news-background
news-background

والتر هیل کارگردان وسترن Dead for a Dollar در جشنواره ونیز: اسلحه به پایان برده‌داری و سقوط آلمان نازی کمک کرد

«والتر هیل» فیلمساز کهنه‌کار سه‌شنبه این هفته برای اکران فیلم وسترن «مرگ برای یک دلار» (Dead for a Dollar) با بازی «کریستف والتس»، «ریچل برازناهان» و «ویلم دافو» در جشنواره ونیز حضور یافت و تأثیر فیلم‌هایش بر افزایش جرم و جنایت در ایالات متحده را انکار کرد.

«رویترز» گزارش داده است که کارگردان «۴۸ ساعت» (48 Hours) و «سلحشوران» (The Warriors 1979) می‌گوید: «فکر نمی‌کنم هیچ‌یک از فیلم‌هایی که ساخته‌ام از چنین مسائلی حمایت کند.»

«مرگ برای یک دلار» داستانی در نیومکزیکو، چیهواهوا در سال ۱۸۹۷ روایت می‌کند و سرگذشت شخصیتی به نام «مکس بورلناند» با بازی والتس را پی می‌گیرد که یک جایزه بگیر نامدار است و برای بازگرداندن «ریچل پرایس» همسر «نیتان پرایس» که تاجری موفق است استخدام شده. به مکس گفته‌اند که این زن توسط مردی آفریقایی تبار ربوده و به مکزیک برده شده. مکس وقتی به جنوب سفر می‌کند به «جو کریبنز» تبعیدی با بازی دافو برخورد می‌کند که سال‌ها قبل توسط مکس دستگیر و به زندان افتاده است.

این کارگردان ۸۰ ساله که امشب یک جایزه افتخاری نیز دریافت می‌کند، می‌گوید «اسلحه و عمل» باعث شدند برده‌داری به پایان برسد و آلمان نازی شکست بخورد: «همه ما چنین اتفاقات وحشتناکی که در مدارس و سوپرمارکت‌ها روی می‌دهد را محکوم می‌کنیم. می‌توانم بگویم مشکل در واقع در دسترس بودن [اسلحه] است، نه استفاده از آن.»

هیل در مورد احیای ژانر وسترن با فیلم‌هایش اضافه می‌کند: «به آن دوره علاقه دارم، فیلم ساختن را دوست دارم، لذت می‌برم از اینکه با بازیگران و آن اسب‌ها بیرون بروم، و مناطق ییلاقی معمولاً زیباست و به نظر من یک نوستالژی است برای دوره خاصی از تاریخ ایالات متحده.»

این کارگردان می‌گوید از فیلمسازانی چون «سرجو لئونه» پدر وسترن‌های اسپاگتی الهام گرفته است و اضافه می‌کند که بودجه محدود سبب شده فیلمبرداری را طی ۲۵ روز به پایان برساند: «خوش‌شانس بودم که چنین بازیگران خوبی داشتم. همه آن‌ها آمادگی داشتند و هیچ بحثی به وجود نیامد.»

والتس آلمانی-اتریشی درباره رعایت انظباط در حین فیلمبرداری می‌گوید: «همیشه موضوع این نیست که چه احساسی داریم، بلکه مهم این است که نیاز است چه کاری انجام دهیم.»

«مرگ برای یک دلار» ۳۰ سپتامبر در سینماهای ایالات متحده اکران خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید