news-background
news-background

۱۰ سریال رمانتیک کره‌ای برتر قرن ۲۱

عشق زبان مشترک جهانیان است.

سریال‌ها و فیلم‌های کره‌ای با موضوع‌های جذاب و پیچش‌های داستانی قوی اگرچه گاهی قابل پیش‌بینی، از آغاز دهه ۲۰۰۰ تاکنون تبدیل به پدیده‌ای جهانی و جزو ثابتی از فرهنگ عامه شده‌اند. در سال‌های اخیر، صنعت فیلم کره جنوبی با ساخت فیلم و سریال‌هایی مانند «انگل» (Parasite) و «بازی ماهی مرکب» (Squid Game) به جایگاه خود را به مراتب بهبود بخشیده‌اند.

با این اوصاف، طرفداران صنعت سینمای کره جنوبی به دنبال سریال‌های جذاب جدیدی هستند که تماشا کنند و در این بین، سریال‌های ژانر عاشقانه در صدر قرار می‌گیرند. این تنوع باعث جذابیت هرچه بیشتر سریال‌های کره‌ای شده است. در ادامه، می‌توانید فهرستی از ۱۰ سریال برتر کره‌ای در ژانر عاشقانه را مشاهده کنید.

 

تابستان دوست داشتنی ما ۲۰۲۱-۲۰۲۲ (Our Beloved Summer)

سریال «تابستان دوست داشتنی ما» داستان آشنایی دو دانش‌آموز دبیرستانی است که در مستندی درباره مقایسه بهترین و بدترین دانش‌آموز مدرسه حضور پیدا می‌کنند. «چوی وو شیک» بازیگر فیلم برنده جایزه اسکار، «انگل» در این سریال نقش «چوی اونگ» بدترین شاگرد سال آخر مدرسه و «کیم دا می» در نقش «کوک یون سو» بهترین دانش‌آموز سال آخر مدرسه بازی می‌کنند. نگاه منحصربه‌فرد این فیلم به زندگی دو فرد کاملاً عادی، همانند نفسی تازه در سینمای امروز است. روزمرگی‌ها و کشمکش‌های شخصیت‌های اصلی داستان پس از محبوب شدن مستندشان پس از سال‌ها، برای بیننده‌های این سریال بسیار قابل لمس و واقع‌گرایانه است.

   

با وجود اینکه می‌دانم ۲۰۲۱ (Nevertheless)

سریال «با وجود اینکه می‌دانم» داستان کشش غیر قابل انکار رابطه سمی و ناسالم دو تن از دانشجویان مجسمه‌سازی مدرسه هنر است. «هان سو هی» در نقش «یو نا بی»، و «سونگ کانگ» در نقش «پارک جه اون»، دانشجویان مجسمه‌سازی در دانشگاه هونگ‌سو هستند. نتیجه رابطه نا بی که دل‌شکسته رابطه چندساله‌ای است که به تازگی تمام شده و جه اون که به دنبال رابطه عمیق با کسی نیست، کشمکش احساسی سنگینی است که نتیجه آن را می‌توان در زندگی هر دو شخصیت به خوبی مشاهده کرد. «با وجود اینکه می‌دانم» به خوبی بین جنبه افسانه‌ای عاشق شدن و واقعیت‌های دوست‌یابی در دنیای مدرن تعادل ایجاد می‌کند.

   

اشکالی نداره خوب نباشی ۲۰۲۰ (It's Okay to Not Be Okay)

داستان سریال «مشکلی نیست که خوب نباشی» حول محور «مون کانگ ته»، کارمندی در بخش بیماری‌های روانی می‌گردد که به‌خاطر مشغله زیاد فرصتی برای عشق ندارد و «کو مون یونگ»، نویسنده کتاب کودکانی که دچار اختلال شخصیت ضداجتماعی است. این سریال به‌خاطر توجه ویژه به اختلال‌های اوتیسم و شخصیت ضداجتماعی و نحوه به تصویر کشیدن آن‌ها مورد توجه بسیاری قرار گرفت. «مشکلی نیست که خوب نباشی» مسیر عاطفی بهبودی مون یونگ و نقش کانگ ته در این بهبودی را به نحوی آموزنده به تصویر می‌کشد.

   

دلباخته در شهر ۲۰۲۰ (Lovestruck in the City)

سریال «دلباخته در شهر» داستان زندگی عاشقانه ۶ نفر از مردم شهر سئول است. در ابتدای سریال نمایی از شهر سئول نشان داده می‌شود و صدایی روایت می‌کند «روزی، ما تصمیم گرفتیم بفهمیم مردم شهر چگونه قرار می‌گذارند. برای ارضای کنجکاوی خود تصمیم گرفتیم چند زن و مرد را در این شهر دنبال کنیم.» «دلباخته در شهر» به سبک مستندنما تهیه شده که به بیننده حس واقع‌بینانه کاذبی می‌دهد. روند داستانی بر پایه یک سری مصاحبه جداگانه با این ۶ نفر است که به نحوی زندگی آن‌ها در هم تنیده است. درد عشق یک هنرمند که معشوقش را پس از دو ماه دوستی ناگهان از دست می‌دهد و به مدت یک سال برای یافتنش در شهر تلاش می‌کند شاید موضوعی باشد که بسیاری در دنیای امروز با آن روبه‌رو باشند.

   

سقوط بر روی تو ۲۰۱۹-۲۰۲۰ (Crash Landing on You)

سریال «سقوط بر روی تو» داستان آشنایی «یون سه ری» با بازی «سو یه جین» یک تاجر موفق اهل کره جنوبی با «ری جونگ هیوک» با بازی «هیون بین» یک افسر گشت‌زنی مرزی اهل کره شمالی به‌خاطر حادثه پاراگلایدر است. پس از سقوط پاراگلایدرش، سه ری با کاپیتان جونگ هیوک آشنا می‌شود که برای محافظت او را به عنوان نامزدش به روستاییان معرفی می‌کند. «سقوط بر روی تو» با تنیدن کشمکش‌های سیاسی بین دو کشور کره شمالی و جنوبی و درگیری طرفین افسران عالی‌رتبه کره شمالی با یکدیگر، داستانی عمیق و جذاب به بیننده خود ارائه می‌دهد. این سریال همچنین مملو از لحظات سرگرم کننده و به یاد ماندنی است که به کاهش تنش کمک می‌کند و کلیشه‌های سریال‌های درام عاشقانه کره‌ای را در هم می‌شکند.

   

نسل خورشید ۲۰۱۶ (Descendants of the Sun)

سریال «نسل خورشید» داستان عشق بین «دکتر کانگ» با بازی «سونگ هه کیو» و «کاپیتان یو» با بازی «سونگ جونگ کی» که در منطقه جنگ‌زده‌ای در اوروک با هم کار می‌کنند را بازگو می‌کند. پیام اصلی این سریال، میهن‌پرستی کسانی مثل دکتر کانگ و کاپیتان یو است که با آغوش باز، وضع نامساعد، سختی‌ها و حتی زیان‌های شخصی سنگینی را در راه وطن تحمل می‌کنند است. موضوع به ظاهر پیش پا افتاده این سریال بسیار خلاقانه و دراماتیک روایت شده است. علاوه بر این، سازندگان سریال «نسل خورشید» به طرزی ماهرانه، عناصر رمانتیک و مخاطره‌آمیز را با هم ترکیب می‌کنند که پیام میهن‌پرستی سریال را بدون نیاز به افزودن صحنه‌های ساختگی و سخنرانی‌های بزرگ به آسانی به بیننده منتقل می‌کند. این سریال همچنین به‌خاطر سرعت معقول و عدم وجود صحنه‌های غیرضروری، واقع‌گرایانه‌تر و قابل‌ درک‌تر است.

 

مشکلی نیست، این عشق است ۲۰۱۴ (It’s Okay, That’s Love)

سریال «مشکلی نیست، این عشق است» حول محور داستان عشقی یک نویسنده پرفروش رمان‌های اسرارآمیز و دی‌جی رادیو، «جانگ جه یول» با بازی «جو این سونگ» که از بیماری اختلال وسواس اجباری رنج می‌برد و «جی هه سو» با بازی «کانگ هیو جین» که روانپزشکی با نگرش منفی نسبت به عشق و روابط احساسی است می‌چرخد. این سریال نه تنها روابط عاشقانه افراد جوان را به تصویر می‌کشد، بلکه وضعیت روانی جامعه را که موضوعی بسیار رایج است بسیار ظریف و خلاقانه نشان می‌دهد. «نو هه کیونگ»، نویسنده این سریال به شکلی فوق‌العاده روایت داستان را با توجه به ریزترین جزئیات در دیالوگ‌های بین شخصیت‌ها، برای جذب هرچه بیشتر مخاطب کنترل کرده است. علاوه بر این، بازی باور نکردنی زوج اصلی سریال نیز به جنبه واقع‌گرایانه سریال می‌افزاید.

 

افسانه دریای آبی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ (Legend of the Blue Sea)

سریال «افسانه دریای آبی» همان‌طور که از عنوانش پیداست داستان افسانه‌ای رابطه بین پری دریایی «شیم چونگ» با بازی «جون جی هیون» و شیاد نابغه، «هئو جون جائه» با بازی «لی مین هو» است. این سریال موضوعاتی چون تولد دوباره، عشق یک‌طرفه، سرنوشت و زندگی موازی شخصیت‌های اصلی داستان در دوران چوسان قدیم را مورد بررسی قرار می‌دهد. کارگردان «جین هیوک» با استفاده از زیبایی محیط، نور طبیعی و زوایای دوربین، فضای عاشقانه این سریال را جذاب‌تر و پرتنش‌تر می‌کند. بازی فوق‌العاده بازیگران سریال در کنار داستان عشق ابدی اسطوره‌ای آن، بیننده را محصور خود می‌کند.

   

گابلین ۲۰۱۶-۲۰۱۷ (Goblin)

همه ۱۶ قسمت سریال «گابلین» حول داستان عشق بین گابلین فناناپذیر «کیم شین» با بازی «گونگ یو» و دانش‌آموز ۱۹ ساله دبیرستانی و عروس گابلین «جی اون تاک» با بازی «کیم گو اون» می‌چرخد. کیم شین ژنرال برجسته‌ای در زمان گوریو بود که توسط پادشاه جوان متهم به خیانت و محکوم به نفرین زندگی جاودانه شد. تنها عروس گابلین توانایی شکست این نفرین را دارد. به‌خاطر روان‌شناسی عمیق در خلق شخصیت‌ها و کاوش در موضوعات دشوار معاصر، سریال «گابلین» به عنوان یکی از بهترین سریال‌های تلویزیون کره با موضوع عشق ابدی شناخته می‌شود. تک‌تک سکانس‌های این سریال به دقت طراحی شده تا به بیننده حس همدردی و بخشی از روایت داستان بودن را بدهد.

   

خانه کامل ۲۰۰۴ (Full House)

سریال «خانه کامل» داستان دختر یتیمی به نام «هان جی اون» با بازی «سونگ هه کیو» را بازگو می‌کند که به تنهایی در خانه بزرگی که پدر فقیدش ساخته بود زندگی می‌کرد تا اینکه نزدیک‌ترین دوستانش بدون اجازه او آن را فروختند. جی اون تصمیم می‌گیرد در خانه «لی یونگ جه» با بازی «رین» که بازیگری مشهور است مشغول به کار شود تا پول لازم برای پس گرفتن خانه را جور کند. داستان «خانه کامل» بر اساس مانهوا «خانه کامل» ساخته شده و مملو از صحنه‌های تاثیرگذار و در عین حال خنده‌دار است. در این سریال که در اوایل دهه ۲۰۰۰ ساخته شده به راحتی می‌توان سبک سریال‌های قدیمی کره‌ای را مشاهده کرد. بسیاری به‌خاطر فیلمنامه هوشمندانه، همکاری بی‌نظیر زوج اصلی داستان و عمارت خیره‌کننده‌ای که برای این سریال ساخته شد، آن را جواهری از اوایل دهه ۲۰۰۰ کره می‌خوانند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ شهریور ۱۴۰۱ ۲۰:۱۷

اینا همه زیرنویس دارن؟

نمایش اسپویل