news-background
news-background

تریلر رسمی فیلم Bardo: شخصی‌ترین فیلم اینیاریتو کوتاه‌تر خواهد شد

اینیاریتو فیلم «باردو» را ۲۲ دقیقه کوتاه‌تر کرده است.

نتفلیکس اولین تریلر رسمی فیلم «باردو» (Bardo) به کارگردانی «الخاندرو گ. اینیاریتو» را منتشر کرد. داستان فیلم در مورد مستندساز و ژورنالیست معروفی است که پس از دریافت یک جایزه معتبر به وطنش مکزیک برمی‌گردد. «باردو» که اولین بار در جشنواره ونیز اکران شد از ۳۱ نقد امتیاز ۵۵ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده است.

کات جدید «باردو» که اولین بار در جشنواره سن سباستین این هفته اکران خواهد شد، ۲۲ دقیقه کوتاه‌تر از نسخه‌ای است که در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و به دو ساعت و ۳۲ دقیقه می‌رسد.

اینیاریتو به «ایندی‌وایر» می‌گوید: «اولین باری که فیلم را دیدم با ۲۰۰۰ نفر در جشنواره ونیز بود. فرصت خوبی بود تا متوجه مسائلی شوم که می‌شد کمی جمع و جور شوند و صحنه دیگری که هیچ‌وقت به موقع آماده نشده بود را اضافه کنم. به تدریج، محدودترش کردم و به خاطر بسیار هیجان‌زده‌ام. راستش به این کار ادامه می‌دهم تا به بهترین فیلمی که می‌توانم دست پیدا کنم. یک فیلم هرگز تمام نمی‌شود. ضرب‌العجل‌ها فقط از شما می‌خواهند که ارائه‌اش دهید.»

اینیاریتو در مصاحبه با «لس آنجلس تایمز» از «باردو» در مقابل نقدهای منفی دفاع کرده بود: «فکر می‌کنم حق دارم هویت را بررسی کنم چون حس بیرون‌رانده‌شدگی را تجربه کرده‌ام و فکر می‌کنم حق دارم در موردش حرف بزنم. حق دارم در مورد هویت جمعی کشور خودم حرف بزنم. این فیلم نامه عاشقانه‌ای است به کشورم، افتخار می‌کنم که می‌توانم از جایگاهم استفاده کنم و نه تنها از مردم مکزیک بلکه همه تبعیدشدگان حرف بزنم.»

این فیلمساز ادامه می‌دهد: «این [فیلم] خود-ارجاعی نیست. خود-شیفتگی نیست. در مورد من نیست. اما دوست دارم یک نفر توضیح دهد که چرا حق ندارم در مورد چیزی که برای من و خانواده‌ام خیلی مهم است حرف بزنم. شاید اگر اهل دانمارک یا سوئد بودم من را فیلسوف می‌دانستند. اما چون از نظر بصری فیلم تأثیرگذاری ساخته‌ام متظاهرم. چون مکزیکی هستم. اگر مکزیکی باشید و چنین فیلمی بسازید متظاهرید.»

«باردو» ۴ نوامبر در سینماهای آمریکا به صورت محدود اکران خواهد شد و از ۱۶ دسامبر در دسترس مشترکین نتفلیکس قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید