news-background
news-background

جیمز کامرون: یکی از فیلمنامه‌های Avatar 2 را پس از صرف یک سال وقت دور انداختم

کامرون می‌گوید یکی از فیلمنامه‌های «آواتار ۲» را پس از صرف یک سال وقت دور انداخته است.

«جیمز کامرون» در مصاحبه با «تایمز» فاش کرده است که یکی از فیلمنامه‌های «آواتار ۲» (Avatar: The Way of Water) را پس از صرف یک سال وقت دور انداخته است. این دنباله ۱۳ سال پس از قسمت اول و ثبت فروش ۲.۸۵ میلیارد دلاری دسامبر آینده اکران خواهد شد.

کامرون می‌گوید: «وقتی با نویسندگان نشستیم تا «آواتار ۲» را شروع کنیم، گفتم نمی‌توانیم فیلم بعدی را بسازیم مگر اینکه قسمت اول را به خوبی درک کرده باشیم. باید بفهمیم چه چیزی باعث شد قسمت اول جواب دهد.»

این کارگردان توضیح می‌دهد: «خوب، هر فیلمی سطوح مختلف دارد. سطح اول رویه یا شخصیت است، مسئله و راه حل. سطح دوم مضمونی است. اینکه فیلم سعی دارد چه بگوید؟ اما «آواتار» سطح سومی نیز داشت، ناخودآگاه. من یک فیلمنامه کامل را برای دنباله نوشتم، خواندمش و متوجه شدم که به سطح سوم نمی‌رسد. بوم. شروع دوباره. این یک سال طول کشید.»

کامرون در پاسخ به این پرسش که آیا طولانی شدن مرحله نگارش فیلمنامه باعث شده که مخاطبین ۱۳ سال برای دنباله انتظار بکشند یا نه می‌گوید: «خوب، علاوه بر این مدتی در اعماق اقیانوس سیاحت می‌کردم.»

این فیلمساز پیش‌تر به «امپایر» گفته بود که ممکن است قسمت‌های چهارم و پنجم «آواتار» را کارگردانی نکند: «فیلم‌های «آواتار» به شکلی همه وقت و توجه شما را می‌گیرد. پروژه‌های دیگری هم دارم که هیجان‌انگیزند. فکر می‌کنم عاقبت با گذر زمان – نمی‌دانم پس از سه فیلم یا چهار فیلم – بخواهم سکان هدایت را به کارگردانی بسپارم که به او اعتماد دارم، تا بتوانم به سراغ کارهای دیگری بروم که به آن‌ها هم علاقه‌مندم. شاید هم نروم. نمی‌دانم.»

شخصیت‌های جیک و نیتیری در این فیلم خانواده‌ای تشکیل داده‌اند و علاوه بر نتیام با بازی «جیمی فلترز»، لواک با بازی «بریتین دالتون» و «توکتیری» با بازی «ترینیتی بلیس»، فرزند انسانی به نام «مایلز سوکورو» ملقب به اسپایدر یا عنکبوت با بازی «جک چمپیون» به حضانت گرفته‌اند. مایلز متولد پایگاه نظامی پاندور است، اما برای بازگشت به زمین بیش از حد کوچک و به همین علت جیک با بازی «سم وورتینگتون» و نیتیری با بازی «زویی سالدانا» او را بزرگ می‌کنند. «کیت وینسلت» یکی از چهره‌های جدید «آواتار» است و به «استیون لنگ» و «سیگورنی ویور» می‌پیوندد.

قسمت اول «آواتار» به تازگی در چند بازار بین‌المللی مجدداً روی پرده رفته و ۸۷۷ هزار دلار فروخته است. نسخه باکیفت‌تر این فیلم در فرانسه ۵۱۳ هزار دلار و در کره جنوبی ۲۷۷ هزار دلار فروخته است.

«آواتار: راه آب» ۱۶ دسامبر در سالن‌های سینمای آمریکا اکران خواهند شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید