news-background
news-background

واکنش منتقدین به «هشدار» فلورین زلر در مورد «سردرگمی» نسل جوان با فیلم «ساده‌انگارانه» The Son

فیلم «پسر» (The Son) با بازی «هیو جکمن» چهارشنبه این هفته در جشنواره ونیز هفتاد و نهم اکران شد و نقدهای مختلفی دریافت کرد. تازه‌ترین ساخته «فلورین زلر» پس از «پدر» (The Father) که با ۱۰ دقیقه تشویق ایستاده روبرو شد، تاکنون از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۴ درصد بر اساس ۱۴ نقد دریافت کرده است.

«پسر» که اقتباسی از نمایش تحسین‌شده‌ای به همین نام نوشته زلر است، داستانی در مورد پیتر (هیو جکمن) و زندگی پرمشغله‌اش با همسر جدیدش اما و نوزادشان روایت می‌کند که وقتی کیت (لورا درن)، همسر سابق پیتر به همراه فرزند نوجوان‌شان نیکلاس سر می‌رسند، زندگی پیتر به هرج‌ومرج بیشتری کشیده می‌شود. «زن مک‌گراث»، «آنتونی هاپکینز»، «لورا درن» و «ونسا کربی» دیگر بازیگران این فیلم بوده‌اند.

منتقد «ورایتی» می‌نویسد زلر «بعد دیگری از سلامت روان» را در این فیلم بررسی می‌کند: «با دیدن «پسر» تا انتها، تراژدی این خانواده به تراژدی ما تبدیل می‌شود، و بی‌توجهی به هشدار زلر ناممکن.» این منتقد اضافه می‌کند: «تماشای «پسر» دشوار نیست، اما وقتی جوانان در همین بحران [افسردگی و خودکشی] باشند، دیدن آن اهمیت پیدا می‌کند.»

«ایندی‌وایر» می‌نویسد: «هرچند مواجهه فیلم با این حقیقت وحشتناک که عشق همیشه کافی نیست ارزش زیادی دارد، اما «پسر» نمی‌داند چگونه این مواجهه را بدون زجر دادن ما انجام دهد.»

«لیتل وایت لایز» به همین ترتیب می‌نویسد: «به‌رغم وجود بازیگران بزرگ، دنباله «پدر» زلر فرصتی از دست رفته برای بررسی موضوع سنگین افسردگی نوجوانان است.»

«تلگراف» به «پسر» امتیاز دو ستاره از پنج داده و آن را یک «سوپ اپرای غم‌افزا» می‌خواند. این منتقد اضافه می‌کند‌ «فیلم حاوی نمایش عمیق «هیو جکمن» و «ونسا کربی» است، اما از طرف دیگر چیزی شلخته، ساده‌انگارانه و مکانیکی» از آب درآمده است. او در بخش دیگری از نقد می‌نویسد زلر با تغییر میان لوکیشن‌ها و افزودن صحنه کوتاه بازی «آنتونی هاپکینز» تلاش زیادی برای رهاندن خود از ریشه‌های تئاتر می‌کند اما «با تأثیر دیالوگ‌های اعلامیه‌ای و نمایشی، نتیجه به نظر کمتر به یک فیلم و بیشتر به یک سوپ اپرای پرخرج» شبیه شده است.

«توتال فیلم» می‌نویسد: ««پسر» فیلمی صاحب سبک اما به شکل دور از انتظاری تهی است و اگرچه ممکن است دنباله‌ای معنوی برای «پدر» باشد، اما در سطح آن فیلم نیست.»

«گاردین» به «پسر» امتیاز چهار ستاره می‌دهد و آن را درامی دردناک در مورد ترس‌های خانوادگی می‌خواند و زلر را تحت تأثیر فیلم‌هایی چون «باید در مورد کوین حرف بزنیم» (We Need to Talk About Kevin) می‌داند. این منتقد می‌نویسد: «در سطحی عمیق‌تر، به نظر من «پسر» در مورد ترس نسل میان‌سالان و سردرگمی نسل جوان است.»

سونی پیکچرز کلاسیکس فیلم «پسر» را ۱۱ نوامبر در آمریکا اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید