» در چهار لوکیشن فروش افتتاحیه ۱۶۰ هزار دلاری یا ۴۰ هزار دلار در هر سالن را ثبت کرد. این رکورد ۱۰ هزار دلار کمتر از «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» (Everything Everywhere All) است و فاصله زیادی با میانگین فروش ۸۶ هزار دلاری «لیکوریش پیتزا» (Licorice Pizza) «پل توماس اندرسون» دارد که سال گذشته اکران شد. «تار» تحسین منتقدین را در پی داشته و از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۷ درصد دریافت کرده است. دریافت نامزدی اسکار می‌تواند فروش این فیلم را به‌شدت افزایش دهد.

آخر هفته گذشته تمامی فیلم‌ها ۶۱.۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروختند و کاهش ۵ درصدی را نسبت به آخر هفته مشابه در سال گذشته و ۵۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ وقتی «جوکر» (Joker) اکران شد را نشان دادند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید