news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ پخش خواهند شد؛ از Pinocchio تا Blonde

فصل برگزاری جشنواره‌های پاییز از راه رسیده و در هفته‌های آینده مدعیان اسکار در رویدادهایی چون فستیوال ونیز، تورنتو و نیویورک معرفی خواهند شد. اما در این میان بعضی از فیلم‌هایی که در جشنواره کن یا ساندنس اکران شده بودند یا در ایالات متحده به نمایش عمومی درمی‌آیند یا در پلتفرم‌های دیجیتال پخش خواهند شد. در ادامه بعضی از مهم‌ترین این عناوین فهرست شده‌اند.

 

پینوکیو (Pinocchio)

تاریخ پخش: ۸ سپتامبر از دیزنی+

«تام هنکس» در این فیلم به کارگردانی «رابرت زمکیس» که داستانی آشنا روایت می‌کند، در نقش «پدر ژپتو» ظاهر خواهد شد، و «بنجامین ایوان اینسوورث» در نقش «پینوکیو» صداپیشگی می‌کند. «جوزف گوردن لویت» در این فیلم در نقش «جیمنی جیرجیرک» و «سینتیا اریوو» نقش پری یا «فرشته مهربان» را بازی می‌کنند. «کیگان مایکل کی» نیز نقش «جان راستگو» را بر عهده گرفته و «لورین براکو» در نقش شخصیت جدید «سوفیا مرغ‌دریایی» صداپیشگی می‌کند. «گی‌یرمو دل تورو» نیز در حال تولید اقتباس دیگری از «پینوکیو» برای نتفلیکس به صورت استاپ-موشن است.

 

زن شاه (The Woman King)

تاریخ پخش: ۱۶ سپتامبر در سالن‌های سینما

داستان این فیلم به کارگردانی «جینا پرنس-بایتوود» در مورد دفاع جنگجویان زن از سرزمینشان به رهبری «ژنرال نانیسکا» با بازی «وایولا دیویس» است. دیگر بازیگران فیلم «لاشانا لینچ»، «جان بویه‌گا»، «توسو امبدو» و «شیلا اتیم» خواهند بود. «زن شاه» به زودی در جشنواره تورنتو اکران خواهد شد.

 

شب به‌خیر مامان (Goodnight Mommy)

تاریخ پخش: ۱۶ سپتامبر در آمازون پرایم ویدیو

این فیلم بر اساس فیلمی اتریشی به کارگردانی «رورین فیالا» و «ورونیکا فرانتس» ساخته شده و داستان مادری را روایت می‌کند که پسران دوقلویش با بازی کامرون و نیکلاس کرووتی شبی را در یک خانه ییلاقی می‌گذارانند. پسران پس از آنکه از راه می‌رسند مادرشان یا زنی که ادعا می‌کند مادر آن‌هاست را با بانداژهایی می‌یابند. «مت سوبل» کارگردان و «کایل وارن» نویسنده فیلم «شب به‌خیر مامان» و «پیتر هرمان» دیگر بازیگر آن است.

 

پرل (Pearl)

تاریخ پخش: ۱۶ سپتامبر در سالن‌های سینما

«میا گاث» در فیلم «پرل» که پیش‌درآمدی برای «ایکس» (X) «تی وست» است نقش نسخه جوان‌تر شخصیت «پرل» را بازی می‌کند. داستان فیلم در سال ۱۹۱۹ روی می‌دهد، وقتی که انبار پرل و همسرش هاوارد با بازی «استیون اوری» ظاهری نو دارد. وست که «وی/اچ‌/اس» (V/H/S) و «سرای شیطان» (The House of the Devil) را در کارنامه دارد، برای نویسندگی و کارگردانی پیش‌درآمد بازگشته است. گات اخیراً در جشنواره ونیز برای اکران «پرل» حضور پیدا کرده است.

 

ملاقات دلبرانه (Meet Cute)

تاریخ پخش: ۲۱ سپتامبر از پیکاک

داستان این فیلم در مورد شخصیتی به نام «شیلا» اهل منهتن است که ماشین زمانی در یک سالن زیبایی کشف و با استفاده از آن قرار ملاقات شب گذشته‌اش را اصلاح می‌کند. با بازی «پیت دیویدسون» و «کیلی کوئوکو» بازیگران نقش‌های اول فیلم خواهند بود.

 

مخلوقات خدا (God’s Creatures)

تاریخ پخش: ۳۰ سپتامبر در سالن‌های سینما و پلتفرم‌های دیجیتال

داستان این فیلم به کارگردانی «سیلا دیویس» و «آنا رز هلمر» و با بازی «پل مسکال» و «امیلی واتسون» داستانی در مورد یک خانواده ماهی‌گیر ایرلندی روایت می‌کند که رازی خطرناک ممکن است آن را به فروپاشی بکشاند. دروغی که مادر خانواده برای محافظت از پسرش می‌گوید، پیوند میان آنان را می‌گسلد. «مخلوقات خدا» در جشنواره کن اکران شد و نقدهای عموماً مثبتی دریافت کرد.

 

بلوند (Blonde)

تاریخ پخش: ۱۶ سپتامبر در سالن‌های سینما، ۲۳ سپتامبر در نتفلیکس

«آنا د آرماس» بازیگر ۳۴ ساله کوبایی در فیلم «بلوند» به کارگردانی «اندرو دومینیک» نقش «مرلین مونرو» را بازی کرده است. «آدرین برودی»، «بابی کاناواله» و «جولین نیکولسن» از جمله دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. پیش‌تر گزارش شده بود که رده سنی بالاتر از ۱۷ سال میان نتفلیکس و دامینیک تنش‌هایی به وجود آورده است. با این حال، فیلمساز در ماه فوریه به «اسکرین‌دیلی» گفته که قدردان نتفلیکس است. کارگردان اضافه می‌کند که «فیلم سختی است. اگر مخاطب آن را دوست نداشته باشد، مشکل لعنتی خودش است.»

 

نگران نباش عزیزم (Don’t Worry Darling)

تاریخ پخش: ۲۳ سپتامبر در سالن‌های سینما

در این فیلم «فلورنس پیو» نقش زن خانه‌داری به نام «آلیس» و «هری استایلز» نقش همسر او را بازی می‌کند که در عملیات مرموزی به نام پروژه «پیروزی» که قرار است دنیا را تغییر دهد مشارکت می‌کند. به زنان توصیه شده که در خانه بمانند، اما «آلیس» به این عملیات مشکوک است و رفتارهای خشونت‌آمیزی را می‌بیند. دیگر بازیگران فیلم «جما چان»، «کیکی لین»، «نیک کرال»، «سیدنی چندلر»، «داگلاس اسمیت»، «تیموتی سیمونز» و «کریس پاین» خواهند بود.

 

شعبده‌بازی ۲ (Hocus Pocus 2)

تاریخ پخش: ۳۰ سپتامبر در دیزنی+

این دنباله با بازی «بتی میدلر»، «سارا جسیکا پارکر» و «کتی نجیمی» بر روی سه دختر نوجوان تمرکز می‌کند که تصادفاً خواهران سندرسون را به سیلم امروز می‌کشانند و باید مانع جادوگران تشنه به خون کودک و خراب‌کاری‌های آنان شوند. «سم ریچاردسون»، «داگ جونز»، «هانا وادینگهام»، «ویتنی پیک»، «بلیسا اسکوبدو»، «لیلیا باکینگهام»، و «فرویان گوتیرز» دیگر بازیگران دنباله خواهند بود.

 

بزرگترین محموله آب جو تاریخ (The Greatest Beer Run Ever)

تاریخ پخش: ۳۰ سپتامبر در سالن‌های سینما و پلتفرم اپل تی‌وی+

این فیلم به کارگردانی «پیتر فرلی» داستانی واقعی در مورد مردی به نام «جان «چیکی» داناهو» با بازی «زک افران» روایت می‌کند که در سال ۱۹۶۷ از نیویورک عازم ویتنام می‌شود تا آب‌جویی به دست دوستان دوران کودکی‌اش برساند. داناهو این محموله را با کشتی و سپس از میان جنگل عبور داد و رد سه دوستش را گرفت. در نهایت وقتی او مأموریتش را با موفقیت به پایان برد، «حمله عید تت» اتفاق افتاد. «راسل کرو»، «جیک پیکینگ»، «ویل روپ»، «آرچی رنو»، «کایل آلن»، «روبی اشبورن سرکیس»، و «بیل مری» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

هیولاها (The Munsters)

تاریخ پخش: ۲۷ سپتامبر از نتفلیکس

داستان فیلم در مورد اعضای خانواده‌ای از هیولاهای خوش‌برخورد است که از ترنسیلوانیا به حاشیه شهر نقل مکان می‌کنند. «جف دنیل فیلیپس» در نقش «هرمان مانستر»، «شری مون زامبی» در نقش «لیلی مانستر» و «دن روباک» در نقش «پدربزرگ مانستر» نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم را بر اساس سیت‌کامی که در دهه ۱۹۶۰ پخش شد ساخته شده است. «الویرا» یا «کاسندرا پیترسون» نقش یک دلال معاملات ملکی به نام «باربارا کار» را بازی می‌کند در حالی که «خورخه گارسیا»، «ریچارد بریک»، «کاترین شل» و «سیلوستر مک‌کوی» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. «باچ پاتریک» و «پت پریست» که در سریال «مانسترها» ظاهر شده بودند در این فیلم نقش کوتاهی بازی کرده‌اند.

 

انتقام بگیر (Do Revenge)

تاریخ پخش: ۱۶ سپتامبر از نتفلیکس

«مایا هاک» و «کامیلا مندز» در کمدی تلخ «انتقام بگیر» نقش نوجوانانی به نام دری و النور را بازی کرده‌اند که برای گرفتن انتقام از آزارگران پیشین خود همدستی می‌کنند. دیگر بازیگران فیلم «آستین ایبرامز»، «آلیشا بو»، «ریش شاه»، «تالیا رایدر»، «آوا کاپری»، «جاناتان دیویس»، «پاریس برلک» و «سوفی ترنر» خواهند بود. «جنیفر کیتین رابینسون» نویسنده و کارگردان فیلم است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ۲۰:۰۶

بی صبرانه منتظر فیلم بلوند با بازی آنا د آرماس ام

نمایش اسپویل