news-background
news-background

هنری سیلوا بازیگر Manchurian Candidate و Ocean's 11 درگذشت

بازیگر فیلم «کاندیدای منچوری» درگذشت.

«هنری سیلوا» بازیگر فیلم «کاندیدای منچوری» (The Manchurian Candidate) و «یازده یار اوشن» (Ocean’s 11) چهارشنبه هفته پیش در ۹۵ سالگی درگذشت.

سیلوا در طول نیم قرن در بیش از ۱۳۰ فیلم و سریال تلویزیونی از جمله «براوادوس» (The Bravados) با بازی «گرگوری پک» در سال ۱۹۵۸، «سیندرفلا» (Cinderfella) با بازی «جری لوییس» در سال ۱۹۶۰، «گروهبانان» (Sergeants 3) با بازی «رت پک» در سال ۱۹۶۲، «عشق و گلوله» (Love and Bullets) با «چارلز برانسون»، و فیلم‌های دیگری با بازی «برت رینولدز» و «استیون سیگال» نقش‌آفرینی کرده بود.

سیلوا علاوه بر بازی در «جانی کول» (Johnny Cool) مقابل «الیزابت مونتگمری»، در چندین فیلم اروپایی از جمله «بازگشت‌آقای موتو» (The Return of Mr. Moto) در سال ۱۹۶۵ و «سلاح‌های مرگ» (Weapons of Death) در سال ۱۹۷۷ ظاهر شده بود. او یکی از چهره‌های آشنای سریال‌های کلاسیکی چون «هاوایی- فایو-او» (Hawaii Five-O)، «مأموریت غیرممکن» (Mission: Impossible) و «آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند» (Alfred Hitchcock Presents) بود.

با این حال، سیلوا بیشتر با فیلم «کاندیدای منچوری» شناخته می‌شد. او در این فیلم نقش خدمتکاری را بازی کرد که در واقع یک جاسوس کمونیست بود و صحنه مبارزه پرتنشی با «فرانک سیناترا» داشت. سیلوا در دهه ۱۹۹۰ در چند اپیزود از سریال انیمیشن «بتمن: سریال انیمیشن» (Batman: The Animated Series) در نقش «بین» صداپیشگی کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید