news-background
news-background

معرفی شخصیت‌های سریال House of the Dragon

تاریخ خون را فراموش می‌کند اما اسم‌ها را نه.

طرفداران سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) سریال تخیلی حماسی که مملو از صحنه‌های جذاب بود، پس از پایان فصل هشتم این سریال امید خود را برای بازگشت به دنیای پر از فریب، اتحادهای عجیب و غریب، خیانت و مکر از دست ندادند. بسیاری از طرفداران این سریال محبوب، هنوز بر سر فصل پایانی جنجالی آن اختلاف نظر دارند. حال زمان آن رسیده که بار دیگر با شبکه اچ‌بی‌او به دنیای هفت پادشاهی بازگردند.

پیش‌درآمد جدید شبکه اچ‌بی‌او، «خاندان اژدها» (House of the Dragon) برگرفته از رمان «آتش و خون» به نویسندگی «جرج آر. آر. مارتین» است. این سریال داستان خاندان تارگرین را ۲۰۰ سال پیش از وقایع سریال «بازی تاج‌وتخت» بازگو می‌کند. ماجرای سریال «خاندان اژدها»، جنگ داخلی وحشتناکی است که قلمرو هفت پادشاهی را به خاطر جنگ داخلی تارگرین‌ها برای کسب قدرت مشهور به «رقص اژدها» دربرگرفته است. پس از مرگ پادشاه «ویسریس تارگرین اول» با بازی «پدی کانسیداین»، شاهزاده «دیمون تارگرین» با بازی «مت اسمیت»، برادر پادشاه و جانشین فرضی تصمیم می‌گیرد بر روی تخت آهنین بنشیند. البته، همه برنامه‌های دیمون زمانی که ویسریس، فرزند اولش «رینیرا تارگرین» با بازی «اِما دآرسی» را جانشین بعدی خود اعلام می‌کند به هم می‌ریزد.

«رایان کوندال» و «میگل سپاچنیک» که برای کارگردانی «نبرد حرام‌زاده‌ها» در سریال «بازی تاج‌وتخت» برنده جایزه امی شدند به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده اجرایی در سریال «خاندان اژدها» حضور دارند. دیگر تهیه‌کننده‌های اجرایی این سریال جرج آر. آر. مارتین، «وینس جراردیس»، «سارا لی هس» و «ران اشمیت» هستند. «خاندان اژدها» شخصیت‌هایی جدیدی را به طرفداران دنیای هفت پادشاهی معرفی می‌کند. در ادامه، توضیح مختصری از شخصیت‌های اصلی سریال را به شما معرفی می‌کنیم.

 

پدی کانسیداین در نقش ویسریس تارگرین اول

پادشاه ویسریس که در شورای بزرگ در قصر هارنهال به عنوان جانشین پادشاه سالخورده، «جیهاریس تارگرین» انتخاب شد، در نگاه اول مردی مهربان، خونگرم و شایسته بود. اما مردان خوب لزوماً پادشاهان خوبی نیستند و نیروهای وحشیانه وستروس، ذات خوب بهترین انسان‌ها را نیز به سادگی آلوده می‌کند. همان‌طور که ضرب‌المثل مشهور می‌گوید، وستروس ساخته دست مردمش است. همان‌طور که در تریلر دیده می‌شود، پادشاه ویسریس در انتخاب جانشینش دو دل است و می‌گوید «کسی نمی‌تواند مرا مجبور به انتخاب بین دختر و برادرم کند.»

کانسیداین بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس محبوب انگلیسی برنده جایزه است که اولین نقشش را در فیلم درام کمدی «اتاقی برای رومئو براس» (A Room for Romeo Brass) در سال ۱۹۹۹ تجربه کرد. او برای نقش‌هایش در فیلم‌های «در آمریکا» (In America)، «اولتیماتوم بورن» (The Bourne Ultimatum)، «پایان دنیا» (The World's End) و «مکبث» (Macbeth) شناخته می‌شود. کانسیداین همچنین موفق به کسب دو جایزه فیلم ایندیپندنت اسپیریت بریتانیا و شیر نقره‌ای بهترین فیلم کوتاه در جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۰۷ شده است.

 

مت اسمیت در نقش شاهزاده دیمون تارگرین

«مت اسمیت» در این سریال در نقش «شاهزاده دیمون تارگرین» ظاهر می‌شود. او جنگجویی بی باک، سوار بر اژدها کاراکسس و شاهزاده شهر است. گفته می‌شود که در رگ‌های دیمون، خون واقعی اژدها جریان دارد و شبکه اچ‌بی‌او برای اسرارآمیزتر کردن او، در توصیف شخصیت دیمون نوشت: «گفته می‌شود خدایان زمان تولد هر تارگرین سکه‌ای به هوا می‌اندازند.» از این جمله می‌توان نتیجه گرفت که شخصیت دیمون نسبتاً غیرقابل پیش‌بینی است و در حالی که شاهزاده تارگرین در دیدگاه برخی یک قهرمان است، بسیاری نیز او را شرور می‌دانند. شمشیر دیمون تارگرین، استیل والریایی به نام خواهر تاریک است و از علایق او می‌توان حضور در قمارخانه‌ها و فاحشه خانه‌های منطقه فلی باتم در کینگز لندیگ اشاره کرد.

طرفداران داستان‌های علمی تخیلی، اسمیت را به عنوان یازدهمین دکتر در سریال محبوب «دکتر هو» (Doctor Who) و «شاهزاده فیلیپ» در سریال «تاج» (The Crown) می‌شناسند. از فیلم‌های او نیز می‌توان به «نابودگر: جنسیس» (Terminator: Genisys)، «اسرار رسمی» (Official Secrets)، «دیشب در سوهو» (Last Night in Soho) و «موربیوس» (Morbius) اشاره کرد. اسمیت تاکنون موفق به کسب نامزدی جوایز بفتا، امی و انجمن بازیگران فیلم و کسب ۲ جایزه تلویزیون ملی شده است.

 

اولیویا کوک در نقش ملکه آلیسنت‌ های‌تاور

«اولیویا کوک» نقش «آلیسنت ‌های‌تاور»، دختر دست پادشاه «اتو های‌تاور» را بازی می‌کند. ملکه آلیسنت ‌های‌تاور، دومی همسر پادشاه «ویسریس» از ادعای پسرش «اگان» در جریان رقص اژدها حمایت می‌کند. او به عنوان یکی از جذاب‌ترین زنان در هفت پادشاهی شناخته می‌شود که ذهنی مشتاق برای سیاست دارد. با توجه به متانت، وقار و ظرافت سلطنتی آلیسنت، بسیاری او را با «سرسی لنیستر» مقایسه می‌کنند.

کوک برای بازی در سریال‌های «بازار خودفروشی» (Vanity Fair)، «اسب‌های آرام» (Slow Horses) و «متل بیتس» (Bates Motel) شهرت دارد. او همچنین در سال ۲۰۱۸ در فیلم «بازیکن شماره یک آماده» (Ready Player One) به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» در نقش «سامانتا کوک» حضور داشت.

اما دآرسی در نقش رینیرا تارگرین

«رینیرا تارگرین»، اولین فرزند پادشاه ویسریس است و به عنوان «شوق قلمرو» شناخته می‌شود. خون خالص والریا در رگ‌های او جریان دارد و اژدها سواری با تجربه است. نام اژدهای دینیرا، «سیراکس» است. او اولین فرزند پادشاه از ازدواج اولش با «ملکه اما ارن» است که در هنگام زایمان دومین فرزندش، پسری که در زمان تولد مرد، از دنیا رفت. در توضیحات اچ‌بی‌او از رینیرا آمده: «بسیاری بر این باورند که رینیرا با داشتن همه چیز به دنیا آمد ... اما او یک مرد به دنیا نیامد.» ادعای او به تاج‌وتخت به طور برابر با حمایت و چالش دیگران روبه‌رو است. بسیاری از جمله عمو و همسر آینده‌اش، دیمون تارگرین به خاطر اینکه او وارث به‌جای تاج‌وتخت است از او حمایت می‌کنند و برخی به خاطر زن بودنش، با جانشینی او مخالف‌اند.

«اما دآرسی» به خاطر بازی در نقش «نائومی ریچاردز» در سریال کوتاه «عشق سفر» (Wanderlust) و «آسترید» در سریال «جویندگان حقیقت» (Truth Seekers) شناخته می‌شود. از فیلم‌های او نیز می‌توان به «بدرفتاری» (Misbehavior) و «یکشنبه مادرانگی» (Mothering Sunday) اشاره کرد.

 

استیو توسان در نقش کورلیس ولاریون

«لرد کورلیس ولاریون» با بازی «استیو توسان»، خشن‌ترین ملوان وستروس است و با لقب «مار دریا» شناخته می‌شود. لرد کورلیس ولاریون همسر «پرنسس رینیس ولاریون» است و قدرتمندترین ناوگان دریایی در تمام هفت پادشاهی تحت رهبری او است. او به انجام کارهای غیرقابل تصور شهرت دارد و توانسته از همین راه ثروتی به دست آورد که حتی حسادت لنیسترها را نیز برمی‌انگیزد. این ماجراجوی دریا توانست به تنهایی خاندان خود را به عنوان یکی از مورد احترام‌ترین و خطرناک‌ترین خاندان‌های وستروس تبدیل کند.

توسان به خاطر بازی در فیلم «شاهزاده پارس: شن‌های زمان» (Prince of Persia: The Sands of Time) و «قاضی درد» (Judge Dredd) شناخته می‌شود. از سریال‌های او نیز می‌توان به «خاطرات شرلوک هولمز» (The Memoirs of Sherlock Holmes)، «دکتر هو» (Doctor Who)، «سیرک» (Circus) و «مردگان متحرک» (The Walking Dead) اشاره کرد.

فابین فرانکل در نقش سر کریستون کول

«سر کریستون کول» پسر مباشر «لرد بلکهیون» و دوست دوران جوانی «رینیرا تارگرین» است. او که از اهالی دورن است، ملک یا ثروتی ندارد و ارزش او تنها با شمشیرش سنجیده می‌شود. سر کریستون کول یکی از شوالیه‌های گارد پادشاهی، شمشیرزن قهاری است که شوالیه‌های زیادی را در مسابقات مختلف در وستروس شکست داده است.

«فابین فرانکل» بازیگر نسبتاً تازه‌کاری است که به سرعت در مسیر تبدیل شدن به یکی از ستاره‌های هالیوود است. این بازیگر انگلیسی فرانسوی، حضور چشمگیری در فیلم‌های «ونیز در سپیده‌دم» (Venice at Dawn) و «کریسمس پیشین» (Last Christmas) و سریال کوتاه «مار» (The Serpent) داشته است.

ایو بست در نقش پرنسس رینیس ولاریون

«ایو بست» نقش همسر یکی از ثروتمندترین مردان وستروس، «لرد کورلیس ولاریون» را بازی می‌کند. «پرنسس رینیس ولاریون» که از خاندان تارگرین است، در اژدها سواری شهرت دارد. او به خاطر زن بودن، شانس نشستن روی تخت آهنین را از دست داد و بسیاری لقب «ملکه‌ای که هرگز نبود» را به او دادند. شورای بزرگی که در قصر هارنهال برگزار شد، بدون در نظر گرفتن رینیس، تخت پادشاهی را به پسرعموی او ویسریس داد.

بست در نقش «دکتر النور اوهارا» در سریال مشهور «پرستار جکی» (Nurse Jackie) و «مونیکا چتوین» در سریال کوتاه سیاسی جاسوسی «زن محترم» (The Honourable Woman) از شبکه بی‌بی‌سی حضور یافت. او تاکنون موفق به کسب دو نامزدی جایزه تونی و کسب دو جایزه لارنس الیویه شده است.

 

سونویا میزونو در نقش میساریا

«سونویا میزونو» در نقش «میساریا» ظاهر می‌شود، او یکی از متحدان قابل‌اعتماد و معشوق شاهزاده دیمون تارگرین است. میساریا که در گذشته به عنوان روسپی مشغول به کار بود، بارها فروخته شد و با بالا و پایین‌های وستروس آشنایی کامل دارد. او پیشینه ضعیفی دارد اما گفته می‌شود که استقامت او با یک گلادیاتور کارکشته برابری می‌کند. میساریا علاقه زیادی به اسرار دارد و طرفداران او را با «لرد واریس» از بازی تاج‌وتخت مقایسه می‌کنند.

این بازیگر ژاپنی انگلیسی بازی‌های قابل‌توجهی از خود در فیلم‌های «اکس‌مشینا» (Ex Machina)، «لالا لند» (La La Land)، «نابودی» (Annihilation)، «آسیایی‌های خرپول» (Crazy Rich Asians) و «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) ارائه داده است. جدیدترین نقش‌آفرینی او در فیلم کمدی آمریکایی «من خوبم؟» بوده است.

ریس ایفانز در نقش سر اتو های‌تاور

«سر اتو های‌تاور» یا همان «ند استارک» زمان قدیم، دست وفادار پادشاه و پدر «آلیسنت» است. او در مقایسه با دیگر شخصیت‌های تشنه قدرت در کینگز لندینگ، جاه طلبی کمتری دارد. او دیمون تارگرین را خطرناک و دلیلی برای نابودی قلمرو می‌داند. این سوءظن باعث اختلاف و درگیری همیشگی بین این دو است. تنها آرزوی های‌تاور باز کردن راهی برای دخترش آلیسنت و پسرش اگان به تخت آهنین است.

ایفانز، بازیگر و نوازنده اهل ولز در فیلم‌های معروفی از جمله «ناتینگ هیل» (Notting Hill)، «هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول» (Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 1)، «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» (The Amazing Spider-Man)، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home)، «کینگزمن» (The King's Man)، «عشق پاینده» (Enduring Love) و «الیزابت: دوران طلایی» (Elizabeth: The Golden Age) حضور یافته و برای حضورش در فیلم «ناتینگ هیل» موفق به کسب نامزدی جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سال ۱۹۹۹ شده است.

 

مایلی الکوک در نقش رینیرا تارگرین جوان

مایلی الکوک نقش رینیرا تارگرین جوان را در برخی از فلاش‌بک‌ها بازی می‌کند. این هنرپیشه ۲۲ ساله استرالیایی برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های «جنت کینگ» (Janet King)، «مکانی به نام خانه» (A Place to Call Home)، «لس نورتون» (Les Norton) و «آشنایان» (The Familiars) شهرت دارد. الکوک حرفه بازیگری خود را در سال ۲۰۱۴ با بازی در نقش دختر نوجوان در فیلم «سرزمین عجایب» (Wonderland) آغاز کرد.

 

امیلی کری در نقش آلیسنت‌ های‌تاور جوان

امیلی کری نیز مانند مایلی الکوک، نقش آلیسنت‌ های‌تاور جوان را در سریال «خاندان اژدها» شبکه اچ‌بی‌او بازی می‌کند. کری به خاطر بازی در نقش «گریس بوچامپ» در سریال درام «سانحه» (Casualty) از شبکه بی‌بی‌سی شهرت دارد، او در مجموع در ۴۱ قسمت در ۵ فصل این سریال حضور پیدا کرد. او همچنین نقش «واندر وومن» جوان را در فیلم «زن شگفت انگیز» (Wonder Woman) بازی کرد. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «مهاجم مقبره» (Tomb Raider) و «آنه فرانک کجاست؟» (Where Is Anne Frank) اشاره کرد.

گراهام مک‌تاویش در نقش سر هارولد رستلینگ

«سر هارولد رستلینگ» فرمانده گارد پادشاهی است. نقش «گراهام مک‌تاویش» تجسمی از شجاعت و افتخار است. کارنامه هنری مک‌تاویش مملو از نقش‌های ماندگار است. از فیلم‌های او می‌توان به «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» (The Hobbit: An Unexpected Journey)، «رمبو» (Rambo)، «هابیت: برهوت اسماگ» (The Hobbit: The Desolation of Smaug) و « هابیت: نبرد پنج سپاه» (The Hobbit: The Battle of the Five Armies) اشاره کرد. او همچنین در فصل پنجم سریال «لوسیفر» (Lucifer) نقش کوتاهی ایفا کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۴۸

عالی

نمایش اسپویل